przeciwciala toksoplazmozy

1. Data: 2001-07-31 13:54:52

Temat: przeciwciala toksoplazmozy
Od: "MikE" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Moze ktos orientuje sie przez jaki okres utrzymuja sie przeciwciala
toksoplazmozy pochodzace od matki u niemowlaka.
Lekarka zlecila badanie na toksoplazmoze u 1,5miesiecznego synka a gdzies
slyszalem, ze to nie ma sensu poniewaz do pol roku u dzieciaka utrzymuja sie
przeciwciala od matki. W takim razie jaki jest sens teraz klucia dzieciaka?

Pozdrawiam MikE

2. Data: 2001-07-31 17:49:16

Temat: Re: przeciwciala toksoplazmozy
Od: <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> przeciwciala od matki. W takim razie jaki jest sens teraz klucia dzieciaka?

Zalezy o jakie przeciwciala chodzi IgM utrzymuja sier krotko, a dlugo IgG

3. Data: 2001-08-03 05:57:16

Od: "MikE" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
sie
> przeciwciala od matki. W takim razie jaki jest sens teraz klucia

M.Miedzianowska odpowiedziala na priv:
Sens badania przeciwcial przeciw toksoplazmozie jednak jest, poniewaz od
matki pochodza tylko przeciwciala w klasie IgG (tylko te przechodza przez
lozysko),natomiast u dziecka szuka sie przeciwcial IgM,ktore swiadczylyby o
swiezym zachorowaniu ... .

I wszystko sie zgadza tylko jesli dziecko nie zachorowalo od urodzenia
(jestem pewien) to od matki przejmie wysokie IgG, IgM nie bedzie mialo
poniewaz nie ma swiezego zachorowania a nawet jesli od matki to (pierwsze
badanie przed ciaza) miala niskie miano przeciwcial IgM, dlatego takie
badanie robione teraz tyko wzbudzilo by u mnie niepokoj czy czasem dzieciak
nie ma wrodzonej toksoplazmozy. Jak sie myle to prosze o korekte.
Na marginesie - jak dlugo utrzymuja sie przeciwciala IgM w swiezym
zakarzeniu.
Pozdrawiam MikE

4. Data: 2001-08-03 06:01:37

Od: "MikE" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

zakazeniu, zakazeniu, zakazeniu itd - juz umiem

zmiany smaku
C za bakterie?
Czy mleko jest zdrowe ?
Celiakia - gdzie szukać informacji?