problemów z gardlem ciag dalszy...

1. Data: 2006-06-04 20:35:41

Temat: problemów z gardlem ciag dalszy...
Od: "wawi" <j...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

witam...
problemów z gardlem ciag dalszy...

od dluzszego czasu, ok. 3 mies., czuje cos w gardle, jakby jakas
przeszkoda... teraz jeszcze mam wrazenie, ze jest opuchniete gardlo
i caly przelyk i ze podczas jedzenia pozostaja mi gdzies w przelyku
resztki jedzenia... takie jakies dziwne uczucie i straszny
dyskomfort...
chodze po laryngologach, ale nic nie widac.. czy jest jakies
badanie, przeswietlenie, USG lub cos innego, co mozna wykonac, by
zobaczyc co sie dzieje w tym moim przelyku...
dzieki i pozdrawiam

2. Data: 2006-06-04 21:19:00

Temat: Re: problemów z gardlem ciag dalszy...
Od: "wolny" <j...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

Dysfagia czyli zaburzenia przełykania jest jednym z podstawowych
wskazań do gastroskopii ewentualnie badania rtg z kontrastem aby
wykluczyć raka przełyku, zwłaszcza jeśli jestes badz byles palaczem
papierosow

Pozdrawiam

3. Data: 2006-06-05 08:49:55

Od: "wawi" <j...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

dzieki.... to sie dopiero wystraszyłam... zwarzywszy na to,ze za 3
tygodnie ruszam na wakacje...
papierosów nie pale i nigdy nie paliłam.....ale zaraz zacznę
orientowac się, gdzie można w Poznaniu zrobić gastroskopie... no i
ile to kosztuje????
A moze ktos wie???

4. Data: 2006-06-06 21:02:43

Od: "Karolina" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

ps.com...

wolny napisał(a):
> [...]
> wskazań do gastroskopii ewentualnie badania rtg z kontrastem aby
> wykluczyć raka przełyku, zwłaszcza jeśli jestes badz byles palaczem

Na gastroskopie mozesz otrzymac skierowanie od lekarza rodzinnego, tylko
pewnie sa spore kolejki, ale lepiej to badanie wykonac. Niestety nie wiem,
ile takie badanie kosztuje i czy w ogole mozna je wykonac prywatnie, no
chyba ze w prywatnym gabinecie czy klinice. Jeszcze dobrym badaniem
diagnostycznym jest jest tzw. badanie kontrastowe, ktore polega na tym, ze
dostajesz do picia papke barytowa i w tym czasie sa robione zdjecia
rentgenowskie w celu uwidocznienia przewodu pokarmowego. Pozdrawiam!

5. Data: 2006-06-07 16:53:51

Od: "wawi" <j...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam przychylnych (mi) grupowiczów...
Gastroskopie zrobiłam (100,00 - poszło) ale mam pewność, ze nic w
przełyku / gardle sie nie dzieje, nic nie rośnie itp..itd...To dziwne
uczucie to efekt zmian"przekrwienno-obrzękowych" w żoładku i
dwunastnicy i nadmiarów mętnych płynów w żoładku.(skąd to - to
nie wiem...)
"Cos" tam wyszło...ale na szczęście nic groźnego...tak wiec warto
sie zbadać..i uspokoić...
pozdrawiam.

6. Data: 2006-06-07 18:49:46

Od: Kazimierz <g...@f...rzeszow.mm.pl> szukaj wiadomości tego autora

wawi napisał(a):
> [...]
> nie wiem...)
> "Cos" tam wyszło...ale na szczęście nic groźnego...tak wiec warto

No dobrze, ale dostałaś jakieś lekarstwa?
Uciążliwa ta gastroskopia?
W moim przypadku, mając te same objawy plus inne, lekarz stwierdził, że
jest to spowodowane stresem.

