pożyczka dla O.N.

1. Data: 2002-09-17 18:43:53

Temat: pożyczka dla O.N.
Od: "kamila kwiatkowaka" <m...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Drodzy forumowicze.
Jaka jest realna szansa otrzymania ze srodków PFRON pożyczki na rozpoczęcie
własnej działalności gospodarczej.Czy naprawdę jest to 30-krotne przecietne
wynagrodzenie. Jakie trzeba spełnić warunki.
Bardzo proszę o informację.
Pozdrawiam.marika

2. Data: 2002-09-17 19:34:34

Temat: Re: pożyczka dla O.N.
Od: "Zbigniew Andrzej Gintowt" <z...@c...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "kamila kwiatkowaka" <m...@N...gazeta.pl> napisał w
wiadomości news:am7t58$pr3$1@news.gazeta.pl...
> [...]
> własnej działalności gospodarczej.Czy naprawdę jest to 30-krotne
przecietne
> wynagrodzenie. Jakie trzeba spełnić warunki.
------------------------------------
Pożyczki z funduszu PFRON można otrzymać za pośrednictwem Starosty
Powiatowego. Procedura jest dosyć złożona, a efektu końcowego nijak nie da
się przewidzieć, tak jak nie wiadomo w jakiej wysokości PFRON przydziela
środki poszczególnym powiatom, chociaż zasada jest znana powszechnie pod
nazwą "algorytmu podziału środków PFRON dla poszczególnych samorządów...".
Jeśli chcesz mogę Ci przesłać na priv:
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA PRACY I POLITYKI SOCJALNEJ
z dnia 22 maja 1998 r. w sprawie szczegółowych zasad udzielania,
oprocentowania, spłaty i umarzania pożyczek dla osób niepełnosprawnych.

Pozdrawiam
Zbig A Gintowt

3. Data: 2002-09-18 14:18:57

Od: "kamila kwiatkowaka" <m...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dziękuję za odpowiedz.Zapomniałam na jakim swiecie żyję. Myślałam że jak
niepełnosprawny absolwent ASP nie może znależć pracy to oni mu szybko tej
pożyczki udzielą,niech próbuje coś robić na własną rękę ,a nie siedzić w domu
do końca życia " żyjąc" z renty socjalnej. Pewnie tak samo sprawa ma się z
pożyczkami z programu " pierwsza praca".
Jeszcze jedno ,może ktoś wie?
W Urzędzie Pracy żeby syn mógł się zarejestrować jako bezrobotny absolwent,
musi złożyć oświadczenie że nie pobiera renty socjalnej,a przecież pobiera.
Urząd pracy absolwentom nie płaci zasiłku dla bezrobotnych,więc zawiesić
rentę socjalną i z czego żyć ?-czy coś żle zrozumiałam ?
marika2

4. Data: 2002-09-18 16:48:49

Od: Figurine <f...@N...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

kamila kwiatkowaka napisał(a):
> Urząd pracy absolwentom nie płaci zasiłku dla bezrobotnych,więc zawiesić
> rentę socjalną i z czego żyć ?-czy coś żle zrozumiałam ?

Myślę, że dobrze zrozumiałaś. Osoba pobierająca rentę socjalną
nie ma prawa do zasiłku dla bezrobotnych, ale o ile wiem, może
uzyskać status bezrobotnego. Przynajmniej było tak w moim
przypadku. Zamiast tego uzyskałem ststut "poszukującego pracy",
bez prawa do świadczeń (poza rentą).

Pozdrawiam,
Figurine

5. Data: 2002-09-19 14:42:00

Od: "kamila kwiatkowaka" <m...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Teraz to ja nie rozumiem,mam zawiesić rentę socjalną i zarejestrować się jako
bezrobotna bez prawa do zasiłku (absolwent),a nie można brać renty socjalnej
dopuki nie znajdę pracy lub PUP mi czegoś nie zaproponuje.
Proszę o wyrozumiałość i jeszcze jedną odpowiedż.
Pozdrawiam. marika
p.s.(przecież z czegoś muszę żyć)

6. Data: 2002-09-19 15:42:52

Od: Figurine <f...@N...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> bezrobotna bez prawa do zasiłku (absolwent),a nie można brać renty socjalnej
> dopuki nie znajdę pracy lub PUP mi czegoś nie zaproponuje.

Nieee :) Jeśli pobierasz rentę socjalną to po rejestracji w
PUP-ie (tak chyba odmienia się ów szacowny urząd ;) ) nadal ją
pobierasz. Po prostu nie masz prawa do zasiłku dla bezrobotnych.
Chyba zachowujesz za to prawo do refundacji kosztów szkoleń (do
określonej wysokości). Myślę jednak, że informacje z pierwszej
ręki uzyskasz od pracownika urzędu.

Pozdrawiam,
Figurine

7. Data: 2002-09-20 04:57:58

Od: a...@i...org.pl (algraf) szukaj wiadomości tego autora

Droga Kamilo

Mysle ze najwieksza krzywda dla Ciebie i Syna byloby gdybys stanela na
stanowisku ze nie ma sensu tego robic. Osoba ktora odpowiedziala na Twoje
pytanie, zapewne nie miala powodu aby Cie zniechecac, ale dzielila sie
swoimi przykrymi doswiadczeniami. Ja ubiegajac sie o ta pozyczke, tez jak
sie dowiedzialem ze musze zalatwic "tone zaswiadczen" zrezygnowalem, ale
dzieki moim serdecznym kolegom i przy ich duchowym wsparciu postanowilem
"pociagnac ten wozek" i potraktowalem to jako wyzwanie. Zajelo mi to ok 1,5
miesiaca (razem z 2 tyg. kursem), teraz jestem przed podpisaniem umowy. Nie
powiem ze jest to prosta sprawa ale jak to mowie: zycie nie jest proste :-)
Jezeli Ci jeszcze powiem ze jestem ON na wozku (z paralizem dloni) i sam te
wszystkie sprawy zalatwilem, - to czym to jest dla Twojego syna, kiedy moze
liczyc na Twoje wsparcie zalatwienie tych wszystkich spraw ? Pamietaj,
lepiej pracowac na siebie niz na kogos, komu i tak na tobie nie zalezy. Syn
musi sie zarejestrowac jako "poszukujacy pracy" bo jest to jeden z wymogow
pozyczki.

pozdrawiam
Arek

8. Data: 2002-09-20 15:34:23

Od: "kamila kwiatkowaka" <m...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

A ile tej pożyczki naprawdę można dostać(jeśli to nie tajemnica).
Trochę mi szkoda że syn zamiast pracować z dziećmi upośledzonymi jako
nauczyciel będzie ze mną sprzedawał proszki do prania- ale cóż-takie czasy.
Dziś dodzwoniłam się do PFRON i coś mi mętnie tłumaczyli że pieniądze na ten
rok się skończyły- ale jadę sama sprawdzić u żródła. Dzięki wszystkim za
odpowiedzi. Przepraszam też za 2 takie same wątki- ale cały czas się uczę a
komputer jakoś nie chce mnie pokochać.
Pozdrawiam.marika2

9. Data: 2002-09-22 07:31:28

Od: a...@i...org.pl (algraf) szukaj wiadomości tego autora

Pozyczki mozesz dostac do cos ok.61.000 zl. Wystepuj zawsze o wiecej, a przy
negocjacjach zejdziesz nizej. Byc moze ze pieniadze sie juz skonczyly, ale
na przyszly rok beda.

pozdr.
Arek

[...]

PKP a ON