poziom tsh

1. Data: 2001-11-29 10:39:45

Temat: Re: poziom tsh
Od: "Krystyna" <K...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

test

2. Data: 2001-11-29 10:40:16

Temat: poziom tsh
Od: Izabela Kalinowska <k...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Prosze o pomoc. Moj poziom tsh to 0.089 ulU/ml.
Nie bardzo sie w tym orientuje, nie wiem czy to nadczynnosc czy
niedoczynnosc tarczycy.
Pomozcie
iza

3. Data: 2001-11-29 13:20:39

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 29 Nov 2001, Izabela Kalinowska wrote:

> Prosze o pomoc. Moj poziom tsh to 0.089 ulU/ml.

w nadczynnosci poziom tsh maleje (os jest hamowana)
a niedoczynnosci jest powyzej normy. Normy sie nieco
roznia i dlatego kazda pracownia powinna podawac
zakres wlasnych wartosci norm

P.
----
Piotr Kasztelowicz <P...@a...torun.pl>
[http://www.am.torun.pl/~pekasz]

4. Data: 2001-11-29 16:37:25

Od: "Tomasz Bandurski" <d...@a...gda.pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "Piotr Kasztelowicz" <p...@a...torun.pl> napisal w wiadomosci
.am.torun.pl...

> w nadczynnosci poziom tsh maleje (os jest hamowana)
> a niedoczynnosci jest powyzej normy. Normy sie nieco
> roznia i dlatego kazda pracownia powinna podawac
> zakres wlasnych wartosci norm

tak czy inaczej taki jak wyzej poziom TSH wskazuje na nadczynnosc tarczycy.

T. Bandurski

5. Data: 2001-12-03 20:38:36

Od: Kamil Uminski <d...@k...umcs.lublin.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam !

"Tomasz Bandurski" <d...@a...gda.pl> rzecze:
>Uzytkownik "Piotr Kasztelowicz" <p...@a...torun.pl> napisal w wiadomosci

>tak czy inaczej taki jak wyzej poziom TSH wskazuje na nadczynnosc tarczycy.

Niekoniecznie. Sytuacjami w jakich TSH moze byc obnizone (choc zalezy to od
norm laboratoryjnych i rodzaju wykonywanego testu) moga byc takze (choc nie
tylko):

- niedoczynnosc przysadki (uogolniona lub wybiorcza dotyczaca wylacznie
TSH)
- leczenie niektorymi lekami (np. heparyna, karbamazepina,
trojjodotyronina, sterydy, dopamina)

Dlatego do rozpoznania choroby nie wystarcza wynik jednego badania -
potrzeba rowniez zebrania wywiadu i zaplanowania postepowania. Inaczej do
leczenia wystarczylaby wiedza laboratoryjna i recepta...

Pozdrawiam,

Kamil Umisnki

--
!^!^!^!^!^!^!^!^!^!^!^!^!^!^!^!^!^!^!^!^!^!^!^!^!^!^
!^!^!^!^!^!^!^!

6. Data: 2001-12-07 19:53:29

Od: "Pigmej" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Prwidlowy poziom TSH u doroslej osoby wynosi 0.4 - 4.0
Uzytkownik "Izabela Kalinowska" <k...@b...pl> napisal w wiadomosci
> Prosze o pomoc. Moj poziom tsh to 0.089 ulU/ml.
> Nie bardzo sie w tym orientuje, nie wiem czy to nadczynnosc czy
> [...]

Berobotny a Renta.
Bezsenność
przedwczesny wytrysk
ospa a plodnosc
Szczepionki zwiększające odporność organizmu