produkty a polki w lodowce

1. Data: 2003-05-27 13:41:37

Temat: produkty a polki w lodowce
Od: "magia/maggie" <m...@w...amba.bydg.pdi.net> szukaj wiadomości tego autora

czesc
mam prosbe do Was bo google zawiodly,
czy ma ktos z was taki wykaz jakie produkty przechowywac na ktorej polce w
lodowce?
myslalam ze takie informacje znajde w instrukcji obslugi dolaczonej do
lodowki ale niestety nie ma.
wie ktos gdzie tego szukac?

--
mag.
"she's all I've ever needed.."

1. Data: 2003-05-27 13:52:05

Temat: Re: produkty a polki w lodowce
Od: "Kinga Macyszyn" <k...@b...box43.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> lodowce?
> myslalam ze takie informacje znajde w instrukcji obslugi dolaczonej do

Witaj.
Niektóre wersje lodówek mają takie "obrazki" na półkach - jeśli są szklane
albo a'la szklane.
Moja mama uczyła mnie tak: (w naszej starej domowej lodówce, która zresztą
działa do tej pory były 3 półki, z tym, że ta trzecia była też tak jakby
przykryciem od schowków, sama teraz też mam taką, ale nie wiem czy to
standard)
Górna półka: mięso, wędliny, ryby, wszystkie gotowe potrawy (gotowe ew.
średnia półka, jeśli się nie zmieszczą, nigdy dolna)
Średnia: nabiał (sery, mleko - w woreczkach wtedy było, masło, jogurty),
Dolna: jakieś kupne rzeczy w puszkach, słoikach, etc, ciasto (np. z kremem
jak jest upał), warzywa, i owoce, które nie mieszczą się na dole
Dół zupełny: warzywa i owoce.

Po bokach trzymało się jaja, wszystkie majonezy, musztardy, koncentraty i
inne takie, olej, wszystko co do picia generalnie.

Kiedyś strasznie się z kimś pokłóciłam o to, czy olej trzyma się w lodówce,
czy nie. Ja trzymam, bo wyniosłam to z domu, ale większość raczej w szafce
trzyma. Jak jest u was?

Pzdr

1. Data: 2003-05-27 13:58:25

Od: "magia/maggie" <m...@w...amba.bydg.pdi.net> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Kinga Macyszyn" <k...@b...box43.pl> napisał w
wiadomości news:bavqeh$cjt$1@nemesis.news.tpi.pl...
> [...]
lodówce,
> czy nie. Ja trzymam, bo wyniosłam to z domu, ale większość raczej w szafce

Dziekuje bardzo za liste.
Nigdy nie wiedzialam co na ktora polke ale intuicja mnie nie zawiodla.
Ukladam mniej wiecej tak jak podalas :)
Dziekuje.

Co do oleju, to trzymam w szafce z 2 powodow.
1. Olej (oliwa) pod wplywem chlodnej temperatury gestnieje i czasem sie
rozwarstwia.
2. Ja nie umiem tak nalac oleju zeby choc kropla nie uciekla na brzeg
butelki, no a w szafce latwiej to zauwazyc i zetrzec niz w lodowce.

Pozdrawiam
mag.

1. Data: 2003-05-27 14:00:39

Od: "magia/maggie" <m...@w...amba.bydg.pdi.net> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "magia/maggie" <m...@w...amba.bydg.pdi.net> napisał w
wiadomości news:bavqt3$634$1@inews.gazeta.pl...
> Co do oleju, to trzymam w szafce z 2 powodow.
> 1. Olej (oliwa) pod wplywem chlodnej temperatury gestnieje i czasem sie
^^^^^^^^^^^^^^^^^
Oczywiscie mialobyc "niskiej".

mag.

1. Data: 2003-05-27 14:08:53

Od: "Jarek P." <j...@n...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> Dolna: jakieś kupne rzeczy w puszkach, słoikach, etc, ciasto (np. z kremem
> jak jest upał), warzywa, i owoce, które nie mieszczą się na dole

To jak najbardziej poprawny przepis dla "klasycznej" lodówki z
zamrażalnikiem u góry - mięso tam, gdzie najzimniej, czyli pod
zamrażalnikiem a reszta proporcjonalnie coraz niżej.
W często spotykanych obecnie dwuszafkowych lodówkach z zamrażarką na dole
rozkład temperatury jest dość dziwny: najzimniej jest mniej więcej w połowie
lodówki, pod sufitem i na dole natomiast są strefy cieplejsze i rozkład
żyności trzeba odpowiednio do tego zmodyfikować.

