problem z drzewem sąsiada

21. Data: 2006-08-26 13:47:42

Temat: Re: problem z drzewem sąsiada
Od: Dobranoc <a...@a...art.pl> szukaj wiadomości tego autora

Michal Misiurewicz wrote:
> Tutaj tak nie wolno. Są ustalone minimalne odległości od granicy
> posiadłości.

Tutaj teoretycznie też, aczkolwiek w 'podpunkcie a) dwunastego ustępu
piątego rozdziału'...itd. Sprawa odległości budynków od granicy działki
jest jedną z bardziej zamieszanych kwesti w obecnie obowiazujacych
"Warunkach technicznych.." Wcześniejsze prawo zezwalało za zabudowę w
granicy bez zbytnich obostrzeń co przy nienormowaniu odległości nasadzeń
zieleni wysokiej od granicy działki powoduje taką sytuację jak opisana.

> A swoją drogą, czy na pewno pękanie ścian garażu jest spowodowane przez
> drzewo?

I to jest to, co autor wątku musiałby _udowodnić_ w jakimkolwiek
postępowaniu dot. domagania się wycinki drzewa na nieswoim terenie.

Pozdrawiam
Baśka

22. Data: 2006-08-26 15:57:32

Od: "skryba" <z...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Scowron" <s...@p...onet.pl> napisał w
wiadomości news:op.teuuacgdrc60d4@scowron.company.com...
> Witam
> Mam taki problem że sąsiada drzewo rośnie tuż przy murze mojego
garażu, a
> ponieważ jest już sporych rozmiarów widać pęknięcia na murze.
> Chcę żeby po prostu dalej nie rosło czyli uschło. Z drugiej strony
nie
> chce się
> bawić z sądami i robić cyrku.
> No więc może znacie jakieś dobre sposoby, śrdoki na to??
>
> --
> Scowron

Jeśli od ściany garażu do granicy Twojego gruntu jest miejsca choć na
szerokość szpadla (albo troszkę więcej), to przecież pod pretekstem
konieczności zaizolowania fundamentów garażu robisz wykop taki, który
pozwoli przyciąć korzenie kłopotliwego drzewa od strony Twojego
garażu. Troszkę lepiszcza nałożysz na ścianę fundamentu dla
uwiarygodnienia niezbędności wykonania wykopu i nie ma się tu na czym
doktoryzować.
;-)
Pozdrawiam pogodnie
skryba
Ps. Wcześniej ponarzekaj przed sąsiadem , że garaż Tobie
podcieka/podsiąka i chyba będziesz musiał izolować fundamenty żeby
grzyb się nie wdał w ściany. Co oczywiście bardzo Cię martwi bo tyle
nieprzewidzianej pracy, wysiłku i kosztów będziesz musiał ponieść a
ostatnio tak bardzo Ci kręgosłup dolega. No i trochę szkoda Tobie bo
może piękne drzewo niechcący ucierpieć. Dobry bajer i nawet nie będzie
mógł mieć do Ciebie ansy.

23. Data: 2006-08-26 18:46:33

Od: "Bogda" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> ostatnio tak bardzo Ci kręgosłup dolega. No i trochę szkoda Tobie bo
> może piękne drzewo niechcący ucierpieć. Dobry bajer i nawet nie będzie

Nie sposób nie zgodzic się z jednym :
Dobry bajer ! :-))
Mam pytanie do autora wątku, o jakim drzewie rozmawiamy?
pozdrawiam, Bogda

24. Data: 2006-08-26 19:15:17

Od: "mirzan" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> konieczności zaizolowania fundamentów garażu robisz wykop taki, który
> pozwoli przyciąć korzenie kłopotliwego drzewa od strony Twojego

Najzabawniejsze będzie, jak w trakcie kopania okaże się, że korzenie są
cienkie, albo idą w inną stronę, a fundament pęka , bo jest słaby.
Pozdrawiam.mirzan

25. Data: 2006-08-26 19:55:19

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"mirzan" <l...@o...pl> wrote in message

> Najzabawniejsze będzie, jak w trakcie kopania okaże się, że korzenie są
> cienkie, albo idą w inną stronę, a fundament pęka , bo jest słaby.
> Pozdrawiam.mirzan

Albo za płytko posadowiony i wypychany przez mróz.
Pod ogrodzenie fundament musi być posadowiony poniżej granicy zamarzania
terenu w danej okolicy (architekci wiedzą, ile to jest)...

