prezydent podpisał Nowe Prawo Farmaceutyczne?

1. Data: 2002-09-01 07:28:17

Temat: prezydent podpisał Nowe Prawo Farmaceutyczne?
Od: "Agnieszka" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!

Mam pytanie jak w temacie. Nie oglądam już od dłuższego czasu żadnych
wiadomości, w gazetach codziennych taka informacja nie rzuciła mi się po
oczach. Żadne pismo do apteki mi nie przyszło. A pocztą pantoflową
dowiedziałam się, że zostało podpisane. Mnie osobiście interesuje tam ten
fragment mówiący o tym, że specjalizacja NIE JEST już wymagana do objęcia
kierownictwa apteki.

Czy tak jest w rzeczywistości?
Czy specjalizacja, którą teraz robię do niczego mi się nie przyda? Ciężka
forsa wyrzucona w błoto?
( w sumie mogłabym płacić za fajne, rozwijające wykłady, ale te kopiowały
czasy studiów, nie tak odległe:)- więc nic nowego w gruncie rzeczy nie
wniosły...)
Czy zakończenie specjalizacji w związku z tą ustawą stanie się formalnością?
A egzamin to będzie pestka- po uiszczeniu oczywiście stosownej opłaty
egzaminacyjnej?

Czy KTOŚ COŚ wie? I chciałby się podzielić tą wiedzą?

Pozdrawiam. Agnieszka na rozdrożu- uczyć się, nie uczyć się- oto jest
pytanie? :))

2. Data: 2002-09-01 09:15:52

Od: "m" <m...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Agnieszka" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
ten
> fragment mówiący o tym, że specjalizacja NIE JEST już wymagana do

podpisal ale jakies tam zmiany mowiace o zmianach ;)
innymi slowy - wlasciwa ustawa nie jest jeszcze podpisana.

poki co ostatnie poprawki byly w komisji.
zostalo teraz glosowanie ponowne w sejmie i podpis prezydenta.

> [...]
formalnością?
> A egzamin to będzie pestka- po uiszczeniu oczywiście stosownej opłaty

w tym kraju nic nie jest pewne.
jesli sie nie myle , to znowu stanelo na tym :
by byc kierownikiem specjalizacji miec nie trzeba , ale trzeba zatrudnic
kogos kto ja ma
(ale to dopiero w 2008 , a do tego czasu.......)

3. Data: 2002-09-01 18:19:53

Od: "Adam" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Czy specjalizacja, którą teraz robię do niczego mi się nie przyda? Ciężka
> forsa wyrzucona w błoto?

nic sie nie martw - cokolwiek skonczysz, obojetnie czy bedzie to wiedza
potrzebna w praktyce czy nie, a bedziesz miala jakis papier - predzej czy
pozniej bedzie to potrzebne :) zadne prezydent nieuk swoim podpisem ci tego
nie odbierze. uczysz sie dla siebie !

powodzenia

Adam

4. Data: 2002-09-02 06:43:53

Od: MariuszM <m...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

...99% ludzi uczacych sie - czytaj robiacych specjalizacje wykonyje to
nie z potrzeby podniesienia swoich kwalifikacji ( duza cz. materialu
juz byla na studiach) ale z wymogu ustawy. Wiec teksty typu - uczysz
sie dla siebie raczej mnie nie przekonuja...
POzdrawiam tych co robia to dla Nauki
Mariusz

5. Data: 2002-09-02 07:37:50

Temat: Re: prezydent podpisal Nowe Prawo Farmaceutyczne?
Od: A...@s...ca (Aleksander) szukaj wiadomości tego autora

Mnie rowniez nie przekonuje stwierdzenie "uczysz sie dla siebie". Czas w
zyciu czlowiek ma ograniczony i zamiast uczyc sie rzeczy ktore mu sie potem
nie przydadza w zyciu tenze sam czas moze poswiecic na uczenie sie rzeczy
ktore sie w zyciu przydadza.

