przepis na babkę

1. Data: 2004-03-18 20:30:24

Temat: przepis na babkę
Od: Katarzyna Piórecka <k...@g...bez.spamu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dzień dobry

Przede wszystkim witam wszystkich po raz pierwszy na grupie.
Chciałabym zrobić mojej mamie niespodziankę i na niedzielę upiec jej
jakieś ciasto. Podpytana ostrożnie wyznała, że chętnie skosztowałaby
jakiejś dobrej babki.
Czy możecie podrzucić mi jakiś ciekawy przepis?

--
Kasia
howuser&userid=877744

1. Data: 2004-03-18 20:32:03

Temat: Re: przepis na babkę
Od: ojola <ojola@_NOSPAM_Tenbit.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Katarzyna Piórecka napisał:

> [...]
> jakiejś dobrej babki.
> Czy możecie podrzucić mi jakiś ciekawy przepis?

jest taka stronka www.kuchniaonline.pl przejżyj sobie może tam coś
znajdziesz....

1. Data: 2004-03-18 20:50:49

Od: "Misielin" <MichalSadowski@_NOSPAM_acn.waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

to jest przepis z grupy, sprawdzony. Polecam.

babka majonezowa

3-4 jaja (zleznie od wielkosci
1 szkl cukru
1/2 szkl. maki
1/2 szkl. kartoflanki
1 lyzeczka proszku do pieczenia
1 maly sloiczek majonezu - u nas jest Pomorski wielkosci troche wiecej niz
1/2 szkl., jak chcecie, to sprawdze ile to jest dokladnie
1 cukier waniliowy

Utrzec jaja z cukrem, dodac zmieszane maki z proszkiem, majonez. Wydzie dosc
rzadkie ciasto.

Mozna dodac olejek jak ktos lubi, albo skorke z cytryny, albo kakao, albo
jablka pokrojone w kostke... Pelna dowolnosc. Ja lubie w wersji podstawowej,
bez dodatkow.
Przepis podala mi kolezanka, sama go jeszcze nie przetestowalam. Jak
zaczekacie pare dni to zdam Wam relacje, jak mi wyszla.
Acha, piec w temp. 200 st.C. Kolezanka podala, ze moze wystarczy 30 min, ale
trzeba sprawdzac patyczkiem, bo to zalezy od piekarnika. Jak znam swoj, to
trzeba bedzie piec spokojnie ze 45 min jak nie dluzej. Forma: keksowka lub
tortownica z kominkiem.

1. Data: 2004-03-19 07:29:16

Od: "waldek" <x...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Katarzyna Piórecka napisał(a):
> [...]
> jakiejś dobrej babki.
> Czy możecie podrzucić mi jakiś ciekawy przepis?
===
Tylko nie wpisuj w guglu "babki", bo mama jak zobaczy, co oglądasz, to da
łapach!

waldek
===

1. Data: 2004-03-19 13:40:16

Od: Katarzyna Piórecka <k...@g...bez.spamu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 18 Mar 2004 21:50:49 +0100, na pl.rec.kuchnia "Misielin"
<MichalSadowski@_NOSPAM_acn.waw.pl> napisał(a):

>to jest przepis z grupy, sprawdzony. Polecam.
>
>babka majonezowa

Dziękuję bardzo, ale ten przepis to mama już zna i wielokrotnie piekła
nam tę babkę (przepyszna w jej wykonaniu). Ja chciałabym jej upiec
coś, czego jeszcze nie próbowała.

1. Data: 2004-03-19 13:40:20

Od: Katarzyna Piórecka <k...@g...bez.spamu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 19 Mar 2004 08:29:16 +0100, na pl.rec.kuchnia "waldek"
<x...@o...pl> napisał(a):

>Tylko nie wpisuj w guglu "babki", bo mama jak zobaczy, co oglądasz, to da
>łapach!

Nie martw się, ja już jestem dorosła i mama mnie nie musi kontrolować.
;))

1. Data: 2004-03-19 13:40:23

Od: Katarzyna Piórecka <k...@g...bez.spamu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 18 Mar 2004 21:32:03 +0100, na pl.rec.kuchnia ojola
<ojola@_NOSPAM_Tenbit.pl> napisał(a):

>jest taka stronka www.kuchniaonline.pl przejżyj sobie może tam coś
>znajdziesz....

Dziękuję, chociaż nie mam już zbyt dużo ryczałtu, to zobaczę co tam są
za przepisy.

1. Data: 2004-03-19 14:06:10

Od: bella <belunia@[usunxxx]autograf.pl> szukaj wiadomości tego autora

Katarzyna Piórecka, 2004-03-18 21:30, wrote...

> Chciałabym zrobić mojej mamie niespodziankę i na niedzielę upiec jej
> jakieś ciasto. Podpytana ostrożnie wyznała, że chętnie skosztowałaby
> jakiejś dobrej babki.

Kasiu a Babka Łaciatka może być?
jeśli tak to albo wieczorem, albo jutro rano wklepie.

b.
p.s. Jeśli chcesz napisać do mnie usuń [usunxxx] z mojego adresu

1. Data: 2004-03-19 18:51:38

Od: Katarzyna Piórecka <k...@g...bez.spamu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 19 Mar 2004 15:06:10 +0100, na pl.rec.kuchnia bella
<belunia@[usunxxx]autograf.pl> napisał(a):

>Katarzyna Piórecka, 2004-03-18 21:30, wrote...

>Kasiu a Babka Łaciatka może być?
>jeśli tak to albo wieczorem, albo jutro rano wklepie.

Oczywiście że może być.
Mam tylko nadzieję, że nie jest zbyt skomplikowana, gdyż w pieczeniu
ciast jestem jeszcze amatorką. :)

1. Data: 2004-03-19 21:59:51

Od: bella <belunia@[usunxxx]autograf.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 04-03-19 19:51, Katarzyna Piórecka napisał(a):

> Oczywiście że może być.
> Mam tylko nadzieję, że nie jest zbyt skomplikowana, gdyż w pieczeniu
> ciast jestem jeszcze amatorką. :)

Mam 2 przepisy. Oba fajne

pierwszy:
10 dag masla
2 jaja
12 dag cukru pudru
0,5 szkl kefiru
25 dag mąki
0,5 łyżeczki proszku do pieczenia
kakao, bakalie

Masło utrzeć, dodac żółtka, cukier wanilię, mleko - ucierać.
Białka ubić i dodac do ciasta.
Dodac proszek z mąka i lekko wymieszać.
Podzielić na 2/3 i 1/3 częśc
2/3 włożyć do wysmarowanej i posypanej bułka tarta formy.
do 1/3 dodac kakao (ok. 1- 2 łyżek) i nałożyc na białe ciasto
Piec w 180 st C ok. 30 min

drugi:
5 jaj
1 szkl mąki
0,5 szkl mąki ziemniaczanej
1 łyżeczka proszku do pieczenia
1 kostka margaryny
1 szkl cukru
kakao

Całe jajka ubić z cikrem, dodac mąkę iproszek. Margarynę rozpuścić i
wrzącą dodać do ciasta.
Wymieszać, podzielic na 1/3 i 2/3 i jak poprzednio włożyc do formy i
piec ok. 40 min
( do 1/3 jak poprzednio dodac kakao)

Ja częściej robię tę pierwszą ale obie sa dobre

życze udanych wypieków
i pozdrawiam
b.

Pożegnanie z grupą