program do projektowania ogrodow

1. Data: 2001-12-30 20:50:03

Temat: program do projektowania ogrodow
Od: "Patrik" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

nie wiem czy nie zostane okrzyczany ze profanuje, ale czy moze mi ktos
polecic dobry program do projektowania ogrodu? nie chodzi mi o mnie bo sobie
wszystko wyobraze ale zeby czlonkowie rodziny mogli zobaczyc i zaakceptowac.
pozdrawiam
Patrik

2. Data: 2001-12-30 22:43:11

Temat: Re: program do projektowania ogrodow
Od: "Krispa" <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Patrik" <p...@i...pl> wrote in message
> [...]
sobie
> wszystko wyobraze ale zeby czlonkowie rodziny mogli zobaczyc i

Wiedz, że najlepszym projektantem ogrodów jest Stwórca. Kto mówi inaczej, to
grzeszy pychą.
Pozdrawiam
Krzysztof Pawłowski
k...@g...pl

3. Data: 2002-01-01 16:38:19

Od: "Patrik" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Wiedz, że najlepszym projektantem ogrodów jest Stwórca. Kto mówi inaczej,
> [...]
OK ale jezeli Stworca w miejscu gdzie chce miec ogrod zrobil łąkę to co mam
zrobic?
pozdrawiam
Patrik
PS.spodziewalem sie takich odpowiedzi

4. Data: 2002-01-01 17:39:39

Od: "Michal Misiurewicz" <m...@m...iupui.edu> szukaj wiadomości tego autora

"Patrik" <p...@i...pl> wrote in message news:a0so8f$de8$1@aquarius.webcorp.pl...
> OK ale jezeli Stworca w miejscu gdzie chce miec ogrod zrobil łąkę to co mam
> [...]

Nie traktuj KP jako reprezentatywnego przedstawiciela tej grupy.
Pytanie, ktore zadales, pojawialo sie wielokrotnie na grupie.
Standardowym programem jest 3D Landscape. Ale sa tacy, ktorzy
go nie lubia, sa tez tacy, ktorzy w ogole takich programow nie lubia.

Jesli chcesz przesledzic, co bylo na ten temat mowione, wejdz na strone
http://groups.google.com/ i wpisz w wyszukiwarke:
program do projektowania ogrodow
Dostaniesz 97 stron.

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

5. Data: 2002-01-05 11:07:31

Od: "Krispa" <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Patrik" <p...@i...pl> wrote in message
> OK ale jezeli Stworca w miejscu gdzie chce miec ogrod zrobil łąkę to co
> [...]

Ja również spodziewałem sie takiej odpowiedzi jak Twoja, bo popieram
zakładanie takich
łąk. Tak robią w Niemczech i w Wielkiej Brytanii, i w innych krajach, o
czym pisałem i czytałem w prasie specjalistycznej. A łąki takie nie wiele
wymagają pracy i środków (chemicznych wogle) i sprzętu. Pielęgnacja polegała
by jedynie na usuwaniu siewek krzewów i drzew, by nie dopuścić do powstania
lasu na drodze sukcesji. Nawozy mineralne również nie są potrzebne, ponieważ
będą - organiczne z obumarłych ("brzydkich") roślin. Na te suche rośliny
jesienię i wczesna wiosną przylecą nie raz ptaki jak do "stołówki", by
pożywić się nasionami, a w pełni wiosnu - róznorodne owady ( z motylami
łącznie). I będziesz miał "w zasięgu ręki" kawałek dzikiej przyrody
zdobiącej różnobarwnymi kwiatami Twoje obejście zamiast monotonnej zieleni
trawnika.
Z poważaniem
Krzysztof Pawłowski
k...@g...pl

6. Data: 2002-01-06 17:55:49

Od: "Jerzy" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Założyć ogród a częścią może być kwietna łąka jeśli masz na to miejsce.

> Ja również spodziewałem sie takiej odpowiedzi jak Twoja, bo popieram
> zakładanie takich łąk.
Ja też, ale nikomu nie każę tego robić, zamiast Ogrodu, mimo tego iż mój
ogród to typowa śródleśna łąka a chwastami na niej są właśnie smreki.
;-)))

> [...] I będziesz miał "w zasięgu ręki" kawałek dzikiej przyrody
> zdobiącej różnobarwnymi kwiatami Twoje obejście zamiast monotonnej
> zieleni trawnika.
Krzysztofie, zdaje się, że wiem na czym polega Twój problem. Ale zdaje
się, że wypowiedzi w stylu jaki reprezentujesz nie znajdą tutaj uznania. I
nie dziw się temu. To jest bowiem grupa pl.rec.ogrody. A jeśli nie wiesz
co to jest ogród to zajrzyj do archiwum i trochę poczytaj. Twoje połajanki
na tej grupie przynoszą odwrotny skutek od zamierzonego przez Ciebie. I
nie dziw się. Tylko przypadkiem nie mów, że ogrodnicy nie kochają
przyrody. Bo się srodze pomylisz. A jak się przez chwilę zastanowisz to
dojdziesz do tego na czym te ogrody powstają. A może zaczniesz od tego, że
powiesz co tak naprawdę stanowi twoje credo?

