prośba o informacje na temat leku

1. Data: 2003-01-29 07:56:38

Temat: prośba o informacje na temat leku
Od: "Pawel" <l...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam serdecznie,
Moja znajomoma poprosiła mnie o zasięgnięcie informacji na temat leku dla
swojego 5-cio letniego synka chorego na epilepsję.

Chodzi o: Lamictal i Depakine Chrono (mam nadzieję, że dobrze przepisałem) -
czy ktoś stosował coś takiego? ma jakieś doświadczenie? może to polecić?
odradza?

z góry dziękuję za wszelki odzew!

Paweł Leszczak
Wrocław

ps. serdeczne pozdrowienia dla grupy pl.soc.dzieci - oj daaawno tam nie
zaglądałem, ale cały czas pamiętam jak miło spędzało sie 'na niej' czas :-)

2. Data: 2003-01-29 10:08:48

Temat: Re: prośba o informacje na temat leku
Od: A...@s...ca (Aleksander) szukaj wiadomości tego autora

Doswiadczenia nie mam, ale znalazlem na sieci dla Ciebie - ponizej. Z doswiadczenia
moich znajomych wiem ze leki
przeciw-padaczkowe sa dosc skuteczne pod warunkiem ich prawidlowego zazywania.
Lamictal jest stosunkowo rzadko
przepisywany przez psychiatrow na stabilizowanie nastroju (ale to juz inny temat).

Milego dnia, wieczoru, weekendu
Aleksander
---------------------------
Vita-Complete - witaminy z Kanady - Bez alergenów, cukru, drozdzy, glutenu, laktozy,
sztucznych barwników i kolorantów.
Odpowiednie m.in. dla alergików, diabetyków i wegetarian. Pytaj w aptekach lub zobacz
www.vitacomplete.com

LAMICTAL

Na recepte
Zawartoscsubstancja czynna -lamotrigine.
Sposób dzialaniaW komórkach mózgu, zarówno w stanie czuwania jak i snu odbywaja sie
slabe, kontrolowane wyladowania
elektryczne, które mozna obserwowac przy pomocy encefalogramu. W napadach padaczki
nastepuja zaburzenia w tych
wyladowaniach. Przeplyw impulsów elektrycznych odbywa sie za posrednictwem substancji
transmisyjnych. Jedna z tych
subtancji jest glutaminian. Lamictal zapobiega wydzielaniu sie nadmiernej ilosci
glutaminianu i dzieki temu lagodzi lub
calkowicie wstrzymuje napady padaczkowe.
ZastosowaniePadaczka- czesciowe i wtórnie uogólnione, toniczno-kloniczne napady.
OstrzezenieLeku nie nalezy podawac osobom uczulonym na lamotrigine, a takze w
zaburzonej funkcji watroby. Leku nie
podaje sie pacjentom ponizej 12 oraz powyzej 65 roku zycia. Pacjenci u których
pojawia sie reakcja skórna
(wysypka,swiad) na lek powinni niezwlocznie zglosic sie do lekarza. Lek moze
uposledzac sprawnosc psychofizyczna,
dlatego tez nie nalezy prowadzic pojazdów mechanicznych ani wykonywac czynnosci
precyzyjnych w trakcie jego stosowania.
Oczekiwany skutek leczenia moze ulec zmianie, jesli Lamictal stosuje sie lacznie z
innymi preparatami.Nalezy wiec
bezwzglednie poradzic sie lekarza w razie zamiaru stosowania innych leków lacznie z
preparatem.
Dzialania niepozadane>1/100-Zawroty i bóle glowy. Ospalosc.Drzenia miesni. Podwójne
lub zamglone widzenie. Bezsennosc.
Wysypka.
1/1000- Mdlosci i wymioty. Podraznienie i niepokój. Agresja, splatanie.
>1/1000 - Anemia. Spadek bialych cialek, pltytek krwi i granulocytów. Syndrom
Stevens-Johnsona (zagrazajacy zyciu stan
zapalny skóry i blon sluzowych z towarzyszaca wysoka temperatura). Zapalenie
spojówek.
DawkowanieDawke ustala lekarz specjalista. Zazwyczaj dawka dla doroslych oraz dzieci
powyzej 12 roku zycia wynosi
wstepnie 25 mg raz dziennie. Nastepne po 2 tygodniach dawke mozna zwiekszyc 50-100 mg
dziennie ( w dwu lub jednej
dawce).
Ciaza i karmienieOgraniczona wiedza na temat stosowania leku w okresie ciazy. Nalezy
zatem zasiegnac porady lekarza w
razie zamiaru stosowania leku podczas ciazy.
Nie wiadomo czy lek przenika do mleka matki, nalezy zatem zasiegnac opinii lekarza w
razie zamiaru zazywania leku
podczas karmienia dziecka piersia.

