problem....

1. Data: 2005-09-06 14:16:18

Temat: problem....
Od: "Zenek" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy brak umiejetnosci przyznawania sie do swoich bledow jest wada? ...bo
miedzy mna i moja dziewczyna wytworzyla sie taka nie zdrowa atmosfera
czasami jak jej zwroce uwage, ze cos zle zrobila ona zawsze swkituje, ze o
cos ja oskarzam, obwibiam itp mimo, ze chce tylko jej pomoc pokazujac bledy,
a jak jej mowie , ze nie potrafi przyznac sie do swoich bledow to uwaza, ze
nie ma w tym nic zlego? Z czego to moze wynikac? z jakiegos narcyzmu i
przekonania o wlasnej wyzszosci nad innymi... a moze to ja sobie cos
uroilem?

--
Pzdr

2. Data: 2005-09-06 15:01:09

Temat: Re: problem....
Od: " Himera" <h...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Zenek <b...@i...pl> napisał(a):

> [...]
> nie ma w tym nic zlego? Z czego to moze wynikac? z jakiegos narcyzmu i
> przekonania o wlasnej wyzszosci nad innymi... a moze to ja sobie cos

niewielu ludzi lubi aby wytykac im bledy szczegolnie kiedy sami ich nie
zauwazaja. mnie to np. potwornie denerwuje kiedy wydaje mi sie ze robie cos
dobrze a ktos mi wyskakuje i robi uwagi ze robie to nie tak jak trzeba.
nie wydaje mi sie ze twoja dziewczyna sie wywyzsza, po prostu denerwuje ja
twoje ciagle dopierdalanie sie.
jesli nie potrafisz zyc z jej bledami znaczy ze jej nie kochasz. przestancie
wiec sobie dzialac na nerwy i zakonczcie znajomosc.

3. Data: 2005-09-06 17:01:45

Od: PK <p...@n...globcomputers.com> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 06 Sep 2005 09:16:18 -0500, Zenek <b...@i...pl> wrote:

> [...]
> nie ma w tym nic zlego? Z czego to moze wynikac? z jakiegos narcyzmu i
> przekonania o wlasnej wyzszosci nad innymi... a moze to ja sobie cos

Czesc,
Hmm, a mi sie wydaje ze jest dokladnie odwrotnie niz mowisz.
Nieumiejetnosc przyznania sie do bledu to czesto oznaka niskiej samooceny.
Przekonanie o wlasnej wyzszosci czesto jest mechanizmem obronnym ludzi
ktorzy naprawde
czuja sie slabsi od innych. To rowniez tlumaczy emocjonalna reakcje na
krytyke,
za wszelka cene stara sie podniesc sie na duchu atakujac ciebie i grajac
na poczuciu winy.
Postaraj sie wiec szukac w jej zachowaniu czegos za co moglbys ja
pochwalic szczerze.
Niech poczuje sie kochana i akceptowana taka jaka jest. Zauwazaj
najmniejsze pozytywne rzeczy.
Czy to znaczy ze powinienes przymykac oko jezeli robi cos zlego? Nie.
Powinienes jednak zawsze szukac w danej sytuacji jej pozytywnej intencji,
i nigdy nie zapomniec pokazac ze doceniasz ta intencje.
Kiedy zwracasz jej uwage, zawsze zacznij od czegos pozytywnego, a krytyke
zamien na sugestie.
W ten sposob bedziesz i szczery i rozladujesz sytuacje.

Powodzenia,
Piotrek - Mrblues

4. Data: 2005-09-06 17:16:32

Od: "Zenek" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "PK" napisal w wiadomosci ...wrote

> Kiedy zwracasz jej uwage, zawsze zacznij od czegos pozytywnego, a krytyke
> zamien na sugestie.
> W ten sposob bedziesz i szczery i rozladujesz sytuacje.

ale to nie wyglada tak, ze ja czekam jak kat na kazde Jej potkniecie, to sa
naprawde drobne rzeczy, ale czasami irytuja. Jesli mi ktos zwraca uwage to
nie odbieram tego jako ataku na swoja osobe, ale probuje wyciagac z tego
wnioski i pracowac na soba, moze to ja tylko tak dziwnie reaguje na krytyke?
w kazdym razie dzieki za rady

5. Data: 2005-09-06 18:49:53

Od: PK <p...@n...globcomputers.com> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 06 Sep 2005 12:16:32 -0500, Zenek <b...@i...pl> wrote:

> [...]
> nie odbieram tego jako ataku na swoja osobe, ale probuje wyciagac z tego
> wnioski i pracowac na soba, moze to ja tylko tak dziwnie reaguje na

W sumie to twoje zachowanie nie jest dziwne, jest normalne.
Tak jak mowilem szukaj wiecej pozytywow w jej dzialaniu i bedzie dobrze
Pozdrawiam
PK

6. Data: 2005-09-06 19:26:53

Od: "cbnet" <c...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Zenek:
> Czy brak umiejetnosci przyznawania sie do swoich
> bledow jest wada?

Jesli to sa rzeczywiscie bledy, to tak, bardzo powazna
wada.

Jesli natomiast sa to rzekome "bledy" wynikajace
z ograniczenia oceniajacego, to nie, gdyz jest to
wowczas ogromna zaleta.

--
Czarek

7. Data: 2005-09-06 21:43:42

Od: Marccel <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

cbnet wrote:

> [...]
> wada.
>
> Jesli natomiast sa to rzekome "bledy" wynikajace
> z ograniczenia oceniajacego, to nie, gdyz jest to

Wypada tu chyba wspomniec o jeszcze jednej, powazniejszej wadzie
- braku umiejetnosci rozrozniania bledow rzeczywistych i rzekomych,
bo ta, wydaje mi sie, rzutuje na taka jak wyzej klasyfikacje...

Jak to miedzy ludzmi, mozliwe jest rozrozniac bledy i mimo to zatajac
je, a takze zdarza sie nie rozrozniac a przyznawac sie (takze "pod presja")

Ale trudno chyba mowic o przyznawaniu sie do bledu, ktorego sie nie
rozumie, jako o zalecie, nawet jesli jest to "blad rzeczywisty"...
W takim przypadku, mimo pozoru, ze wszystko jest cacy, wada tkwi
znacznie głebiej... jest to tzw. wada ukryta ;)

8. Data: 2005-09-07 10:39:46

Od: "MAG" <mag27@to_wywal.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> nie ma w tym nic zlego? Z czego to moze wynikac? z jakiegos narcyzmu i
> przekonania o wlasnej wyzszosci nad innymi... a moze to ja sobie cos

A jak coś zrobi dobrze to ją chwalisz? Czy uważasz, że to oczywiste, że jest
świetna i nie trzeba o tym mówić? Może problem wynika z proporcji pochwał i
krytyki i panna czuje się niedoceniana, wiecznie krytykowana i w ogóle jakaś
zdołowana tym, że nic Ci się nie podoba. To czy masz rację to już
drugorzędna sprawa.

Pozdrawiam,
MAG

P.S. Warto ją kochać mimo, że robi błędy i nie potrafi się do tego przyznać?

Reality shows vs. moralnosc
bojówkarze
dziecko a seks?
Działania WHO niepokoją także lekarzy