> Z poważaniem
I wypuść powietrze bo kiedyś pękniesz jak się za bardzo nadmuchasz.;-)))

pozdr. Jerzy

7. Data: 2002-01-06 20:49:42

Temat: Re: program do projektowania ogrodow -łaka
Od: "Wojciech P" <d...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

popieram
> zakładanie takich
> łąk. Tak robią w Niemczech i w Wielkiej Brytanii, i w innych krajach, o
> czym pisałem i czytałem w prasie specjalistycznej.

A bym chętnie i ja poczytał. B.interesuje mnie taka łąka. W necie znalazłem
fajną stronę Lukasza Łuczaja, który się tym zajmuje i nic poza tym. Dasz ,
Krzysztof jakieś adresy albo zródla??? Bede wdzieczny.
Pozdrowienie
Wojtek Pa

8. Data: 2002-01-06 23:08:43

Od: "Michal Misiurewicz" <m...@m...iupui.edu> szukaj wiadomości tego autora

"Wojciech P" <d...@p...com.pl> wrote in message news:a1adjo$ogd$2@news.tpi.pl...

> [...]
> fajną stronę Lukasza Łuczaja, który się tym zajmuje i nic poza tym. Dasz ,
> Krzysztof jakieś adresy albo zródla??? Bede wdzieczny.

Ja tez popieram zakladanie takich lak. Problem polega na tym, ze
dzieje sie to bardziej w prasie specjalistycznej niz w rzeczywistosci.
W Niemczech nie jestem pewien, ale w Wielkiej Brytanii w miastach
ogrodki przydomowe maja wielkosc rzedu 3x3 metry i trudno ocenic,
czy jest w czyms takim laka, czy ogrodek. Jesli chodzi o posiadlosci
wiejskie, nie ogladalem, ale bardzo bym sie dziwil, gdyby tradycyjni
Anglicy zrezygnowali ze swoich slynnych tradycyjnych trawnikow.
W kazdym razie masowo. Pojedyncze przypadki na pewno sie znajda.

Mam natomiast wieksze doswiadczenie z USA. Tutaj tez, jesli bedzie sie
przegladac odpowiednie materialy specjalistyczne, mozna odniesc
wrazenie, ze zmiana trawnika na lake jest istotnym trendem. Na przyklad
sporo jest stron jak ta: http://www.epa.gov/glnpo/greenacres/.
A jak sie jedzie i patrzy, niczego takiego nie uswiadczysz. Panuje
Kult Swietego Trawnika.

Przy swoim domu posuwam sie w kierunku laki, ale musze to robic stopniowo,
powoli i delikatnie. Jezeli wladze osiedla uznaja, ze rosna u mnie chwasty,
maja prawo zatrudnic firme, ktora mi wszystko skosi i zatruje, a mnie obciaza
kosztami. Na razie mialem tylko jedno ostrzezenie. Na pewno nie moge tak
zrobic, zeby zostawic trawnik na kilka lat niekoszony i dac przyrodzie dojsc do
stanu rownowagi. Zreszta to by nie bylo i tak najlepsze wyjscie, bo wyroslyby
nie te rosliny, ktore sie najlepiej czuja, ale tylko te z nich, ktore w okolicy nie
zostaly wytepione.

Poza tym nie lubie podejscia fanatycznego. Ostatecznie ja tez jestem czescia
przyrody i mam prawo miec na nia wplyw. Moge wiec decydowac, ze przy koszeniu
jedna roslinke omine, a druga skosze. A inne dosieje.

A propos fanatyzmu: Przychodzi bojowo nastawiony "zielony" do znajomego
i widzi, ze tam na podlodze lezy dywan ze sztucznego tworzywa. Mowi z wyrzutem:
- Czy wiesz, ile pluszowych niedzwiadkow trzeba bylo zabic, zeby zrobic ten dywan?

Pozdrowienia,
Michal

9. Data: 2002-01-07 18:01:17

Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

> [...]
koszeniu
> jedna roslinke omine, a druga skosze. A inne dosieje.

Nie jestem zadnym fanatykiem ale okropnym leniem
i dlatego kolo domu bede mial koszone ze dwa razy w roku laki
a nie trawniki angielskie koszone dwa razy w tygodniu
:)
Czy na rynku sa dostepne inne nasiona takich lak
oprocz tych ze strony http://www.luczaj.ebd.pl/index.htm
?
Z pozdrowieniami i usmiechami
_hehehe

10. Data: 2002-01-07 18:46:16

Od: "Bogusław Bielawski" <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ja kupowałem półtora roku temu coś co się nazywało "Wiejska Łączka"
Producent z IŁAWY (mają niezłe hasło) "Nalepsze trawy z Iławy" - nie było
tam takiego zestawu jak u Łuczaja ale zawsze coś. Dość sporo koniczyny ale i
stokrotki, rumianki, margerytki i trochę innych (możliwe że nie wszystko mi
wyrosło bo na początku kosiłem nie zbyt rzadko.
Tadeusz! na Twoje hektary to może byc trudno bo "łączki" spotkałem tylko
małe opakowania (po 1 kg) - Jak nie chcesz sam zbierać nasion to może
rzeczywiscie Łuczaj najlepszy (ja o tym mysle jesli uda mi sie dokupic
gruntu).
Pozdrawiam
Bogusław Bielawski

"Tadeusz Smal" <s...@s...pl> wrote in message

> Czy na rynku sa dostepne inne nasiona takich lak
> [...]

logo IPO?
Jagoda kamczacka , aronia .
~*~*~Szampansko-Szalonej Nocy Sylwestrowej~*~*~
sadzonki oliwek??
sposób na wciornastki???J