przed operacją

1. Data: 2004-02-25 15:31:06

Temat: przed operacją
Od: BasiaBjk <b...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

W najbliższym czasie czeka mnie ta wątpliwa przyjemność, stąd pytanie:
czy rzeczywiście w dzień poprzedzający operację trzeba pić jakies
ogromne ilości wody niegazowanej, by nie wymiotować po narkozie? Byłam
dziś w szpitalu na konsultacji, różne rzeczy mi mówiono, ale nie o tym -
tego dowiedziałam się w poczekalni od pacjentki.
Czy mam brac ze sobą do szpitala zapasy wody?
--
pa, Basia

2. Data: 2004-02-25 17:13:39

Temat: Re: przed operacj?
Od: Josef Morko <j...@g...net> szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 25 Feb 2004 16:31:06 +0100, BasiaBjk <b...@q...pl>
wrote:

>W najbli?szym czasie czeka mnie ta w?tpliwa przyjemno??, st?d pytanie:
>czy rzeczywi?cie w dzie? poprzedzaj?cy operacj? trzeba pi? jakies
>ogromne ilo?ci wody niegazowanej, by nie wymiotowa? po narkozie? By?am
>dzi? w szpitalu na konsultacji, ró?ne rzeczy mi mówiono, ale nie o tym -
>tego dowiedzia?am si? w poczekalni od pacjentki.
>Czy mam brac ze sob? do szpitala zapasy wody?

Nie rob nic takiego! Przed niektorymi operacjami na jelitach sa one
plukane specjalnymi roztworami, zeby do "krojenia" byly czyste
(usuniecie resztek jedzenia, bakterii ,kalu itp.) Do innych operacji
nie potrzeba. Na 6 godzin przed znieczuleniem ogolnym (narkoza)
obowiazuje zakaz przyjmowania jakichkolwiek pokarmow i napojow, zeby
uniknac zachlysniecia sie wymiocinami podczas narkozy (sok zoladkowy
zawiera kwas solny, wiec wyobraz sobie co sie stanie, jezeli dostalby
sie do pluc!)

Pozdrawiam!

Waldek

3. Data: 2004-02-25 17:31:58

Od: "Jaco" <j...@p...xo.pl> szukaj wiadomości tego autora

Tak to jest jak sie slucha jakis babek, które nie maja o niczym pojecia ale
zagadaly by drugiego na smierc, zeby udowodnic jakie to one nie sa madre.
Mimo to, trzymaj sie, nie jeden juz mial operacje :) Pozdr.
Jaco

Usun -nospam z mojego adresu
Uzytkownik "Josef Morko" <j...@g...net> napisal w wiadomosci

4. Data: 2004-02-26 13:46:47

Temat: Re: przed operacją
Od: BasiaBjk <b...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik dronka napisał:

> Ja mialam zaplanowana operacje na 11 rano i juz od 20 wieczorem dnia
> poprzedajacego nie wolno mi bylo przyjmowac zadnych plynow ani pokarmow.
> Po narkozie nie wymiotowalam na szczescie, nie czulam tez nudnosci, ale za
> to bylam bardzo oslabiona.
> Aha, nie wstawaj za wczesnie z lozka, bo moze Ci sie krecic w glowie.

Myślę, że mi na miejscu dadzą instrukcję, będę w szpitalu dobę przed
operacją. Zastanawiam się, kiedy po cięciu powłok brzusznych będę mogła
na rower... Może to idiotyczne w tej sytuacji, ale własnie patrzę na
coraz wyższe słońce i myslę o tym, czy w maju da się już ostro
pojeździć... :)
--
pa, B.

5. Data: 2004-02-26 13:47:08

Od: "dronka" <d...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "BasiaBjk" <b...@q...pl> napisał w wiadomości
> [...]

to bylam bardzo oslabiona.
Aha, nie wstawaj za wczesnie z lozka, bo moze Ci sie krecic w glowie.

Pozdrawiam,
Kasia

ile wyplaca ZUS za 1% uszerbku na zdrowiu?
Okulista+badanie+prawo jazdy
most porcelanowy
rezonans magnetyczny
jak to jest z tymi otworkami w prezerwatywach i hiv...