Dziękuję że jesteście!

1. Data: 2002-12-09 10:12:34

Temat: Dziękuję że jesteście!
Od: "Flora" <f...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Wczoraj celebrowaliśy pierwszą rocznicę urodzin mojego synka. Z wizytą
przyszło kilka najbliższych Małemu osób. Dzięki inspiracji jaką mi daliście
i naturalnie znakomitym przepisom było naprawdę niebanalnie. Zrobiłam
(oprócz bigosu, sałatki śledziowej i sernika :)) kilka potraw których
serwowanie jeszcze miesiąc temu nawet nie przyszłoby mi do głowy. Podałam
np. kurczaka a'la kaczka po palistańsku a z nietypowych słodkości zrobiłam
kuleczki morelowe i cappuccino - pyszności! Oprócz tego cała masa innych
pyszności.
Jeszcze raz gorąco Wam dziękuję.

Pozdrawiam serdecznie
Flora

1. Data: 2002-12-09 10:15:49

Temat: Re: Dziękuję że jesteście!
Od: "szama" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jak czytałam twój post to smak mnie naszedł na te kuleczki morelowe i
cappucino czy mogłabym prosić o przepisy a i bym zapomniała o kurczaku a'la
kaczka po palistańsku (pierwsze słyszę)

Aguś

1. Data: 2002-12-09 11:08:09

Temat: przepisy na kuleczki
Od: "Flora" <f...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jak czytałam twój post to smak mnie naszedł na te kuleczki morelowe i
> cappucino czy mogłabym prosić o przepisy a i bym zapomniała o kurczaku
> [...]

Ależ proszę bardzo. Tyle od Was otrzymałam że z radością się odwdzięczę.

Wszystkie przysmaki są bardzo proste w wykonaniu, fakt jest przy tym trochę
dłubania (obtaczanie kuleczek i obrywanie drobi z mięska) ale nie da się nic
sknocić.
Kuleczki morelowe:

Składniki na ok. 50 szt.

350 g suszonych moreli
300 g marcepanu (zrobiłam sama masę marcepanową)
30 g likieru pomarańczowego (nie miałam więc obeszłam to inaczej: 10 g
wódki, 10 g wody i 10 g syropu pomarańczowego takiego nie sztucznego, być
może profanacja ale wyszło bardzo dobre)
150 g cukru pudru
3 łyżki dżemu pomarańczowego
skórka z 2 pomarańczy
150 g cukru

Morele sparzyć osuszyć i pokroić w małą kostkę, Marcepan też w kostkę.
Połączyć i zalać likierem przykryć i odstawić na 2 godziny.
Cukier puder wymieszać z dżemem, dodać morele z marcepanem i zagnieść.
Startą skórkę pomarańczową wymieszać z cukrem. Z masy morelowej formować
małe kuleczki i obtaczać w cukrze ze skórką pomarańczową. Zostawić na noc
aby obeschło.

Kuleczki cappuccino:

Składniki na ok. 20 sztuk

1 tabliczka białej czekolady
1 łyżeczka masła
1 łyżeczka słodkiej śmietany
50 g mielonych migdałów
50 g cukru pudru
1 saszetka kawy cappuccino (mi się zużyło trochę więcej)

Czekoladę z masłem roztopić.
Migdały połączyć z cukrem pudrem, śmietaną i połową porcji kawy czppuccino,
połączyć z masą czekoladową. Formować kuleczki i obtaczać w pozostałej
kawie.
Nie przepadam za białą czekoladą ale w tym wydaniu naprawdę bardzo dobre.

Jak się chce żeby kuleczki prezentowały się bardziej efektownie można je
powkładać do karbowanych papierków (takich jak do muffinków tylko
mniejszych). Z tym że te morelowe niech sobie jednak wcześniej wyschną.

Przepis na kaczkę pochodzi z książki Joanny Chmielewskiej i był już
przytaczany na grupie (w październiku tego roku o ile pamiętam). Warto tam
zajrzeć bo prócz przepisu są podane także uwagi dotyczące przygotowania
potrawy. Ja zamiast kaczki użyłam kurczaka (a nawet dwóch). Kurczaki były na
tyle tłuste że sprawdziły się w przepisie bez zastrzeżeń (chodziło o to, że
miało się to wszystko dusić w sosie własnym). Co do smaku - rzeczywiście
bardzo orientalny.

1. Data: 2002-12-09 14:33:09

Temat: Re: przepisy na kuleczki
Od: "szama" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dzięki ci o pani za tak szybką odpowiedź i za przepisy

1. Data: 2002-12-10 17:13:17

Od: "Goha" <g...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Kuleczki morelowe:
>
> 300 g marcepanu (zrobiłam sama masę marcepanową)
Witam!
Przepis brzmi niezwykle apetycznie i chyba mu sie nie opre ;-)
A moglabys napisac jak robisz mase marcepanowa?
Bede baaaardzo wdzieczna!
Pozdrawiam goraco
Myszka
Ps. Pogratuluj synkowi roczku i utalentowanej Mamusi :-)

1. Data: 2002-12-10 18:15:04

Temat: Re: przepisy na mase marcepanowa
Od: "Flora" <f...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> A moglabys napisac jak robisz mase marcepanowa?

Przepis na masę marcepanową znalazłam w archiwum grupowym. Ściślej znalazłam
kilka przepisów a wykorzystałam ten najprostszy podany przez Marię. A oto
on:

25 dkg migdałów, 25 dkg cukru i 1/3 litra wody
Migdały sparzyć by skórka odchodziła, obrać, rozgnieść (ja robiłam to
wałkiem - trochę mozolne zajęcie, może lepiej byłoby przepuścić je przez
maszynkę). Cukier z wodą ugotować na gęsty syrop, zalać migdały, zagnieść.

Naturalnie proporcje składników trzeba odpowiednio dostosować by otrzymać
odpowiednią ilość gotowej masy.

W sklepach można kupić gotowy produkt który sprzedawany jest właśnie pod
nazwą masy marcepanowej ale jest on wykonany nie z migdałów a z pestek
moreli. A ja uniosłam się ambicją, że ma być jak należy.

Dziękuję za miłe słowa, pozdrawiam cieplutko
Flora

1. Data: 2002-12-12 12:25:27

Od: "Goha" <g...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Dziękuję za miłe słowa, pozdrawiam cieplutko
> Flora
To ja bardzo dziekuje za przepis!
pozdrawiam
Myszka