Przeprowadzajac taki male spekulacje myslowe... Poniewaz Polska (miejmy
nadzieje) wejdzie do Unii to wiadomo ze przepisy polskie beda podobne -
jesli nie identyczne do unijnych. Z tego co wiem to w wiekszosci krajow Unii
zeby prowadzic apteke trzeba miec kwalifikacje. Nie wiem tylko czy
wykraczaja one poza stopien mgr farmacji. Moze ktos wie... to moze dac
Agnieszce jakas idee co bedzie za kilka lat.

Milego dnia/wieczoru/wekendu
Aleksander
www.vitacomplete.com

--
Archiwum grupy: http://niusy.onet.pl/pl.sci.farmacja

6. Data: 2002-09-02 08:15:20

Temat: Co szkodzi (bylo o aspartanie)
Od: A...@s...ca (Aleksander) szukaj wiadomości tego autora

Wlasnie przeczytalem nardzo ciekawy artykul na temat morfoliny ktora w USA i
Kanadzie powszechnie uzywa sie w minimalnych ilosciach do powlekania jablek
(maja ladny blyszczacy kolor). Stwierdzono ze u szczurow sa karcinogenne.
Ale ilosc jaka dano szczurom byla w takim stezeniu ze trzebaby dziennie jesc
kolo pol tony jablek zeby mialy te same stezenie co u szczurow w badaniach.
Przy okazji autor podal bardzo ciekawe rzeczy ze przeciez jabka zawieraja
formaldechydy i (forfural - nie wiem jak po polsku) ktore rowniez moga
powodowac raka. Nie mowiac o kawie i czarnym pieprzu ktory zawiera piperine,
rowniez w duzych stezeniach powodujaca raka. Stad w moim odczuciu bardzo
duzo badan nad wplywem jakiegos skladnika w zywnosci jest do niczego, bo
zeby przyspieszyc badania biedne szczury dostaja w miesiac dawki ktorych
czlowiek przez cale zycie nie skonsumuje (przy tym wiekszosc przechodzi
przez organizm bez wchoniecia - jesli jest w sladowych ilosciach).

Tez wlasnie niedawno przeczytalem ze beta karoten powoduje raka... Ale potem
wszyscy jak jeden maz stwierdzili ze to bzdura, bo znow szczury byly
karmione beta karotenem w ilosciach fury marchwi na raz. Wiec mysle ze i
aspartan jest bezpieczny do chwili do ktorej nie pije sie - powiedzmy
dziennie... 20 litrow plynow nim slodzonych :-)

7. Data: 2002-09-02 12:28:01

Od: "APZW" <a...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "Aleksander"
> Agnieszce jakas idee co bedzie za kilka lat.

Hmm Co bedzie za kilka lat to tego w chwili obecnej nie mozna powiedziec.
Wiadomo tylko jedno z cala pewnoscia nie bedzie tak jak jest teraz.
Wszystkie spekulacje mozna zazwyczaj wsadzic na ta sama pólke co literature
SF.

Co do prawa farmaceutycznego:

1 Prezydent sama ustawe podpisal juz dawno teraz podpisuje tylko kolejne
poprawki (ustawy o zmianie ustawy Prawo farmaceutyczne)

2 Co do specjalizacji: jezeli nie chce to robic jej nie musi, ale o ile
pamietam to w mysl najnowszych poprawek kierownik nie musi miec
specjalizacji, ale w zamian za to wlasciciel bedzie musial zatrudniac w
aptece przynajmniej jedna osobe ze specjalizacja.

Ergo nic sie nie zmieni jezeli chodzi o pensje specjalistów, tyle ze nie
koniecznie beda oni musieli byc kierownikami.

Co do specjalizacji to mozna miec o nich rózne zdanie, próbowano np zamiast
specjalizacji wprowadzic obowiazek ksztalcenia ustawicznego ale...

Na dzien dzisiejszy dalej zostaja specjalizacje i uczelnie dalej beda
zarabialy jak zarabiaja

--
Wojciech "IRenka" Olender
mailto:a...@p...pl

8. Data: 2002-09-02 15:16:23

Temat: Wplyw farmaceuty na wybor produktu
Od: A...@s...ca (Aleksander) szukaj wiadomości tego autora

Jestem bardzo zainteresowany Wasza opinia na wplyw farmaceuty sprzedajacego
OTC lekarstwa i specyfiki na kupujacego. Oczywiscie jest to - w pewnym
sensie dalsza czescia dyskusji na temat wycieczek i innych benefitow ktore
daja firmy farmaceutyczne.

