pralka

1. Data: 2001-07-19 18:59:44

Temat: pralka
Od: Joanna Konopka <a...@m...eu.org> szukaj wiadomości tego autora

Dzien dobry

Przymierzam sie do zakupu pralki. Pralka MUSI byc waska, bo w innym
wypadku po prostu nie bede w stanie wejsc do lazienki:) I teraz sama nie
wiem: lepsza taka otwierana od gory, czy tez normalna, otwierana od
przodu, ale o niewielkiej "glebokosci".
Prosilabym o jakies rady, jakie rozwiazanie jest lepsze?

Asia

1. Data: 2001-07-19 20:24:09

Temat: Re: pralka
Od: Joanna Konopka <a...@m...eu.org> szukaj wiadomości tego autora

Grzegorz Szyszlo wrote:

> Ja kupilem Ariston. szerokosc 60cm, glebokosc jakies 50cm,
> wysokosc 70cm. a przy tym beben na 5kg prania. duze pralki
> maja beben na 5,5kg prania.

Za duza glebokosc - widzialam Ardo 40 cm. Inne firmy tez chyba cos
takiego robia.

Asia

1. Data: 2001-07-19 21:00:24

Od: Grzegorz Szyszlo <z...@a...wbc.lublin.pl> szukaj wiadomości tego autora

Joanna Konopka wrote:

> [...]

Ja kupilem Ariston. szerokosc 60cm, glebokosc jakies 50cm,
wysokosc 70cm. a przy tym beben na 5kg prania. duze pralki
maja beben na 5,5kg prania. tylko uwazaj na te aristony,
patrz na wymiary. bo duze tez sa. made in italy.
dalem rok temu 1700, teraz widzialem w niektorych sklepach za 1600.

wg. mnie jak sie znajdzie mala pralke (a ta jest mala)
to nie ma sensu pchac sie w ladowana od gory. przynajmnej na tej
moge cos postawic, bo na "gornej" nie da sie bo trzeba klape
jakos otwierac.

aha. pralka ma nieco ponad rok. odpukac, poki co chodzi normalnie.
z zalet, najbardziej energooszczedna i wodooszczedna jaka znalazlem
(ogolnie, bierze mniej takze od ladowanych z gory),
obroty prawie plynne od 400 do 800.
z wad, ma silnik o plynnej regulacji obrotow ze sterowaniem
elektronicznym, i dlatego gwizdze glosniej niz te z prostym
silnikiem (prostym, tzn. zwyklym szeregowym, ewentualnie
szeregowym dwubiegowym).
cos co ewentualnie moze byc uwazane za wade, programator
sie obsluguje troche inaczej niz w calej reszcie.

--
/===================================\ oOOo (C) Publikacja tego

1. Data: 2001-07-20 07:02:57

Od: Marek Szapajko <m...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

>wg. mnie jak sie znajdzie mala pralke (a ta jest mala)
>to nie ma sensu pchac sie w ladowana od gory. przynajmnej na tej

Jeden drobiazg -- pralki ładowane od góry maja inaczej rozwiązane mocowanie
bębna. Wał jest łożyskowany po obu jego stronach. Daje to większą stabilność
-- pralką mniej ,,rzuca'' przy praniu/wirowaniu, choć to pewnie też zależy
od modelu.

>moge cos postawic, bo na "gornej" nie da sie bo trzeba klape
>jakos otwierac.

Tu się zgodzę. Poza tym w tych otwieranych od góry nie widać co się dzieje w
środku, a jak wiadomo małe dzieci uwielbiaja siedzieć przed pralką i patrzeć
jak się pranie mieli :-)

--
Marek Szapajko msj<at>cad.pl http://www.msj.cad.pl
Ta wiadomość zawiera wyłącznie moje prywatne opinie.

1. Data: 2001-07-20 07:03:29

Od: "Fantomas" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Joanna Konopka" <a...@m...eu.org> napisał w wiadomości
> [...]
> przodu, ale o niewielkiej "glebokosci".
> Prosilabym o jakies rady, jakie rozwiazanie jest lepsze?