J.

1. Data: 2003-05-27 14:17:28

Od: "Kinga Macyszyn" <k...@b...box43.pl> szukaj wiadomości tego autora

[ciap]
> [...]
> lodówki, pod sufitem i na dole natomiast są strefy cieplejsze i rozkład
> żyności trzeba odpowiednio do tego zmodyfikować.

Jednego nie rozumiem - na chłopską logikę, to powinno w takim układzie być
akurat odwrotnie - czyli najzimniej na dolnej i potem idąc do góry coraz
cieplej.
A czemu tak nie jest? Jakieś prawa fizyki, na których się nie znam?
Echhh ta fizyka... Noga z niej byłam zawsze i już chyba taka pozostanę....

nostalgicznie sucharkowo

1. Data: 2003-05-27 15:14:03

Od: Scalamanca <s...@N...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Kinga Macyszyn pisze w news:bavru5$hj6$1@nemesis.news.tpi.pl

> Jednego nie rozumiem - na chłopsk+- logikę, to powinno w takim układzie być
> akurat odwrotnie - czyli najzimniej na dolnej i potem id+-c do góry coraz
> cieplej.
> A czemu tak nie jest?

Bo zamrażarka czasem jest na górze dolnej części, więc najzimniej
jest nad nią i pod nią - czyli na środku lodówki. :-))

--
Pozdrowieństwa,
Scally

1. Data: 2003-05-27 15:34:30

Od: "Jarek P." <j...@n...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Kinga Macyszyn" <k...@b...box43.pl> napisał w
wiadomości news:bavru5$hj6$1@nemesis.news.tpi.pl...

> [...]
> cieplej.
> A czemu tak nie jest? Jakieś prawa fizyki, na których się nie znam?

Chodzi o sama konstrukcję. W klasycznej lodówie chłodził sam zainstlowany u
góry zamrażalnik. W tej dwukomorowej zamrażalnik jest oddzielną izolowaną
termicznie komorą (czasem mająca nawet oddzielny agregat), natomiast komora
lodówki jest chłodzona przez ustrojstwo umieszczone na jej tylnej
wewnętrznej ścianie (czasem na wierzchu w formie płaskiego panela a częściej
wręcz pod wewnętrzna obudową). Ten panel chłodzący jest mniej więcej na
środku (widac zresztą to po tym, gdzie lodówka sie lubi zaszraniać) i on
właśnie wymusza taki dziwny rozkład temperatury. Oczywiście na tej samej
półce też będzie im głębiej (bliżej tyłu) tym zimniej ;-)

J.

.

1. Data: 2003-05-27 21:57:52

Od: maruda <m...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

27.05.2003 17:34, osoba o wdzięcznym nicku 'Jarek P.', napisała:
> [...]
> właśnie wymusza taki dziwny rozkład temperatury. Oczywiście na tej samej
> półce też będzie im głębiej (bliżej tyłu) tym zimniej ;-)

Tak, ponadto w zamkniętej, szczelnej lodówce zjawisko konwekcji jest
minimalne. Zapobiega to również (choć nie do końca) wzajemnemu
przenikaniu zapachów (standard: jaja z daleka od serów).

1. Data: 2003-05-27 22:03:26

Od: maruda <m...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

27.05.2003 15:58, osoba o wdzięcznym nicku 'magia/maggie', napisała:

> [...]
> 2. Ja nie umiem tak nalac oleju zeby choc kropla nie uciekla na brzeg
> butelki, no a w szafce latwiej to zauwazyc i zetrzec niz w lodowce.

Oleje i oliwę zawsze się przechowuje w temepraturze pokojowej. Przy
szybkim zużyciu oleju i oliwy, uboczne efekty przechowywania w lodówce
są niezauważalne. Na butelkach oliwy jest też napis: Nie należy
przechowywać w lodówce.

zrobilam tarte tatin
Racuchy z serka waniliowego
babka z adwokatem (P)
ratafia - naczynie do przygotowania nalewu
Ponad 1/4 wyrobów mleczarskich nie spełnia wymogów jakościowych