proporcje na większą grupę - carbonara

1. Data: 2002-10-08 10:55:51

Temat: proporcje na większą grupę - carbonara
Od: Konrad Brywczyński <k...@b...tk> szukaj wiadomości tego autora

Kochani!

Podjąłem się bojowego zadania ugotowania carbonara dla
grupy - powiedzmy - 20 osób. Dotąd raczej nie przekraczałem
6 biesiadników. Zatem pytanie: sos chyba sobie przeliczę
wg. przepisu (choć jak ktoś mi pomoże i powie, ile potrzebuję
boczku czy jajek, to sie nie obrażę), ale ile pasty na głowę
powinienem brać pod uwagę?

--
Konrad J. Brywczyński
Ten się śmieje ostatni, kto myśli najwolniej.

1. Data: 2002-10-08 11:25:43

Temat: Re: proporcje na wi?ksz? grup? - carbonara
Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 8 Oct 2002 12:55:51 +0200, Konrad Brywczy?ski
<k...@b...tk> wrote:

>Kochani!
>
>Podj??em si? bojowego zadania ugotowania carbonara dla
>grupy - powiedzmy - 20 osób. Dot?d raczej nie przekracza?em
>6 biesiadników. Zatem pytanie: sos chyba sobie przelicz?
>wg. przepisu (cho? jak kto? mi pomo?e i powie, ile potrzebuj?
>boczku czy jajek, to sie nie obra??), ale ile pasty na g?ow?
>powinienem bra? pod uwag??

zajrzyj do kilku przepisow ksiazkowych albo gdzies na necie (nie
w archiwum, bo my jakos nie przeliczamy na osoby ;)))), porownaj,
dodaj wszystko, zrob srednia, na dobra miare dodaj troche i
czesc...jak w Nigerii gotowalam dla cos miedzy 20 a 40 osob to
sie trzymalam jakichs tam miar typu "na osobe 20 dkg miesa". Tak
mi poradzila zawodowa kucharka

Trys
K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2002-10-08 11:35:55

Temat: Re: proporcje na większą grupę - carbonara
Od: AgataW <a...@g...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Konrad Brywczyński <k...@b...tk> wrote:

> [...]
>wg. przepisu (choć jak ktoś mi pomoże i powie, ile potrzebuję
>boczku czy jajek, to sie nie obrażę), ale ile pasty na głowę

zacytuje Magde Bassett

"Zawsze mierzylam ilosc suchego dlugiego makaronu (jak
spaghetti) na osobe przez zamkniecie w kolko wskazujacego palca i
kciuka lewej reki. Peczek makaronu mieszczacy sie w tym kolku
starcza na 1 osobe." Magdalena Bassett

1. Data: 2002-10-08 11:36:53

Od: "zosia" <z...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> ale ile pasty na głowę
> powinienem brać pod uwagę?

ja bym wzięła ok. 100 g na osobę + jak ktoś głodniejszy, czyli tak ze 2,5 kg
pasty.

1. Data: 2002-10-08 11:55:23

Od: Konrad Brywczyński <k...@b...tk> szukaj wiadomości tego autora

AgataW <a...@g...com.pl> w <news:anufsg$aki$1@news.tpi.pl>
napisał(a):

> "Zawsze mierzylam ilosc suchego dlugiego makaronu (jak
> spaghetti) na osobe przez zamkniecie w kolko wskazujacego palca i
> kciuka lewej reki. Peczek makaronu mieszczacy sie w tym kolku
> starcza na 1 osobe."

Tia... ale ja chcę podać z penne - ze względu na trudności lokalowe,
chlapiące spaghetti nie jest mile widziane. Stąd pytanie o wagę. :-(

--
Konrad J. Brywczyński Bus station is the place where bus stops.
k...@b...tk Trainstation is the place where train stops.

1. Data: 2002-10-08 11:56:05

Od: Konrad Brywczyński <k...@b...tk> szukaj wiadomości tego autora

zosia <z...@m...pl> w <news:anug07$b3v$1@news.tpi.pl>
napisał(a):

> ja bym wzięła ok. 100 g na osobę + jak ktoś głodniejszy, czyli tak ze
> 2,5 kg pasty.

Dzięki. Zanotuję sobie na listę zakupów. :-)

--
Konrad J. Brywczyński No use to complain
k...@b...tk If you're caught out in the rain

1. Data: 2002-10-08 12:39:06

Od: "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Konrad Brywczyński" <k...@b...tk> napisał w wiadomości
> AgataW <a...@g...com.pl> w <news:anufsg$aki$1@news.tpi.pl>

> Tia... ale ja chcę podać z penne - ze względu na trudności lokalowe,
> chlapiące spaghetti nie jest mile widziane. Stąd pytanie o wagę. :-(

Nie wiem jak się to ma do tych proporcji powyżej, ale dla mnie jak jeszcze
jadałam dużo węglowodanów to pół kilograma to było na 6 osób, albo i 7.
--
Joanna
http://jduszczynska.republika.pl

1. Data: 2002-10-08 12:53:28

Od: Broda <b...@f...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <anujq3$d16$1@news.onet.pl>, j...@p...onet.pl
says...

> [...]
> jadałam dużo węglowodanów to pół kilograma to było na 6 osób, albo i 7.

No ale tez trzeba uwazac na glodomorow. Ja kiedys z kumplem robilem
spaghetti to on wrzucil sobie cala paczke (500g) i spytal sie ile dla
mnie wrzucic :) Takze roznie to bywa z przydzialem makaronu na osobe :)

Broda

1. Data: 2002-10-08 13:24:15

Od: "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Broda" <b...@f...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]

> spaghetti to on wrzucil sobie cala paczke (500g) i spytal sie ile dla
> mnie wrzucic :) Takze roznie to bywa z przydzialem makaronu na osobe :)

Ten Twój kumpel to nie głodomor - to jamochłon...

1. Data: 2002-10-08 13:44:22

Od: Broda <b...@f...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <anumdv$kq8$1@news.onet.pl>, j...@p...onet.pl
says...

> Ten Twój kumpel to nie głodomor - to jamochłon...
> --
> Joanna

No mozna tak go nazwac... :) Obiad to 1 kg ziemniakow, 1 kalafior i
schabowy na caly talerz... faktem jest ze zjada to na dwie tury ale w
przeciagu 30 minut talerze sa puste :) Co wiecej wyglada na takiego co
nic nie je, w przeciwienstwie do mnie :)

Broda

Witaj przemiła grupo!!!
Jak zrobic placek z owocami z McDonalds
Przechowywanie duszonych grzybów