prawo jazdy - badanie wzroku

1. Data: 2007-05-01 14:56:41

Temat: prawo jazdy - badanie wzroku
Od: Gosiek <gosiekg2@_wyciac_gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam serdecznie,
czy wie ktos moze ile linijek z tablicy Snellena nalezy przeczytac, aby
przejsc badania?
Moje okulary sa slabsze niz wada wzroku i nie moge miec "idealnie"
dopasowanych ze wzgledu na migreny, jakie moge dostac od mocniejszych
szkiel (to tlumaczenie mojego okulisty).

Pozdrawiam,
Gosiek

2. Data: 2007-05-03 05:48:30

Temat: Re: prawo jazdy - badanie wzroku
Od: "casus" <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> dopasowanych ze wzgledu na migreny, jakie moge dostac od mocniejszych
> szkiel (to tlumaczenie mojego okulisty).

Minimalna ostrosc wzroku i maksymalna korekcje uprawniajaca do prowadzenia
pojazdow reguluje ustawa - poszukaj w googlach.
Nie jest prawda, ze prawidlowo dobrana korekcja (do pelnej ostrosci)
wywoluje migreny. Bole glowy bywaja w poczatkowym okresie przyzwyczajania
sie do nowych okularow - stad zalecenia stopniowego przyzwyczajania (czasami
nawet do 2 miesiecy), zaczynajac od 1/2 godziny dziennie.

pozdr.

casus

[Okulistyka] Farfocle przed oczami
Chrzastka stawowa