oszukane golabki (P)

1. Data: 2002-01-23 20:11:19

Temat: oszukane golabki (P)
Od: "MechaGodzilla" <m...@n...pl.NOSPAM> szukaj wiadomości tego autora

podziele sie przepisem na bardzo smaczne golabki, ktory dostalam od mojej
znajomej z pracy

1/2 kg mielonego miesa
1/2 glowki sredniej bialej kapusty
4 jajka
6 lyzek kaszy manny
1 torebka ugotowanego na poltwardo ryzu
bulka tarta
1 cebula
sol, pieprz

kapuste poszatkowac drobno jak na bigos, cebule pokroic w
kposteczke-zesmazyc na zloto, dodac do miesa. dodac ryz, jaja, kasze,
posolic, popieprzyc, mozna dodac vegety jak ktos lubi zamaist soli.
uformowac z masy kotlety-troche wieksze niz mielone, obtoczyc delikatnie w
bulce i obsmazyc na zloty kolor z dwoch stron.
tak podsmazone "kotlety" wkladamy do naczynia zaroodpornego lub brytwanny,
zalewamy sosem pomidorowym (tutaj sos przyrzadzamy wedlug upodoban),
pieczemy pod przykryciem w piekarniku ok. 1,5 h.
z takiej proporcji otrzymamy ok. 20 oszukanych golabkow.

polecam, jadlam, sa pyszne

MechaGodzilla

1. Data: 2002-01-23 21:19:42

Temat: Re: oszukane golabki (P)
Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

>podziele sie przepisem na bardzo smaczne golabki, ktory dostalam od mojej
>znajomej z pracy

bardzo podobne do mojego wkupnego - kulki z miesa mielonego
(przyprawionego ) sa ukladane miedzy wartstwami poszatkowanej
kapusty, z cebula, marcheka starta i pomidorami. warstwy takie
posypac vegeta tez, dodac soku z pomidorow jak za suche i dusic.
te kulki jaby sa na parze gotowane.

Krysia
K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2002-01-24 16:33:59

Od: "Katarzyna Nowak" <k...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

A wiecie jakie golabki sa naprawde przepyszne? Pamietam, jak babcia robila.
Dawala peczak a nie ryz...Do dzis je wspominam..

1. Data: 2002-01-24 22:02:38

Od: "Maja Wieckowska" <m...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> podziele sie przepisem na bardzo smaczne golabki, ktory dostalam od mojej
> znajomej z pracy

Robiłam je i są przepyszne! Są dużo lepsze niż zwykłe mielone i zwykłe
gołąbki! I na dodatek nie można ich schrzanić - zawsze będą smakowały
znakomicie (to pocieszenie dla Mechci)!!
Tylko ja miałam przepis na sos rodem z Cafe ale i tak było smaczne. Przepis
na sos:

Sos pomidorowy

ketchup1 słoik (200ml)
koncentrat pomidorowy 1 słoik (200 ml)
woda 1l
kostka rosołowa 3szt
Wszystko razem wymieszać i żagotować. Polewać nim gołąbki odwrotne

Mechcia ryzykuj i rób - one muszą wyjść

Maja Więckowska

1. Data: 2002-01-26 09:20:43

Od: "MechaGodzilla" <m...@n...pl.NOSPAM> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Maja Wieckowska" <m...@p...fm> napisał w wiadomości
> [...]
> woda 1l
> kostka rosołowa 3szt
> Wszystko razem wymieszać i żagotować. Polewać nim gołąbki odwrotne

dzisiaj chyba sie za nie wezme:)

Mechcia

1. Data: 2002-01-26 21:22:25

Temat: Re: problemy z golabkami
Od: "Aleksandra" <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "MechaGodzilla" <m...@n...pl.NOSPAM> napisał w wiadomości
> podziele sie przepisem na bardzo smaczne golabki, ktory dostalam od mojej
> znajomej z pracy

Wlasnie dzisiaj usilowalam zrobic te golabki, ale mialam male
problemy. Mimo ze robilam wedlug przepisu, masa wyszla mi bardzo rzadka i w
zaden sposob nie mozna bylo uformowac z niej kotlecikow. Aby cos zaradzic,
dodalam wiecej kaszy manny, tez nie pomoglo, dodatkowe jajko -tak samo. W
koncu zdesperowana wsypalam dosyc duzo tartej bulki i udalo sie. Byly bardzo
dobre na cieplo, zjadlam takze zimny kotlecik z chrzanem. Moj syn natomiast
podgrzal sobie je na kolacje, kladac na kazdym duzy plaster sera zoltego i
polal to ketchupem. Chwalil.
Chce jeszcze dodac, ze naczynie do pieczenia wylozylam liscmi kapusty
/gdyby sie mialy przypalic, to przypalilyby sie te liscie, a nie golabki/.
Pieklam ok. 40 minut. A.

1. Data: 2002-01-26 22:13:59

Od: "Ewa \(siostra Ani\) N." <n...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

"Aleksandra" <t...@w...pl> a écrit dans le message news:
a2v7i3$ncb$...@n...tpi.pl...
> [...]
natomiast
> podgrzal sobie je na kolacje, kladac na kazdym duzy plaster sera zoltego i

Aleksandro, jakze Ci moglo wyjsc cos rzadkiego ze skladnikow (cytuje) : 1/2
kg mielonego miesa, 1/2 glowki sredniej bialej kapusty, 4 jajka, 6 lyzek
kaszy manny, 1 torebka ugotowanego na poltwardo ryzu, bulka tarta, 1 cebula,
sol, pieprz (koniec cytatu)

Jedynym "lejkim" skladnikiem sa 4 jajka ( = 300 ml cieczy)... OK.
Ale Ty, zeby zagescic, dodalas jajko wlasnie...

Aleksandro, przyznaj sie ! Wg praw fizyki dodalas cos tam, zeby sie
rozcienczylo... bo inaczej, jak ???

Ewcia
(kwak, kwak)

--
Niesz !

szukam przepisu na sosy do spaghetti...
przepis ze strony internetowej na lasagne
sos serowy do grzanek-przepis
sos Bernaise-do polędwicy przepis
kluski lane z żółtka do podawania przez smoczek