przedszkolak i sporty...

1. Data: 2010-06-09 13:18:05

Temat: przedszkolak i sporty...
Od: "Qrczak" <q...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

...a dokładnie sporty walki.

Młody do baletu się raczej nie nadaje. Otylkiem też nie będzie. Jaskółą
zwłaszcza. Kiedy już wykorzystaliśmy najbardziej znane formy aktywnej
rozrywki, w ręce wpadła mi ulotka lokalnego klubu Oyama Karate. W piątek
idziemy pokazać dzieciakowi, jak się tam inne łomotają zawzięcie.
Co sądzicie drodzy doświadczeni rodzice na temat tego typu atrakcji dla
bardzo ruchliwego acz nerwowego w tych ruchach sześciolatka?

Qra, na razie nie crosspostuję na psd

2. Data: 2010-06-09 14:17:00

Temat: Re: przedszkolak i sporty...
Od: "D." <d...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Co sądzicie drodzy doświadczeni rodzice na temat tego typu atrakcji dla
> bardzo ruchliwego acz nerwowego w tych ruchach sześciolatka?

My chcieliśmy, by tradycję rodzinną nasi synowie kontynowali i
zaprowadziliśmy na trening karate. Niestety, chłopcy stwierdzili, że trening
jest nudny ("tylko chodzą i kopią powietrze"). Na szczęście w sąsiedniej
sali zobaczyli trening judo: przewroty, salta, walki - i zaczęli treningi.
Młodszy miał wtedy 5 lat, starszy 7. Dziś mają 10 i 12 lat (prawie) i
potrafią się obronić. A i medali z zawodów przywieźli sporo (mam w domu
mistrza i vicemistrza makroregionu, także z międzynarodowych zawodów na
Słowacji przywieźli dwa złota). Trenera uwielbiają, choć jest ostry (moim
zdaniem). Zdarzają się "kryzysy" tzn. pierwszy czas, gdy dzieci pod blokiem
się spotykają po zimie (koniec maja-czerwiec), a tu trzeba iść na trening
(wyznajemy zasadę, że chodzą na te zajęcia dodatkowe, które dziecko
wybierze. Warunek jest jeden - po miesiącu "na próbę" trzeba wytrzymać do
końca sezonu). A we wrześniu nie mogą się doczekać, kiedy treningi ruszą.

Jako rodzice traktujemy chodzenie na judo jako zabawę w sport - wyczynowo
nie pozwoliłabym dziecku trenować chyba żadnej dyscypliny ;-).

Zaprowadź na próbę - jeśli synowi się spodoba, niech chodzi , będziesz mieć
godzinę dla siebie :-D. Jak nie na karate, może na judo, może na wspinaczkę
skałkową, albo na tańce (ja bardzo chciałam, by moi synowie tańczyli w
klubie tańca towarzyskiego, no cóż......)

Pozdrawiam
Dorota

3. Data: 2010-06-09 14:37:05

Od: Adam Moczulski <a...@p...neostrada.pl> szukaj wiadomości tego autora

Qrczak pisze:
> [...]
> Co sądzicie drodzy doświadczeni rodzice na temat tego typu atrakcji dla
> bardzo ruchliwego acz nerwowego w tych ruchach sześciolatka?

Trzeba pilnować trenera. U nas sekcja oyamowców się rozwiązała, bo
podobno okazało się że trener aprobuje agresję wśród dzieciaków, jakieś
bicie się pasami w szatni. Ale to może zdarzyć się wszędzie, nawet na
treningu pływackim. Z drugiej strony pod tą samą nazwą można ćwiczyć coś
zupełnie innego. Jak ja ćwiczyłem aikido, to to było niemal osiem godzin
w tygodniu rozciągania. Trenował nas jogin, który może i niewiele umiał,
ale za to dobrze tłumaczył. Teraz moje dzieci ćwiczą aikido u gościa co
sporo potrafi, ale tłumaczenie mu niezbyt wychodzi. Zamiast rozciągania
zaś ćwiczą rzuty z judo, ciosy z boksu europejskiego i koszykówkę.
Adam

4. Data: 2010-06-09 19:13:59

Od: "E." <e...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Qrczak pisze:

> Co sądzicie drodzy doświadczeni rodzice na temat tego typu atrakcji dla
> bardzo ruchliwego acz nerwowego w tych ruchach sześciolatka?

Niech się wyżyje na maksa. Spróbuj.
Jak mu nie podpasuje, poszukasz czegoś innego :)
Moja młodsza w szkole uderzyla do zespołu "cherlaków"- te co machają
pomponami - bardzo jej sie spodobało.
Po przeprowadzce do innego miasta próbowała w szkolnych zajęciach z
tańca - zrezygnowała po 2 miesiącach - nie podobalo jej się.
Więc... zapisaliśmy ją na ognisko baletowe. Resztę już znasz - już 4 rok
się od baletu odczepić nie może.
Ot - trzeba próbować aż zaskoczy.

E.

5. Data: 2010-06-09 20:13:40

Od: "Stokrotka" <o...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

>...ulotka lokalnego klubu Oyama Karate. ...
> Co sądzicie ...na temat tego typu atrakcji dla ... sześciolatka?

Nie mam dzieci , ale jestem pszeciw.
Dzieci nie rosną jednolicie tylko na zmianę: w szerz, w zwyż, w szerz, w
zwyż...
tak jak by zbierały tuszę by co jakiś czas, mieć z czego podrosnąć wzwyż.
Więc nie dodawaj mu sportu ponad to co wybiega "naturalnie".

A co do dodatkowego zajęcia dla dzieciaka (karate) w tym wieku,
do zaakceptowanua tylko pszy założeniu, że to na 2-3 tygodnie.