26. Data: 2006-08-27 05:28:49

Od: Udziadeksu?@wro.vectranet.pl szukaj wiadomości tego autora

Jerzy Nowak wrote:

> Udziadeksu?@wro.vectranet.pl napisał(a):
> [...]
>
> Się zapytam, a ta ściana to pewnie i bez tynku?

Tynk zrobiono podczas budowy. Zapewne postawienie rusztowań na budowlanym
terenie nie wzbudziło protestów.
Co innego gdy teren zagospodarowano np. ładnie utrzymanym trawnikiem, który
trudno utrzymać przy ścianie.
Dziadek 2
Używaj Linuksa. Bądź legalny.
Czytaj www.linux.pl

27. Data: 2006-08-27 09:27:47

Od: Udziadeksu?@wro.vectranet.pl szukaj wiadomości tego autora

Michal Misiurewicz wrote:

> [...]
> posiadłości.
>
> A swoją drogą, czy na pewno pękanie ścian garażu jest spowodowane przez
Widziałem na budowie pękniętą ścianę piwnicy (3m wysokości, grubość betonu
40 cm) domku jednorodzinnego.
Powodem było nieobsypanie ławy piaskiem przed zimą. No i mróz wysadził.
Miejsce pęknięcia pokrywało się z żyła wodną.
Jeżeli garaż nie miał fundamentów na 80 - 120 cm (zależy od regionu) to
stałoby to się prędzej czy później po mokrej jesieni i gwałtownym
przyjściem silnych mrozów.

28. Data: 2006-08-27 10:36:24

Od: "skryba" <z...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <Udziadeksu?@wro.vectranet.pl> napisał w wiadomości

> Jeżeli garaż nie miał fundamentów na 80 - 120 cm (zależy od regionu)
> stałoby to się prędzej czy później po mokrej jesieni i gwałtownym
> przyjściem silnych mrozów.

Na 4 kategorii szkód górniczych mój garaż
ma fundament 90 cm ale zbrojony.
Na terenach nie narażonych na tektonikę
powydobywczą nie widzę uzasadnienia
dla tak głębokich fundamentów pod garaż.
Chyba, że piętrowy.
:-)
Pozdrawiam pogodnie
skryba

29. Data: 2006-08-27 11:21:34

Od: "Bogda" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Na terenach nie narażonych na tektonikę
> powydobywczą nie widzę uzasadnienia
> dla tak głębokich fundamentów pod garaż.
> [...]

Im lżejsza budowla tym łatwiej ją "wysadzić", tak więc głębokość
posadowienia
(strefa przemarzania średnio ok.1m ) obowiazuje dla wszystkich budowli
związanych z gruntem,
niezależnie od ich wysokości :-( natomiast zbrojenie można sobie odpuścić
:-))
pozdrawiam, Bogda

30. Data: 2006-08-27 20:50:18

Od: Scowron <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 26-08-2006 o 20:46:33 Bogda <b...@w...pl> napisał:

> Nie sposób nie zgodzic si? z jednym :
> Dobry bajer ! :-))
> Mam pytanie do autora w?tku, o jakim drzewie rozmawiamy?
> pozdrawiam, Bogda

jesion
u podstawy około 30 cm średnicy ale to nei jest pewne bo sąsiadowi na plac
nie wchodzę a przez ścianę nei widać ;)

--
Scowron

Do czego służy działka/ogród