Pozdrawiam,
Kazimierz

7. Data: 2006-06-09 06:45:41

Od: "wawi" <j...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Kazimierz napisał(a):

> [...]
> Uciążliwa ta gastroskopia?
> W moim przypadku, mając te same objawy plus inne, lekarz stwierdził, że

witam....
gastroskopia...... - nie należy do najprzyjemniejszych badań....ale
jest do przejscia....dobrze sie jest wcześniej odpowiednio nastawic i
nie stresować........
uczucie co najmniej dziwne, Najgorszy moment to tzw. łykanie tej
rury...no i gdy poczułam, że coś po żałądku mi "jeździ"... a tak
poza tym, to nie jest źle... Całe badanie trwało krótko, ok. 3
minut,. wiec nie najgorzej... Da sie przeżyć.
Jeżeli chodzi o lekarstwa, to dostałam: "Controlac" - jeżeli dobrze
rozszyfrowałam recepte, i mam ładować to w siebie przez 1,5
miesiąca....a później. do kontroli.
I faktycznie.... te wszystkie moje objawy, najprawdopodobniej mają
podłoże nerwowe - STRES!!!!!!!!!
Jednak, ja sie staram byc spokojna, a to nie mija. :-(...

8. Data: 2006-06-09 07:43:20

Od: <j...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "wawi" <j...@o...pl> napisał w wiadomości
ps.com...

[...]
Stres nigdy nie jest bezpośrednią przyczyną żadnych chorób ani dolegliwości.
Miałem kiedyś wrzody żołądka. Lekarz mówił, że m. in. stres je wywołuje. Ja
nadal zyję tak jak kiedyś, tzn. w duzym stresie, bo taka jest moja natura.
Stres wręcz pobudza do działania. Wrzodów nie mam, bo to sprawa diety, tylko
i wyłącznie diety.
I na to zwróć uwagę. Zwalanie różnych przypadłości ludzkich na stres stało
się przez lekarzy nagminne. Nie znając przyczyny choroby łatwo im wybrnąć
słowami: choroba Pani (a) ma podłoże w stresie lub podłoże w genetycznych
uwarynkowaniach. Te słowa tak "mądrze" brzmią, ale są bardzo puste...
Pozdrawiam Jurek

9. Data: 2006-06-09 08:21:38

Od: "wawi" <j...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

j...@n...pl napisał(a):
> [...]
> słowami: choroba Pani (a) ma podłoże w stresie lub podłoże w genetycznych
> uwarynkowaniach. Te słowa tak "mądrze" brzmią, ale są bardzo puste...

No cóż....nie chcę doszukiwać sie jakichś chorób, bo wyjdę na
hipochoindryczkę.... To prawda co piszesz, ale być może są to
jakieś pośrednie objawy stresu...
To co robić - dalej szukac przyczyn tego "czegoś" w gardle.... już
sie troche uspokoiłam......i znowu ziarnko niepokoju..,.
Nie wspominałam, ale często powiekszają mi sie jakieś drobne
gruczuły na szyi i pod brodą... to tez pewnie nic błahego.... ale
lekarze to też bagatelizują.,.. wiec jakie ew. badabnia wykonać....
Ogólne badania krwi mam dobre, OB też w normie, w wymazie z gardła
też nic nie wychodzi..... wiec co dalej????
Dzieki i pozdrawiam.....

10. Data: 2006-06-09 10:15:08

Od: <j...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "wawi" <j...@o...pl> napisał w wiadomości
s.com...

j...@n...pl napisał(a):
> [...]

No cóż....nie chcę doszukiwać sie jakichś chorób, bo wyjdę na
hipochoindryczkę.... To prawda co piszesz, ale być może są to

Tak, nie dodałem bardzo ważnej rzeczy, że przy nieprawidłowej diecie stres
może być przyczyną pośrednią wielu schorzeń i dolegliwośco bólowych.
Ale zadaniem człowieka (chorego) jest zwalczyć przyczynę bezpośrednią tej
choroby, a przyczyny pośrednie "umrą" śmiercią naturalną samoistnie, bez
udzialu chorego.

> [...]
lekarze to też bagatelizują.,.. wiec jakie ew. badabnia wykonać....

>Zmień dietę, a żadnych badań nie bedziesz już potrzebowała robić na tę
Pozdrawiam Jurek M.

ODZIEŻ CIĄŻOWA KIELCE (NOWY SKLEP)
uwypuklenie na szyi
ból podczas podniecenia