proste, ale jakie dobre ciacho (P)

1. Data: 2002-06-03 09:19:07

Temat: proste, ale jakie dobre ciacho (P)
Od: "Mapet\(ka\)" <l...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Czyli po prostu biszkopt z bitą, galaretką i owocami.
Skladniki:
5-6 jaj (zalezy od wielkosci formy)
1 1/2 szkl maki
1 szkl cukru
2 lyzeczki proszku do pieczenia
cukier waniliowy
owoce (np truskawki)
galaretka (jakakolwiek)
1 smietana kremowka (250 ml)

1. robimy biszkopt, a wiec oddzielamy zoltka od bialek, bialka ubijamy na
pianke (ja zawsze na sztywno) z cukrem. Stopniowo dodajemy po zoltku i
krecimy dalej. Na koniec pomalutku i bron Boze nie mikserem (ja uzywam
drewnianej lub plastikowej lopatki, mozna lyzka, ale ja nie lubie brzdeku
metalu o metalowy garnek, brrr), dajemy tez proszek do pieczenia.
2. Ciacho wykladamy na posmarowana tluszczem i posypana tarta bulka blache
(moze byc prostokatna albo normalna tortownica) i do pieca w temp 160 st
(mniej wiecej) na okolo 50 min. Aha, ja osobiscie wole to ciasto w
kwadratowej blasze.
3. Galaretke rozpuszczamy w mniejszej niz podano na opakowaniu ilosci wody i
czekamy niech przestygnie i zacznie sie nieco scinac.
4. na upieczony biszkopt (przestudzony!) wykladamy truskaweczki, zalewamy
galaretka (wazne, zeby ta galareta byla scinajaca sie, bo inaczej wsiaknie w
biszkopt).
5. Na wierzch dajemy ubita smietanke, jak sie galaretka zetnie calkiem.

Proste, qrcze, ale takie smaczne...
Mapetka

--
"Primum non stresere..."

1. Data: 2002-06-03 10:54:20

Temat: Re: proste, ale jakie dobre ciacho (P)
Od: "Lilla" <l...@f...krasnik.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Mapet(ka) <l...@w...pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisała:
> Czyli po prostu biszkopt z bitą, galaretką i owocami.

... tu miala byc bita smietana, ale Mapetka chyba ja zjadla ;-)

> [...]
> krecimy dalej. Na koniec pomalutku i bron Boze nie mikserem (ja uzywam
> drewnianej lub plastikowej lopatki, mozna lyzka, ale ja nie lubie brzdeku

... tu miala byc dosypana pomalutku maka :)

> dajemy tez proszek do pieczenia.
[...]
> [...]
> biszkopt).
> 5. Na wierzch dajemy ubita smietanke, jak sie galaretka zetnie calkiem.

Pyszne i proste, ale mozna tez zrobic taki tort z owocami inaczej.
Upiec biszkopt, przekroic go na pol, nasaczyc obie polowki.
Ugotowac budyn waniliowy, wystudzic. Gdy bedzie zimny, zmiksowac
z kostka masla. Polowe kremu wylozyc na biszkopt, powtykac truskawki,
przykryc druga polowka biszkoptu, znow warstwa kremu, truskawki
na wierzch i calosc zalac krzepnaca galaretka. Przechowywac w lodowce.

Pozdrawiam
Lilla

1. Data: 2002-06-03 12:53:52

Od: "Mapet\(ka\)" <l...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> ... tu miala byc bita smietana, ale Mapetka chyba ja zjadla ;-)

faktycznie, teraz wiem, czemu mi sie tak lapy kleily :)
Dzieki za poprawki, ja jestem dzisiaj jakas nieprzytomna, zadna kawa nie
pomaga :))

> Pyszne i proste, ale mozna tez zrobic taki tort z owocami inaczej.

O! W ten sposob tez jest swietnie. Nieomieszkam sprobowac :)
Pozdrawiam
Mapetka
--
"Primum non stresere..."

1. Data: 2002-06-03 15:46:16

Od: "MechaGodzilla" <m...@n...pl.NOSPAM> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Lilla" <l...@f...krasnik.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> przykryc druga polowka biszkoptu, znow warstwa kremu, truskawki
> na wierzch i calosc zalac krzepnaca galaretka. Przechowywac w lodowce.

nie wytrzymam.
mam w prodizu biszkoptowe z truskawkami ale COS mi mowi, ze bede robic inne.
z kremem budynioiwym.
dodam chyba do tego kremu ytez truskawek:)))

Mechcia
z szansa na utycie

1. Data: 2002-06-04 07:32:47

Temat: Odp: proste, ale jakie dobre ciacho (P)
Od: "Asiunia" <j...@p...gda.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Lilla <l...@f...krasnik.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:adfhve$lc1$...@n...lublin.pl...
>Polowe kremu wylozyc na biszkopt, powtykac truskawki,
> przykryc druga polowka biszkoptu, znow warstwa kremu, truskawki
> na wierzch i calosc zalac krzepnaca galaretka. Przechowywac w lodowce.

Cóś mnie natchlo, zeby zmiksowac truskawki i zmieszac z kremem, ale czy nie
bedzie za rzadkie?.
Asia

1. Data: 2002-06-04 07:42:02

Od: "Mapet\(ka\)" <l...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Cóś mnie natchlo, zeby zmiksowac truskawki i zmieszac z kremem, ale czy
nie
> bedzie za rzadkie?.

Zalezy, z jakich proporcji robisz ten krem i jak go ucierasz. Moj znajomy,
jak robi tort, tzn krem do tortu, nigdy nie uciera w mikserze. Tylko w
makutrze. Wtedy te truskawki ladnie lacza sie z kremem i nie jest za rzadki.
On je znaczy sie "rozdziabuje" w tym kremie, nie miksuje wczesniej. Moja
babcia robila ostatnio i dodala do ucieranego mikserem kremu truskawki i
rzeczywiscie wyszlo za rzadkie. Ale tez krem byl inny, bo bylo tylko pol
kostki masla i zero zoltek. Mapet

--
"Primum non stresere..."

1. Data: 2002-06-04 08:59:14

Od: "GosiaH" <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "MechaGodzilla" <m...@n...pl.NOSPAM> napisał
> [...]
robic inne.
> z kremem budynioiwym.
> dodam chyba do tego kremu ytez truskawek:)))

Albo można też zamiast tego budyniu wrzucić do środka przekrojonego
biszkoptu galaretkę z owocami np innymi niż w galaretce na wierzchu.
Też cwane i lekkie jest takie ciasto.
To jest mój popisowy numer na imieniny teściów (bo razem obchodzą).
Ja dodaję malin i poziomek i smak ma ... no, niebiański, nawet jak
dla mnie małosłodyczowej.
--
Pozdrawiam GosiaH

Wędzone pstrągi - cz.2 oraz kilka słow refleksji...
Jak sprawić by solone orzeszki stały się naprawdę słone?
Jak sprawić by solone orzeszki stały się naprawdę słone?
Kardamon
Kardamon