6. Data: 2010-06-10 06:16:18

Od: Qrczak <q...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2010-06-09 16:17, niebożę D. wylazło do ludzi i marudzi:

> [...]
> potrafi? si? obroni?. A i medali z zawod?w przywie?li sporo (mam w domu
> mistrza i vicemistrza makroregionu, tak?e z mi?dzynarodowych zawod?w na
> S?owacji przywie?li dwa z?ota). Trenera uwielbiaj?, cho? jest ostry (moim
> zdaniem). Zdarzaj? si? "kryzysy" tzn. pierwszy czas, gdy dzieci pod blokiem
> si? spotykaj? po zimie (koniec maja-czerwiec), a tu trzeba i?? na trening
> (wyznajemy zasad?, ?e chodz? na te zaj?cia dodatkowe, kt?re dziecko
> wybierze. Warunek jest jeden - po miesi?cu "na pr?b?" trzeba wytrzyma? do
> ko?ca sezonu). A we wrze?niu nie mog? si? doczeka?, kiedy treningi rusz?.

No właśnie najbardziej obawiam się słomianego zapału. Potem tego, jak mu
się reżim na treningach spodoba. Basen mu się przestał podobać w
momencie, kiedy ratownik kazał zrobić coś, czego Młody nie miał akurat
ochoty.

> Jako rodzice traktujemy chodzenie na judo jako zabaw? w sport - wyczynowo
> nie pozwoli?abym dziecku trenowa? chyba ?adnej dyscypliny ;-).

Traktuję to tylko w kategoriach wyszalenia się. No a jeśli przy okazji
nauczy się umiejętnie bronić swoich racji...

> Zaprowad? na pr?b? - je?li synowi si? spodoba, niech chodzi , b?dziesz mie?
> godzin? dla siebie :-D. Jak nie na karate, mo?e na judo, mo?e na wspinaczk?
> ska?kow?, albo na ta?ce (ja bardzo chcia?am, by moi synowie ta?czyli w
> klubie ta?ca towarzyskiego, no c?......)

Młody tańców nie cierpi. Przed każdym przedszkolnym balem udaje obłożnie
chorego. A czy godzinę wolną mieć będę? Już teraz na całe dnie znika z
domu, by się z dzieciakami między blokami wybiegać. No a jak już z nim
na zajęcia karate pójdę, to mam się dokładnie przyglądać trenerowi podobno.

Qra

7. Data: 2010-06-10 06:21:55

Od: Qrczak <q...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2010-06-09 16:37, niebożę Adam Moczulski wylazło do ludzi i marudzi:

> [...]
> sporo potrafi, ale tłumaczenie mu niezbyt wychodzi. Zamiast rozciągania
> zaś ćwiczą rzuty z judo, ciosy z boksu europejskiego i koszykówkę.

Na szczęście rodzice mają swoje własne doświadczenie w związku z tymi
dyscyplinami, więc raczej zauważymy, że coś jest nie tak, jak powinno być.
Nie ukrywam, że cieszyłoby mnie rozbudzenie zainteresowania takimi
dziedzinami u Młodego. Chociaż szat drzeć nie będę, jak nie wypali. Może
rolki go zainteresują... A może zostanie mistrzem świata w World of
Warcraft...

Qra

8. Data: 2010-06-10 06:24:42

Od: Qrczak <q...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2010-06-09 21:13, niebożę E. wylazło do ludzi i marudzi:

> [...]
> tańca - zrezygnowała po 2 miesiącach - nie podobalo jej się.
> Więc... zapisaliśmy ją na ognisko baletowe. Resztę już znasz - już 4 rok

Szkoda, że Cię nie było, jak na psp walka o pompony była. Mogłabyś
podrzucić kilka niezłych argumentów.

> Ot - trzeba próbować aż zaskoczy.

Takoż czynimy. Nienachalnie. Może sam też nas czymś zaskoczy.

Qra

9. Data: 2010-06-10 06:29:29

Od: Qrczak <q...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2010-06-09 22:13, niebożę Stokrotka wylazło do ludzi i marudzi:

> Nie mam dzieci , ale jestem pszeciw.
> Dzieci nie rosn? jednolicie tylko na zmian?: w szerz, w zwy?, w szerz, w
> zwy?...
> tak jak by zbiera?y tusz? by co jaki? czas, mie? z czego podrosn?? wzwy?.

Masz ciekawe teorie na temat "technik" nabierania wymiarów ciała przez
człowieka. Niestety do mojej rzeczywistości zupełnie nieprzystające.

> Wi?c nie dodawaj mu sportu ponad to co wybiega "naturalnie".

Nawet jeśli to bieganie odbywa się 14 godzin na dobę? Wolałabym jednak
zapewnić mu bardziej harmonijny rozwój, poprzez np. dołożenie skakania i
czołgania.

> A co do dodatkowego zaj?cia dla dzieciaka (karate) w tym wieku,
> do zaakceptowanua tylko pszy za?o?eniu, ?e to na 2-3 tygodnie.

Ty zdolna jesteś Stokrotka, nie powiem, skoro się w 2-3 tygodnie nauczyć
możesz karate.

Qra

10. Data: 2010-06-10 06:31:14

Od: "E." <e...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Qrczak pisze:

> Szkoda, że Cię nie było, jak na psp walka o pompony była. Mogłabyś
> podrzucić kilka niezłych argumentów.

Eh... tyle mnie, widzisz, ominęło ;(
Walka o pompony... musiało być ciekawie :)

> Takoż czynimy. Nienachalnie. Może sam też nas czymś zaskoczy.

Otóż to.

E.

Klasa integracyjna
lokalizator dziecka gsm