W ostatniej dekadzie coraz szersze zastosowanie w leczeniu padaczki lekoopornej
znajduj? lamotrigina (Lamictal) i
wigabatryna (Sabril) dodane do podstawowego leku przeciwpadaczkowego. W
przedstawionych badaniach przypadków padaczki
opornej na leczenie monoterapi?, zastosowali?my ogólnie przyj?t? zasad? kombinacji
karbamazepiny (Tegretol CR) i kwasu
walproinowego (Depakine Chrono) -- a % nast?pnie przy braku efektów u 33 chorych
dodano wigabatryn? (Sabril) b?d 1/4
lamotrigin? (Lamictal) . Kryterium w??czenia do badania by?o wyst?pienie wi?cej ni?
dwóch napadów cz??ciowych z?o?onych
i % jednego wtórnie uogólnionego -- w miesi?cu. U ka?dego chorego wykonywano
tomografi? komputerow? g?owy (CT), j?drowy
rezonans magnetyczny (MRI), oznaczenia poziomu leków przeciwpadaczkowych (CBZ i %
VPA) oraz trzykrotnie w ci?gu roku
badanie elektroencefalograficzne (EEG). Ocen? efektywno?ci i tolerancji leczenia
przeprowadzono w odst?pach
2-miesi?cznych w ci?gu 2--3 lat dla wigabatryny (?rednia dawka 2.0g/dob?) i 1--2 lat
dla lamotriginy (?rednia dawka
0.3g/dob?). Leczenie skojarzone (karbamazepin?, kwasem walproinowym lub ??cznie) z
dodaniem sabrilu b?d 1/4 lamictalu by?o
skuteczne w oko?o po?owie przypadków padaczki lekoopornej. W trakcie kilkuletniej
terapii stwierdzono, ?e wigabatryna
wydaje si? byae bardziej skuteczna w przypadkach padaczki lekoopornej z dominuj?cymi
napadami cz??ciowymi, a lamotrygina
u chorych z przewag? napadów wtórnie uogólnionych. W ostatniej dekadzie coraz szersze
[...]