Wlasnie qpilem se Whirpool (czy jak tam to sie pisze), ma glebokosc 34 cm
(!), mialem podobny problem - przy standartowych wymiarach pralki musialbym
wciagac brzuch wchodzac do lazienki, a tego nie lubie:) To praleczka z 4
litrowym bebnem, z tegorocznego katalogu ww firmy, kosztowala w Euro 1749 zl
i jest fajna. Nie wiem tylko, jak dlugo pociagnie, ale, jak mowia indianie,
you'll never know:))
--
pozdro,
Fantomas

1. Data: 2001-07-20 07:48:31

Od: "Meehoo" <m...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Fantomas napisał:
> [...]
> litrowym bebnem, z tegorocznego katalogu ww firmy, kosztowala w Euro 1749 zl

Też ją "popełniłem" i się bardzo cieszę, bo w łazience jeszcze ja też się dzięki jej
niewielkiej głębokości zmieszczę - AFAIK to najwęższa pralka otwierana "z boku"
- no i ma 7 lat gwarancji, płynną regulację obrotów (do 800) i ileś tam dodatkowych,
tajemniczych opcji na których zna się tylko moja żona.... ;-))

Pozdrowionka,

Meehoo

1. Data: 2001-07-20 08:36:35

Od: "{Wilma}" <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

:
[...]

Mam waska pralke "Polar". Juz 5 rok chodzi (odpukac). Nie narzekam, tylko jak
wrzucam duze rzeczy to przy nabieraniu obrotow dosc mocno rzuca. Pralka jest
otwierana od przodu. Przyznam sie szczerze, ze gdybym miala kupowac nastepna
napewno kupilabym ta otwierana z gory ze wzgledu na wieksza pojemnosc.
pozdr. Wilma

1. Data: 2001-07-20 09:01:03

Temat: Re: pralka... i promocja
Od: Joanna Konopka <a...@m...eu.org> szukaj wiadomości tego autora

To w takim razie jeszcze jedno pytanko. Natrafilam na promocje 2 pralek:
whirpool i candy otwieranych wlasnie od gory. Pralki normalnie kosztuja
okolo 1400 a w promocji niecale 900. Promocje organizuje sklep
rtv-euro-agd. Ciekawi mnie czy warto kupic cos w takiej promocji. Chodzi
mi o to, czy to faktycznie jest promocja, czy proba wyprzedazy "bubli"?
Ma ktos jakies doswiadczenia z tym sklepem?

Asia

1. Data: 2001-07-20 09:18:31

Od: "_Taunus_" <t...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Hej

to i ja dorzuce swoje 3 grosze ;-)

od ponad dwoch lat mamy Whirlpoola ladowanego od gory

pralka sprawuje sie bez zarzutu (czasami potrafi "zarzucic" przy wirowaniu
jak sie zle rzeczy uloza - ale przechodzi jej samoczynnie ;-)) - na poczatku
wylaczalismy i ustawialismy rzeczy od nowa - ale zauwazylismy, ze ona tak
2-3 razy "lomotnie" i dalej pracuje normalnie)

wada jest faktycznie niemozliwosc postawienia na gorze czegokolwiek - no i
te starsze modele maja dodatkowo feler z pojemnikiem na proszki (nie mozna
go wyciagnac w celu umycia - stosowane sa kombinacje z prysznicem od wanny
itp. - w kazdym razie chyba wiekszosc nowych Wh. ma ten problem rozwiazany -
pojemnik mozna odpiac od pokrywy i normalnie umyc - jesli sie zdecydujesz na
ladowana od gory - zwroc koniecznie na to uwage !!!)

absolutnie nie wymienilbym jej na taka "normalna" - nawet plaska - musisz
miec dostep do bebna z przodu - a my wstawilismy ja w rog lazienki (2 boki
granicza ze sciana) - z jednej strony umywalka - z drugiej szafka - dzieki
temu mozemy ja niezle "obudowac" (pozostawiajac oczywiscie po pare cm z
kazdej strony ze wzgledu na wczesniej wspominane "ruchy" przy wirowaniu)

mam tez stycznosc w podobnym modelem Whirlpoola - tez ladowana od gory -
pracuje od ponad 4 lat (o ile nawet nie dluzej) - zero problemu (jedynie
wlasnie z tym nieszczesnym pojemnikiem na proszek)

pozdrawiam,
Taunus

1. Data: 2001-07-20 09:20:23

Od: "Brzozes" <J...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witaj!
Kupilismy na promocji pralke Candy. Zamowilismy przez telefon i przywiezli
nam model do domu. Troche kiepsko ja obejrzalam, dopiero po pewnym czasie
okazalo sie, ze ma niewielkie wgniecenie z boku. Nie przeszkadza to jednak w
jej pracy:) Mamy ja rok, dziala bez zarzutu. Nie polecam pralek, ktore maja
wirowki < 1000 obr/min.
Pozdrawiam,
Aska

Karnisze 4 m długie