apatia, co za przyczyna?

21. Data: 2003-04-05 23:12:27

Temat: Re: Odp: apatia, co za przyczyna?
Od: Kaja <k...@B...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

5 kwiecień 2003 (sobota).Patrzę,a tu o 10:26 *Marta Skorupska*
<b6m3od$i2r$1@atlantis.news.tpi.pl> namalował/a:

Możesz napisać jakie proszki brałaś?

--
Z pozdrowieniami,
Kaja

22. Data: 2003-04-06 00:18:31

Temat: Re: proszki na depresje, bylo : apatia, co za przyczyna?
Od: dradam <x...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Sun, 6 Apr 2003 01:09:15 +0200, Kaja
<k...@B...poczta.onet.pl> wrote:

>Mam s?siadów (dobrzy ludzie).Ma??e?stwo.On ma depresj? na weso?o,a ona na
>smutno i jest ot?pia?a.Oczywi?cie bior? jakie? lekarstwa,s? pod opiek?
>psychiatry.

Depresja na wesolo to nie depresja. Najwyzej "bipolar". Jak jest na
smutno i jest otepiala to moze miec nie depresje, ale cos innego.

>Jakie?
>Ju? lec? do lekarki rodzinnej po recept?,tylko nie wiem co mi polecisz.

Jest tego z 10 roznych srodkow , przynajmniej tyle mam w zasiegu. To
zalezy od objawow , stanu kasy, ze nie wspomne innych czynnikow.

Pozdrawiam

dradam

23. Data: 2003-04-06 02:31:16

Od: Kaja <k...@B...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

6 kwiecień 2003 (niedziela).Patrzę,a tu o 2:18 *dradam*
<f...@4...com> namalował/a:

> Depresja na wesolo to nie depresja. Najwyzej "bipolar". Jak jest na
> smutno i jest otepiala to moze miec nie depresje, ale cos innego.

Oni nie kłamią.Piszę to co mi powiedzieli.
Poznali się kiedyś w szpitalu psychoneurologicznym.

> Jest tego z 10 roznych srodkow , przynajmniej tyle mam w zasiegu. To
> zalezy od objawow , stanu kasy, ze nie wspomne innych czynnikow.

Chodzi mi o takie,które zmobilizują mnie do większej aktywności,polepszą
myśli na optymistyczne,większą chęć do życia,działania itp.
Czekam na konkretną odpowiedź.

--
Z pozdrowieniami,
Kaja

24. Data: 2003-04-06 16:17:43

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Sun, 6 Apr 2003, Kaja wrote:

> Chodzi mi o takie,które zmobilizują mnie do większej aktywności,polepszą
> myśli na optymistyczne,większą chęć do życia,działania itp.
> Czekam na konkretną odpowiedź.

zasadniczo wszystkie leki stosowane w depresji powinny tak
zadzialac i taki jest cel terapii tej choroby. Niemniej
jest wiele czynnikow - takze w przypadku wielu lekow
koniecznosc oczekiwania az lek zacznie dzialac, poniewaz
wiele tych lekow nie dziala od razu po przyjeciu pierwszej
tabletki

P.
--
Piotr Kasztelowicz P...@a...torun.pl
http://www.am.torun.pl/~pekasz

25. Data: 2003-04-06 17:16:08

Od: dradam <x...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Sun, 6 Apr 2003 04:31:16 +0200, Kaja
<k...@B...poczta.onet.pl> wrote:

>Oni nie k?ami?.Pisz? to co mi powiedzieli.
>Poznali si? kiedy? w szpitalu psychoneurologicznym.

Widac dobrze ta wiare w to co ktos powiedzial. Bo ten kto to
powiedzial moze sam nie uslyszal prawidlowo, albo zapomnial co
uslyszal, ale woli powiedziec to co mowi.

>Chodzi mi o takie,które zmobilizuj? mnie do wi?kszej aktywno?ci,polepsz?
>my?li na optymistyczne,wi?ksz? ch?? do ?ycia,dzia?ania itp.
>Czekam na konkretn? odpowied?.

Wiedza na temat tego jakie leczenie przepisac jest potrzebna lekarzowi
. A nie pacjentowi ... :-)))) BO to nie pacjent decyduje co zadac od
lekarza, tylko lekarz wybiera z tych 15 srodkow najlepszy ( wlaczajac
kwote osiagalnosci finansowej - co jak wiem w Polsce moze byc
problemem).

