przesadzanie clematisów

1. Data: 2003-07-03 11:01:31

Temat: przesadzanie clematisów
Od: "Agnessa" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Zakupiłam sobie clematiska (z grupy Viticcela -jeśli to ma jakieś znaczenie)
i narazie posadziłam go przy malutkiej glicyni,ona kiedys bedzie szybko i
intensywnie rosła i będę musiała przesadzić clematiska w inne miejsce ,jak
one to znoszą ,kiedy można je przesadzać, W ogóle to mam straszliwego pecha
jesli chodzi o clematisy ,mój mąż ostatnio skosił dwa ,które pięknie sie
przyjęły i zaczęły wzrost .Skosił tak na 2 cm,może cos jeszcze odrosnie z
korzenia? Nie wyrywałam ich jeszcze

pozdrówka Agnieszka

2. Data: 2003-07-03 15:02:35

Temat: Re: przesadzanie clematisów
Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Agnessa" <a...@w...pl> wrote in message
> [...]
> intensywnie rosła i będę musiała przesadzić clematiska w inne miejsce ,jak
> one to znoszą ,kiedy można je przesadzać,

Osobiście mam pecha z przesadzaniem clematisów i się tylko mogę zastanawiać,
czy to one tego nie znoszą, czy też ja nawalam:-( Ale z innymi roślinami
jakoś nie ma problemu.

> [...]
> przyjęły i zaczęły wzrost .Skosił tak na 2 cm,może cos jeszcze odrosnie z

Powinny odrosnąć. Polecam płotki lub wyraźne krawężniki- faceci koszą
wszystko, jak leci - lilie, clematisy, rododendrony, wawrzynki, berberysy...

Pozdrawiam, Basia.

3. Data: 2003-07-03 15:06:14

Temat: Odp: przesadzanie clematisów
Od: "Katarzyna Tkaczyk" <k...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Basia Kulesz <b...@i...pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:be1goa$5ig$...@a...news.tpi.pl...

> [...]

zastanawiać,
> czy to one tego nie znoszą, czy też ja nawalam:-( Ale z innymi roślinami

Ja mam jednego z podziału po przesadzniu. Rośnie ładnie.

> Powinny odrosnąć. Polecam płotki lub wyraźne krawężniki- faceci koszą
> wszystko, jak leci - lilie, clematisy, rododendrony, wawrzynki,
berberysy...

Co do facetów-masz Basiu rację, niestety

--
Pozdrawiam, Kaśka

4. Data: 2003-07-03 15:09:49

Od: "Dirko" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:be1goa$5ig$1@atlantis.news.tpi.pl Basia Kulesz
<b...@i...pl> napisał(a):

> faceci koszą
> wszystko, jak leci - lilie, clematisy, rododendrony, wawrzynki,
> berberysy...

Hejka. Chyba blondynki, brunetki, rude...
Pozdrawiam kośnie Ja...cki

5. Data: 2003-07-03 15:35:20

Od: "Janek" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Agnessa" <a...@w...pl> napisał
Skosił tak na 2 cm,może cos jeszcze odrosnie z
> korzenia? Nie wyrywałam ich jeszcze
> pozdrówka Agnieszka

Nie wyrywaj! Clematisy odrastają jak chwasty! Nic ich nie pokona! :-)) W
zeszłym roku po okresie szybkiego wzrostu zaczęły mi usychać - tak, że
wczesną jesienią stały same suche badyle. Wnerwiłem się i skosiłem równo z
ziemią. W tym roku posadziłem niemal w te same miejsca winobluszcz.
Tymczasem na przełomie kwietnia i maja wszystkie clematisy odrosły!
"Barbara", "Rapsody" i jeszcze jakis trzeci którego nazwy nie pamiętam. Cały
czerwiec miałem piękne kwiaty.
A z tymi facetami co to koszą wszystko... to chyba Basia i Kasia mocno
przesadzają... :-))) Może na ich facetów nie pomaga już nic tylko
krawężniki... :-))) Cóż, współczuć należy... :-)
Pozdrawiam
Janek

6. Data: 2003-07-03 15:40:03

Od: "Maria Maciąg" <m...@c...prv.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Katarzyna Tkaczyk" <k...@e...com.pl> napisał w wiadomości

> Użytkownik Basia Kulesz <b...@i...pl> w wiadomości do grup
> dyskusyjnych napisał:be1goa$5ig$...@a...news.tpi.pl...

> berberysy...
> >

> Co do facetów-masz Basiu rację, niestety

Co racja, to racja :-). Ja opowiadałam u Bogusława, jaki jest
zawsze u nas cyrk przy koszeniu. Mąż z kosiarką, a ja biegiem
przed nim z kijkami babusowymi zaznaczając wszystko, co należy
zostawić. Sąsiedzi mają niezły ubaw :-). Ostatnio poległy ocalałe po
zimie posłonki, bo rozrosły się poza rabatę, a ja się spóźniłam
:-(.

Z pozdrowieniami, Maria

P.S. Sama muszę przesadzić jednego clematisa i nie bardzo wiem, jak
to zrobić, aby go nie zabić.

7. Data: 2003-07-03 16:21:02

Od: "Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

"Basia Kulesz" <b...@i...pl> wrote in message

> Powinny odrosnąć.

Nawet powiedzialbym - zdecydowanie powinny odrosnac.

> Polecam płotki lub wyraźne krawężniki- faceci koszą
> wszystko, jak leci - lilie, clematisy, rododendrony, wawrzynki, berberysy...

A to zalezy od facetow :-)

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

8. Data: 2003-07-03 16:25:16

Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> wrote in message
> "Basia Kulesz" <b...@i...pl> wrote in message

> A to zalezy od facetow :-)

Chyba od tego, czy sami coś robią w ogrodach (poza koszeniem). Ale przykłady
strat można byłoby mnożyć. Wyraźna granica między trawą a korą też nie
wystarcza - kosi się, patrzy w niebo, a moja nieszczęsna jagoda
kamczackazostała połowa:-(((

Wizja Marii z bambusowymi kijkami mnie rozbawiła - wsadź je na stałe! :-D

Pozdrawiam, Basia.

9. Data: 2003-07-03 17:33:55

Od: "boletus" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Hejka. Chyba blondynki, brunetki, rude...
> Pozdrawiam kośnie Ja...cki

A właśnie Basiu musimy się umówić na zwiedzanie
Twego sławnego ogrodu.

Pozdrawia boletus

10. Data: 2003-07-03 17:44:12

Od: "boletus" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> przesadzają... :-))) Może na ich facetów nie pomaga już nic tylko
> krawężniki... :-))) Cóż, współczuć należy... :-)

Z tego co wiem, to wolne laseczki?:)

Pozdrawia boletus

rolnica-czym to zwalczac?
rolnica-czym to zwalczac?