przedawkowałem kawe help!!

1. Data: 2004-02-20 11:13:37

Temat: przedawkowałem kawe help!!
Od: "BoLo" <B...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam, od razu przejde do rzeczy bo czuje sie fatalnie, wczoraj wieczorem
przedawkowałem kawe (nigdy nie piłem, i niechcąco na 3 kubki zużyłem tyle
ile powinno sie na 25 zużyć) całą noc nie mogłem spać, bardzo źle sie czuje,
boli mnie serducho (nigdy przed tem mnie nie bolało, nie mam też chorób ani
problemów z kondycją czy zdrowiem) i gorąco mi mimo że w chacie wyłączyłem
ogrzewanie, byłem w aptece i dostałem jakieś gówniane pigułki które mi nie
pomogły (zjadłęm całą paczke i nic!!) jakby ktoś mógł coś poradzić to będę
bardzo wdzięczny....

--
Pozdrawiam!

BoLo
Redaktor prowadzący | Sirius Mag - www.mag.sirius.pl
B...@m...sirius.pl
GG: 3614113

2. Data: 2004-02-20 12:35:09

Temat: Re: przedawkowałem kawe help!!
Od: Hektor <m...@a...lublin.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> dostałem jakieś gówniane pigułki które mi nie pomogły (zjadłęm całą
> paczke i nic!!) jakby ktoś mógł coś poradzić to będę bardzo

Do lekarza lec bez kitu (do szpitala)

3. Data: 2004-02-20 12:47:25

Od: "BarBarella" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"BoLo" napisz proszę, jak się skończyło to przedawkowanie kofeiny i co
trzeba robić w takim przypadku.
życzę zdrówka
barbarella

4. Data: 2004-02-20 13:11:34

Od: Mamak z Galicji <mamak112@DUPA_SPAMwp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik BoLo napisał:
> [...]
> pomogły (zjadłęm całą paczke i nic!!) jakby ktoś mógł coś poradzić to będę

Czy naprawdę wsypałeś około 16 łyżeczek kawy do kubka?
Coś mi tu nie pasuje.

--
Mamak z Galicji
irc: #prk

5. Data: 2004-02-20 13:20:15

Od: "BoLo" <B...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Czy naprawdę wsypałeś około 16 łyżeczek kawy do kubka?
> Coś mi tu nie pasuje.

Wypiłem 2 kawy, i nie używałem łyżek tylko wsypałem prosto z paczki, poszło
po 50% na kubek, już sie czuje troche lepiej ale nadal bardzo źle :/

6. Data: 2004-02-20 13:35:18

Od: "Norbert" <p...@n...gg> szukaj wiadomości tego autora

> Wypiłem 2 kawy, i nie używałem łyżek tylko wsypałem prosto z paczki,
poszło
> po 50% na kubek, już sie czuje troche lepiej ale nadal bardzo źle :/

Czyli pol kubka kawy i pol wody... brawo.

--
Norbert
www.zdjecianorberta.prv.pl

7. Data: 2004-02-20 14:09:16

Od: "M." <n...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

Przedawkowanie kofeiny niesie za sobą poważne konsekwencje: przy
przedawkowaniu powyżej 0,5 g powoduje silne pobudzenie psychoruchowe,
przyspieszenie i niemiarowość serca, bardzo silne zwiększenie diurezy,
nudności, wymioty i osłabienie. W skrajnych przypadkach (w silnym zatruciu)
występują drgawki i porażenie ośrodka oddechowego. Dawka śmiertelna kofeiny
dla człowieka wynosi 10 gramów.

Zawartość kofeiny w filiżance (140ml) kawy
z ekspresu 115mg
filtrowana 80mg
bezkofeinowa 3mg
instant zwykła 65mg
instant bezkofeinowa 2mg.

Proponuję zgłoszenie się do lekarza, samodzielne zjadanie całego opakowania
środków kupionych w aptece mogło pogorszyć sprawę. Chyba lubisz wszystko na
maxa - jak kawa to pół na pół z wodą, jak leki to od razu cały listek.
Wnioskuję, że piłeś kawę pierwszy raz w życiu, o zażywaniu leków
(jakichkolwiek, nawet tych kupionych bez recepty) nie wspomnę.

M.