Jezeli ja bede dostarczal liste lekow, ktora uzywam do przepisywania
pacjentom z depresja ( najczesciej spotykane schorzenie
"psychiatryczne") z Kanady do Polski, to bedzie to nonsesem , bo :

-primo: wiele lekow dostepnych w N.America jest niedostepnych w Polsce
-wiele lekow u nas uzywanych jest po prostu drogich ( 2-3 dolary
dziennie)
-tertio - wcale nie oznacza to, ze zgadzam sie z rozpoznaniem
depresji. Moze to byc przekwitanie, albo zaburzenia tarczycy, na
przyklad .

Wiec jezeli juz nawet wysylam czasami, w imieniu naszej fundacji,
lekarstwa do Polski, to zawsze zadamy recepty wystawionej przez
lekarza w Polsce. Najlepiej przez lekarza,ktorego znamy.

Pozdrawiam

dradam

26. Data: 2003-04-06 17:46:58

Od: Kaja <k...@B...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

6 kwiecień 2003 (niedziela).Patrzę,a tu o 19:16 *dradam*
<3...@4...com> namalował/a:

> Wiec jezeli juz nawet wysylam czasami, w imieniu naszej fundacji,
> lekarstwa do Polski, to zawsze zadamy recepty wystawionej przez
> lekarza w Polsce. Najlepiej przez lekarza,ktorego znamy.

Mnie nie interesuje co wysyłasz,tylko *nazwy leków*,takich,jak napisałam
powyżej...,które dałyby "kopa" do życia,a nie "załamywania
rąk".Napisałeś,że takie są,więc czekam na nazwy tych leków.

--
Z pozdrowieniami,
Kaja

27. Data: 2003-04-06 21:32:00

Od: dradam <x...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Sun, 6 Apr 2003 19:46:58 +0200, Kaja
<k...@B...poczta.onet.pl> wrote:

>Mnie nie interesuje co wysy?asz,tylko *nazwy leków*,takich,jak napisa?am
>powy?ej...,które da?yby "kopa" do ?ycia,a nie "za?amywania
>r?k".Napisa?e?,?e takie s?,wi?c czekam na nazwy tych leków.

A po co ? Kazdy lekarz w Polsce powinien znac nazwy antydepresantow !
Jest tego pelno i od wielu lat. Najnowszych takich jak EFFEXOR i
REMERON moze w Polsce jeszcze nie byc.

Pozdrawiam

dradam

28. Data: 2003-04-07 03:54:48

Od: j...@d...zabrze.pl (Jerzy Matysiakiewicz) szukaj wiadomości tego autora

dradam wrote:

> A po co ? Kazdy lekarz w Polsce powinien znac nazwy antydepresantow !
> Jest tego pelno i od wielu lat. Najnowszych takich jak EFFEXOR i
> REMERON moze w Polsce jeszcze nie byc.

Wniosek --- najlepiej isc do psychiatry a nie pytac osob niefachowych.
EFFECTIN i REMERON sa w Polsce dostepne od dawna

jm

29. Data: 2003-04-07 05:58:26

Od: dradam <x...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On 7 Apr 2003 05:54:48 +0200, j...@d...zabrze.pl (Jerzy
Matysiakiewicz) wrote:

>Wniosek --- najlepiej isc do psychiatry a nie pytac osob niefachowych.
>EFFECTIN i REMERON sa w Polsce dostepne od dawna

No prosze, i nie mowilem !

Pozdrawiam

dradam

30. Data: 2003-04-07 13:58:52

Od: Kaja <k...@B...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

6 kwiecień 2003 (niedziela).Patrzę,a tu o 18:17 *Piotr Kasztelowicz*
<P...@d...am.
torun.pl> namalował/a:

> [...]
> koniecznosc oczekiwania az lek zacznie dzialac, poniewaz
> wiele tych lekow nie dziala od razu po przyjeciu pierwszej

Rozumiem.
Ciekawi mnie jeszcze to,czy po wzięciu takiej tabletki człowiek jest
ospały,otumaniony,czy może jednak wziąć tabletkę i iść do pracy,w której
jego mózg musi normalnie pracować?

--
Z pozdrowieniami,
Kaja