W USA czy Kanadzie, ktos kto kupuje podpaski, witaminy lub tabletki na zgage
idzie do samoobslugowego sklepu i sam wybiera z polki. W Polsce jest
inaczej. Czy farmaceuta na pytanie" Niech mi Pan(i) da jakies witaminy"
badz "niech mi Pan(i) da witaminy firmyXXX" ma mozliwosc zasugerowania i
zmienienia "wyboru" klienta na witaminy firmy YYY mowiac np. "ja bym
Pan(u)(i) razil(a) witaminy YYY bo sa....."

Oczywiscie powodow do takiego "zmienienia wyboru" klienta moze byc duzo.
Przekonanie farmacuty ze produkt YYY jest lepszy (nawet jesli drozszy) lub
ze apteka na produkcie YYY ma znacznie wieksza prowizje niz na XXX. I dalej
jaki wplyw moze miec wieksza prowizja (powiedzmy 10 zlotych dla YYY a 5
zloitych dla XXX przy porownywalnej jakosci) na promowanie produktu YYY?

Niedawno mailem na ten temat dyskusje z jednym z polskich duuuzych
hurtownikow i mielismy bardzo rozne oceny. Co Wy na ten temat myslicie?

9. Data: 2002-09-02 21:23:31

Od: "Adam" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "Aleksander" <A...@s...ca> napisal w wiadomosci
.
> [...]
potem
> nie przydadza w zyciu tenze sam czas moze poswiecic na uczenie sie rzeczy

a mnie sie zawsze wydawalo ze czlowiek cale zycie sie uczy, szczegolnie w
tak zmieniajacych sie zawodach medycznych...

moze zle sie wyrazilem - lepsze moze byloby 'zdobywasz paperek wylacznie dla
siebie' - bedzie lepiej ?
w kazdym razie sens zostaje, ze jezeli cos w zyciu zdobedziesz to zadna
socjalistyczna unia ci tego nie odbierze...

Adam

10. Data: 2002-09-02 22:25:24

Od: A...@s...ca (Aleksander) szukaj wiadomości tego autora

Nie wiem ile lat ma Adam i jakie wyksztalecenie.

Przy moich ponad 50-ciu latach twierdzenie ze "uczy sie dla siebie a nie dla
papierka" popieram w 100%. Tylko CZEGO sie uczyc. Z rownym powodzeniem,
prowadzac tym tokiem mozna chodzic na kurs wyzszej matematyki i otrzymac
dyplom. I po co on mnie, jako pisarzowii na przyklad? Czy nie lepiej
skonczyc kurs poprawnej gramatyki?

Pokonczylem cala mase kursow, czesc z nich mi sie przydaje (np marketing) a
czesc jest przydatna zeby wykazac sie na przyjeciu znajomoscia malarzy
impresjonistycznych. Moze to by sie i przydalo pisarzowi w redakcji jakby
mial pisac ksiazke o impresjonistach, ale akurat dla mnie to traktowalem
jako hobby zamiast isc do kina szedlem do muzeum, ale UCZENIE sie tego "dla
siebie" byloby niewybaczalna strata czasu. Czas jest jednostka skonczona i
stad jak samolot leci i ma puste miejsca to sa one stracone na zawsze (stad
wyprzedaze w ostatniej minucie po smiesznych cenach bo lepiej wziac 100
dolcow niz wozic puste powietrze) i "na sklad" nie pojda, jak na przyklad
nadwyzka wyprodukowanych, na zapas mebli. To samo jest z czasem, raz
stracony na nauke czegos co nam w karierze sie nie przyda (zgadzam sie ze w
100% nie mozna byc pewnym co nam sie z zyciu moze kiedys przydac, ale z
ogromna prawdopodobnoscia tak) nigdy jest nie do odzyskania, a w tym samym
czasie moglibysmy sie nauczyc czegos co nam sie przyda....

Stad moja mysl, a nie negowanie potrzeby uczenia sie.

--
Archiwum grupy: http://niusy.onet.pl/pl.sci.farmacja

Kto zatrudni stazyste?
akwizytorzy raz jeszcze