prosba - wyjasnienie wyniku

1. Data: 2006-03-30 10:53:53

Temat: prosba - wyjasnienie wyniku
Od: "mixshe" <m...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
odebralam dzis wyniki meza z tomografii kregoslupa i nic z tego
nie rozumiem oprócz tego, ze brzmi strasznie.
"Badanie KT kregoslupa L/S wykazuje na poziomie L4/L5 paracentralna
wypukline pierscienia wlóknistego krazka miedzykregowego
uciskajaca przednia powierzchnie worka oponowego, bez ucisku
korzeni nerwów rdzeniowych. Na poziomie L5/S1 stwierdza sie
paracentralna przepukline jadra miazdzystego krazka
miedzykregowego ze zwapnieniami, uciskajaca przednia powierzchnie
worka oponowego i oba korzenie nerwów rdzeniowych z przewaga strony
prawej. Ponadto na tym poziomie widoczne sa wydatne osteofity
krawedzi tylnych wpuklajace sie do kanalu kregowego ze zwezeniem
przestrzeni miedzykregowej i sklerotyzacja podchrzestna na tym
poziomie."
Objawy jakie odczuwa mój maz to ból przy chodzeniu, staniu a nawet
lezeniu. Ból przechodzi biodrem do nogi, jest o natezeniu
unieruchamiajacym (jesli mozna to tak okreslic).
Prosze o porade czy powinien poddac sie operacji czy tez sa
sposoby na unikniecie leczenia operacyjnego (jesli tak to jakie).

Pozdrawiam
Andzelika

2. Data: 2006-03-30 11:24:19

Temat: Re: prosba - wyjasnienie wyniku
Od: "Ola" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Prosze o porade czy powinien poddac sie operacji czy tez sa
> sposoby na unikniecie leczenia operacyjnego (jesli tak to jakie).

Tą decyzję podejmie lekarz, który prowadzi i zna całą sprawę, ja sama ze
swojego doświadczenia (przepuklina l5-s1 z uciskiem na worek oponowy) wiem że
niestety gdy jest ucisk to ratunek operacja.... Czy twój mąż ma jakieś zaniki
czucia itp?

Pozdrawiam
Ola

3. Data: 2006-03-30 11:29:25

Od: "mixshe" <m...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

raczej odretwienie...dretwieje mu noga i biodro, na to odretwienie
pomaga mu czasem masowanie,ale tylko doraznie

pzdr
Andzelika

4. Data: 2006-03-30 11:32:50

Od: "Ola" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> raczej odretwienie...dretwieje mu noga i biodro, na to odretwienie
> pomaga mu czasem masowanie,ale tylko doraznie
>
> pzdr
> Andzelika

Nie wiem jak inni grupowicze ale ja polecam wizytę u lekarza który kierował na
TK bo on zna najlepiej tą sytuacje...

Pozdrawiam i zdrowia życzę :-)

Ola

5. Data: 2006-03-30 11:48:45

Od: "mixshe" <m...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

dziekuje bardzo..mi to sie przyda wiecej cierpliwosci, bo poklady
jej sa na wyczerpaniu :-/
za duzo na raz, ale nikt nie obiecywal, ze bedzie lekko

pozdrawiam
Andzelika

6. Data: 2006-03-30 19:39:45

Od: "guli" <g...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

skąd jesteś? z jakiego miasta?

7. Data: 2006-03-31 17:45:22

Od: "Andżelika" <a...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "guli" <g...@v...pl> napisał w wiadomości
ps.com...
skąd jesteś? z jakiego miasta?

a dlaczego pytasz? ;)

pozdrawiam
Andżelika

(z innego kompa i adresu )

8. Data: 2006-04-01 12:20:31

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 30 Mar 2006, Ola wrote:

> Nie wiem jak inni grupowicze ale ja polecam wizytę u lekarza który kierował na
> TK bo on zna najlepiej tą sytuacje...

+ ewentualnie konsultacje neurochirurga

P.
--
Piotr Kasztelowicz P...@a...torun.pl
http://www.am.torun.pl/~pekasz

9. Data: 2006-04-01 22:52:21

Od: "Andżelika" <a...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Piotr Kasztelowicz" <p...@a...torun.pl> napisał w wiadomości
orun.pl...

> + ewentualnie konsultacje neurochirurga

kierował neurochirurg, ale mój mąż do niego nie chce iść, właśnie szukam mu
innego :/
nie potrafią się z tym dogadać
mi osobiście lekarz się podoba, jest rzeczowy, nie traci czasu i szanuje
czas innych ;) mój mąż w rozmowie raczej powoli myśli i jest nerwowy,
neurochirurg u którego byliśmy to osoba niezwykle błyskotliwa, myśli szybko
i oczekuje, że inni zrozumieją go w pół słowa, a mój mąż wymaga szczegółwej
rozmowy tzn trzeba mu wszystko wyłuszczyć jak przysłowiowej krowie na rowie,
bez szans na dogadanie się pomiędzy nimi dwoma :( (nerwowo reagują)
Panowie obaj nerwowi więc nawet przy skierowaniu zdążyli się wściec na
siebie, skończyło się tym, że mój mąż musiał wyjść a z lekarzem rozmawiałam
ja :]
zajęło mi to raptem minutę, a oni obaj nie mogli się dogadać w 5...obaj nie
wyrażają ochoty na ponowne spotkanie, więc po weekendzie wysyłam go do
neurochirurga najlepiej kobiety, miłej i kontaktowej (cierpliwej) co by mój
małżonek się dogadał ( normalnie muszę stworzyć jakąś listę wymagań dla
kandydatek:O )

dziękuję za rady
pozdrawiam
Andżelika

P.S. trzymajcie za mnie kciuki co bym zniosła te perypetie...z dzieckiem nie
ma tyle kłopotu uhhh

10. Data: 2006-07-02 17:52:46

Od: "Andżelika" <a...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

perypeti ciąg dalszy...

dziś byliśmy w szpitalu na ostrym dyżurze bo mąż od kilku tygodni już nie
chodzi, dostał morfinkę, zalecenia i do domciu:(
wiemy już, że czeka go operacja od dawna, a oni potraktowali go wg zasady -
"weź swój problem zabierz razem ze sobą, ponieważ waży za dużo;
udało mu się trochę wagę zredukować, ale ciężko redukować dużo w krótkim
czasie kiedy się mnie rusza;
opadam z sił, mam dośc latania od Annasza do Kajfasza, a co jeden to
droższy, na Fundusz nie ma co liczyć, bo tu ważny jest również czas
a nawet prywatnie okazuje się, że nie każdy lekarz chce zarobić na wizycie
domowej, bo skoro ma gabinet praktyki prywatnej, to przeciez pacjent
powinien tam przyjść :(((( bezsilność mnie dobija, wszystko prowadzi
donikąd, z nim coraz gorzej i ze mną też :/

pozdrawiam
Andżelika

[dlugie] po ZZ, ujawnily sie dlugotrwale efekty uboczne leczenia?
nerwica a pocenie sie
arytmia serca
Bierność podopiecznych w DPS szukam ....
pediatra na telefon - warszawa - poradźcie