Re: profiler

From: Michal <a...@w...pl>
Newsgroups: pl.sci.psychologia
Subject: Re: profiler
Date: Fri, 24 Oct 2003 10:36:48 +0200

centaur_girl wrote:
> Ma to na celu uspokojenie dziecka, i zrelaksowanie.
> Przeniesienie jego mysli na inny tor.

Ok, dzieki. O tym zupelnie nie pomyslalem :). Ale z drugiej strony, czy
proces moczenia nocnego jest procesem swiadomym, jest czyms od czego
mozna odwrocic uwage dziecka?

> Moczenie nocne najczesciej jest skutkiem stresu albo nerwicy.

No, od biedy mozna to tak wyjasnic. Chociaz ja mysle ze jest raczej
odwrotnie. Dzieci ktore cierpia na moczenie nocne sa czesto ponizane,
wysmiewane (nawet nieswiadomie przez samych rodzicow)... chyba sie tego
wstydza, i to wszystko prowadzi potem do nerwic. Ale oczywiscie jest
wiele przyczyn takiego moczenia. Wydaje mi sie tylko ze tlumaczenie ich
stresem i nerwica to najlatwiejsze wytlumaczenie, chociaz czasem jak
najbardziej prawidlowe.

Pozdrawiam.
Michal.
www.zbrodnia.of.pl