8. Data: 2004-02-20 15:26:12

Od: "strychnos" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Oto przepis dla lekarza prowadzacego (english):Treatment Overview:
0.4.2 ORAL/PARENTERAL EXPOSURE
A) EMESIS: Ipecac-induced emesis is not recommended because
of the potential for seizures.
B) ACTIVATED CHARCOAL: Administer charcoal as a slurry (240
mL water/30 g charcoal). Usual dose: 25 to 100 g in
adults/adolescents, 25 to 50 g in children (1 to 12
years), and 1 g/kg in infants less than 1 year old.
C) SEIZURES: Administer a benzodiazepine IV; DIAZEPAM
(ADULT: 5 to 10 mg, repeat every 10 to 15 min as needed.
CHILD: 0.2 to 0.5 mg/kg, repeat every 5 min as needed)
or LORAZEPAM (ADULT: 2 to 4 mg; CHILD: 0.05 to 0.1
mg/kg).
1) Consider phenobarbital if seizures recur after diazepam
30 mg (adults) or 10 mg (children > 5 years).
2) Monitor for hypotension, dysrhythmias, respiratory
depression, and need for endotracheal intubation.
Evaluate for hypoglycemia, electrolyte disturbances,
hypoxia.
D) Liquid antacids should be administered as needed for
gastrointestinal irritation.
E) FLUID AND ELECTROLYTE BALANCE - Monitor fluid and
electrolyte status and correct abnormalities.
Hypokalemia is common.
F) RHABDOMYOLYSIS - Ensure adequate hydration and urine
output.
G) CARDIAC DYSRHYTHMIAS - Sinus tachycardia is common and
usually does not require any specific antiarrhythmic
therapy. Life-threatening dysrhythmias or those that
compromise hemodynamic status should be treated
aggressively. Dysrhythmias often respond to treatment
with beta-blockers.
1) VENTRICULAR DYSRHYTHMIAS/SUMMARY: Institute continuous
cardiac monitoring, obtain an ECG, and administer
oxygen. Evaluate for hypoxia, acidosis, and electrolyte
disorders. Lidocaine and amiodarone are generally first
line agents for stable monomorphic ventricular
tachycardia, particularly in patients with underlying
impaired cardiac function. Sotalol is an alternative.
Amiodarone and sotalol should be used with caution if a
substance that prolongs the QT interval and/or causes
torsades de pointes is involved in the overdose.
Unstable rhythms require cardioversion.
2) If severe tachycardia results in hemodynamic
instability use of a short acting cardioselective
beta-blocker, like esmolol, is advised. Patients have
been successfully managed with propranolol.
H) HYPOTENSION: Infuse 10 to 20 mL/kg isotonic fluid. If
hypotension persists, administer dopamine (5 to 20
mcg/kg/min) or norepinephrine (ADULT: begin infusion at
0.5 to 1 mcg/min; CHILD: begin infusion at 0.1
mcg/kg/min); titrate to desired response.

9. Data: 2004-02-20 16:56:39

Od: "BoLo" <B...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Przedawkowanie kofeiny niesie za sobą poważne konsekwencje: przy
> przedawkowaniu powyżej 0,5 g powoduje silne pobudzenie psychoruchowe,

O tak, zdecydowanie miałem to w nocy.

> przyspieszenie i niemiarowość serca, bardzo silne

To miałem wcześniej

zwiększenie diurezy,

to nie wiem co jest :]

> nudności,

Mam teraz

wymioty

Nie miałem

osłabienie.

Oj i to jakie, 5 letnia dziewczynka by mnie teraz na śmierć pobiła bez
najmniejszego problemu....

> Proponuję zgłoszenie się do lekarza, samodzielne zjadanie całego
opakowania
> środków kupionych w aptece mogło pogorszyć sprawę.

Człowieku, czuje sie tak źle że nażarłbym sie zgniłej marchewki żeby mi
tylko pomogło....

Chyba lubisz wszystko na
> maxa - jak kawa to pół na pół z wodą, jak leki to od razu cały listek.

Zwykle słucham sie lekarzy, ale tą kawe faktycznie pierwszy raz w życiu
robiłem (bo zwykle piłem z automatu, nie przeczytałem na opakowaniu że to
jest dawka na 25 kubków)
Tak czy inaczej kiedy będę mógł w końcu zasnąc twoim zdaniem?? Bo jestem
strasznie zmęczony i śpiący, ale zasnąć nie moge, nie ważne ile leże,
probowałem brać melatonine ale nic nie dała, a nie chce przeginać i
poprzestałem na 1 tabletce.
Wyglądasz mi na speca więc co moge zrobić żeby mój organizm szybciej wydalił
tą cholerną trucizne?
To mi sie zdarza pierwszy raz w życiu, praktycznie nigdy nie choruje
(ostatnio we wczesmnej szkole podstawowej chyba, z 11 lat temu albo lepiej)
nie mam też żadnych uczuleń ani wad układu pokarmowego (zero zatruć itp) czy
może wzięcie tabletek moczopędnych pomogłoby mi szybciej "wypłukać" to
cholerstwo?? Bo wody mineralnej wypiłem 4 litry od rana, i poprawa jest
minimalna....
A co do lekarza, to wolałbym raczej nie zawracać mu głowy, wiesz, tam w
kolejce czekają ludzie naprawdę chorzy, troche głupio byłoby mi iść i
powiedzieć że nie umiałem sobie kawy zrobić...

10. Data: 2004-02-20 16:58:35

Od: "BoLo" <B...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Czyli pol kubka kawy i pol wody... brawo.

Ja naprawdę wiem że głupio zrobiłem, nawet nie masz pojęcia jak bardzo tego
żałuje, nigdy w życiu nie czułem się tak źle... (chociaż odniesienia raczej
nie mam, bo choruje niezwykle żadko)

--

bole kregoslupa - jaki lekarz?
cesarskie cięcie