prognoza pogody na wiosnę 2012

1. Data: 2012-02-14 03:38:02

Temat: prognoza pogody na wiosnę 2012
Od: "SJS" <s...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mało śniegu jak do tej pory.
Ziemia zmarznięta głęboko czyli nawet to co jest i to co może spaść jeszcze
raczej spłynie powierzchniowo niż zasili pierwszy horyzont wód podziemnych.
Czyli duża szansa na suszę przy jednoczesnym nadmiarze wód w rzekach.
Ale przyroda próbuje zwykle nadrabiać czyli mokro, deszczowo czy nawet z
ulewami musi przyjść
Pytanie kiedy?
"Suchy kwiecień, mokry maj będzie zboże niby gaj"
Poczeka do maja?
Raczej nie.
Czyli raczej w kwietniu ulewy - a więc rok grzybowy ma duże szanse.
Wróżenie z fusów?
Trochę tak.
Będą powroty ze śniegiem z marcu i kwietniu?
A górale łódki strugają?
Zobaczymy
Na razie susza
SJS

2. Data: 2012-02-14 07:47:40

Temat: Re: prognoza pogody na wiosnę 2012
Od: "michalek" <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "SJS" <s...@s...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> Wróżenie z fusów?
> Trochę tak.
> Będą powroty ze śniegiem z marcu i kwietniu?

Z tym zbożem to ja kojarzę "mokry kwiecień, ciepły maj, będzie...itd"
ale raczej nie jako prognozowanie pogody a "oczekiwane" warunki
do dobrego rozrostu roślin :)

A co do reszty Twoich pytań/sugestii nie mam uwag.
Zawsze wydawało mi się, że prognozowanie pogody na miesiąc i więcej to
dokładnie tyle samo co wróżenie z fusów (ostatnia jesienią czytałem
jakieś amerykańskie prognozy dla agend rządowych na zimę dla Europy -
sprawdziło się jakby z fusów wróżyli). :))

3. Data: 2012-02-14 20:44:51

Od: HGW <h...@h...abuse> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-02-14 04:38, SJS pisze:
> [...]
> Czyli duża szansa na suszę przy jednoczesnym nadmiarze wód w rzekach.
> Ale przyroda próbuje zwykle nadrabiać czyli mokro, deszczowo czy nawet z

No przecie od dzisiaj zacznie "nadrabiać"! Jak spadnie 40 cm śniegu w
dwa dni to się nie pozbieramy szybko!

4. Data: 2012-02-15 19:22:43

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 14 Feb 2012 04:38:02 +0100, SJS napisał(a):

> Mało śniegu jak do tej pory.

U nas właśnie dowaliło :-)
--

XL

5. Data: 2012-02-15 19:26:34

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 14 Feb 2012 21:44:51 +0100, HGW napisał(a):

> No przecie od dzisiaj zacznie "nadrabiać"! Jak spadnie 40 cm śniegu w
> dwa dni to się nie pozbieramy szybko!

Rzekłeś!
:-)
--

XL spadło

Uniwersytecki kurs meteorologii przez internet COME.UW
Sroki i wróble
mizuna
Kiedy przycinanie drzewek
kamień 'kwitnie'