ProducentSanofi-Winthrop, Francja.
Forma leku:syrop 58 mg/ml; tabletki powlekane 200 mg; tabletki powlekane 500 mg;
tabletki 300 mg.
Zawartoscsubstancja czynna - sodium valproate.
Sposób dzialaniaDzialanie leku nie jest calkowicie wyjasnione, lecz uwaza sie ze
Depakine zapobiega wystepowaniu
impulsów padaczkowych w mózgu lub lagodzi je.
ZastosowanieWszelkie formy padaczki, zarówno grand mal, jak i petit mal z utrata
przytomnosci, lub krótkotrwale napady
drgawek bez utraty przytomnosci.
OstrzezenieLeku nie moga uzywac pacjenci z uszkodzeniami watroby lub porfyria
(zwiekszonym wydzielaniem pewnych barwnych
skladników krwi). Leczenie Depakina wymaga regularnych kontroli funkcji watroby,
trzustki oraz ilosci plytek krwi.
Dotyczy to zwlaszcza poczatkowego okresu leczenia. Pacjenci, którzy cierpia na
zaburzenia nerek, sklonnosc do krwawien
lub siniaków, powinni powiadomic o tym lekarza przed rozpoczeciem kuracji. Zazywanie
jednoczesnie z preparatem leków
zawierajacych kwas acetylosalicylowy lub leków wplywajacych na zmniejszenie
krzepliwosci krwi lub leków
przeciwdepresyjnych wymaga konsultacji z lekarzem.
Nalezy bezwzglednie skontaktowac sie z lekarzem, jesli wystapia nastepujace objawy:
brak apetytu, mdlosci, zmeczenie,
nawrót napadów padaczki.
W zadnym wypadku nie nalezy nagle przerywac zazywania leku, gdyz grozi to
natychmiastowym niemal napadem padaczki.
Nie nalezy spozywac alkoholu w trakcie leczenia, poniewaz alkohol wzmaga dzialanie
preparatu.
Depakine uposledza sprawnosc psychofizyczna dlatego tez nie wolno prowadzic pojazdów
mechanicznych ani wykonywac
czynnosci precyzyjnych w trakcie stosowania preparatu.
Oczekiwany skutek leczenia moze ulec zmianie, jesli preparat stosuje sie jednoczesnie
z innymi lekami. Trzeba zasiegnac
porady lekarza w sprawie stosowania innych preparatów lacznie z Depakina.
Dzialania niepozadane1/100- Zaburzenia trawienne jak mdlosci, wymioty, biegunka, bóle
brzucha, zaburzenia w funkcjach
watroby, pojawiaja sie zazwyczaj na poczatku kuracji, lecz w miare jej kontynuowania
zanikaja. Dolegliwosci te moga byc
sygnalem, ze przepisana dawka leku jest zbyt wysoka i nalezy ja obnizyc, o czym
powinien zadecydowac lekarz. Nie wolno
samowolnie bez wiedzy lekarza zmieniac dawkowania lekarstwa.
1/1000- Zaburzenia psychiczne, zaburzenia snu. Bezwolne oddawanie moczu lub czeste
oddawanie moczu. Zmeczenie moze sie
pojawic, gdy lek stosuje sie lacznie z innymi srodkami przeciwpadaczkowymi. Wypadanie
wlosów oraz zmiana koloru wlosów.
Nieregularna miesiaczka lub jej ustanie. Powazne zaklócenia w funkcji watroby, co
dotyczy przede wszystkim dzieci, u
których stosowano równiez inne leki przeciw epilepsji.
<1/1000- Ból glowy, mrowienie w konczynach, zaburzenia w koordynacji ruchów. Wzmozona
sklonnosc do krwawien
(zmniejszenie ilosci plytek krwi), a takze zmniejszenie liczby bialych cialek krwi.
Wysypka. Psychozy, dezorientacja. Zapalenie trzustki, obstrukcja. Powazne zaburzenia
w czynnosci watroby u starszych
dzieci.
DawkowanieDawke ustala lekarz. Dawka dzienna zalezy od wieku pacjenta, wagi ciala
oraz rodzaju napadów padaczki. Na
poczatku leczenia nalezy laboratoryjnie stwierdzic poziom leku w surowicy krwi, aby
dostosowac dawke do potrzeb
pacjenta. Zazwyczaj dawka dla pacjenta doroslego wynosi w pierwszym tygodniu kuracji
200-300 mg 2 razy dziennie,
nastepnie 300 mg 3 razy dziennie podczas posilków. Dawka dla dzieci wynosi zazwyczaj
20-30 mg/kg wagi ciala w 3 porcjach
dziennie podczas posilków.
Ciaza i karmienieRyzyko uszkodzenia plodu. Nie wolno zatem podawac Depakine w czasie
ciazy, chyba ze na wyraene
zalecenie lekarza.
Preparat przenika do mleka matki, lecz jego oddzialywanie na karmione dziecko jest
malo prawdopodobne. Zamiar stosowania
leku podczas karmienia piersia nalezy jednak omówic z lekarzem.
PrzechowywanieTabletki sa bardzo wrazliwe na wilgoc, dlatego nalezy je przechowywac w
suchym miejscu.

3. Data: 2003-01-29 11:19:32

Od: "Aneta" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

troszkę znalazłam tutaj
http://www.ia.pw.edu.pl/~wujek/neurol/s1-00-p16.html

4. Data: 2003-01-29 17:47:26

Od: "kameljanda" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Pawel" <l...@b...pl> napisał w wiadomości
> Moja znajomoma poprosiła mnie o zasięgnięcie informacji na temat leku dla
> swojego 5-cio letniego synka chorego na epilepsję.

Moja córka też pięcioletnia-jeszcze chwilę, jest chorą na epi.

> Chodzi o: Lamictal i Depakine Chrono (mam nadzieję, że dobrze
przepisałem) -
> czy ktoś stosował coś takiego? ma jakieś doświadczenie? może to polecić?
> odradza?

Również leczona jest tymi lekami. Jeśli chcesz porozmawiać odezwij sie na
priv.
k...@w...pl

--
Małgorzata
"Kto dowcipu równo z wymową dostaje,

5. Data: 2003-02-09 10:59:06

Od: "Ukash" <u...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Lamictal to lek o dosc niskiej toksyczności, dobrae sie wchłania i dość
długo działa. Bywa kojarzony z innymi lekami i może hamowac ich działanie
niepożądane. Depakine to sól sodowa kwasu walproinowego. Stosowana w
leczeniu skojarzonym, nisko toksyczna, o nieznacznym działaniu depresyjnym i
dobrze tolerowana, wykazuje interakcje z innymi pochodnymi. Ogólnie można
powiedziec, że sa to jedne z "lepszych" lekow przeciwpadaczkowych gdyż nie
wywołuja efektów ubocznych i obecniesą chętnie stosowane.

> [...]
|

| ps. serdeczne pozdrowienia dla grupy pl.soc.dzieci - oj daaawno tam nie
| zaglądałem, ale cały czas pamiętam jak miło spędzało sie 'na niej' czas

PWLR - nowa wersja.
Angielski metodą C A L L A N A - 2 CD (22 godz.dialogów) + text
Lymphozil
bliznowce
termometr ale kontaktowy - może Wy coś macie