przesadzilem winorosl

1. Data: 2005-04-17 23:14:16

Temat: przesadzilem winorosl
Od: "Moon" <l...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

tydzien temu wyszarpalem ja, łamiąc przy tym szpadel i posadziłem na starym
miejscu, gdzie rosła chyba z 50 lat i miała dobrze zanim mi nie odbiło i nie
przeniosłem jej.

Pytanie - o ile wiem, winorośli nie powinno się zbytnio podlewać po
przesadzeniu - czy to prawda czy fałsz? Wiedząc o tej wielkiej ilości soku w
pędach jakoś nie mogę się powstrzymać od tego, żeby nie nalać tam 3 wiader
wody.

moon

2. Data: 2005-04-18 16:51:18

Temat: Odp: przesadzilem winorosl
Od: "Janusz Czapski" <j...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Moon <l...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:d3uqka$j0t$...@a...idg.com.pl...
> [...]
nie
> przeniosłem jej.
>
> Pytanie - o ile wiem, winorośli nie powinno się zbytnio podlewać po

Bzdura.

> Wiedząc o tej wielkiej ilości soku w > pędach jakoś nie mogę się
powstrzymać od
> tego, żeby nie nalać tam 3 wiader > wody.

I bardzo dobrze zrobiłeś. Woda jej będzie potrzebna (oczywiście w rozsądnych
ilosciach).
Doradzałbym silne przycięcie krzewu.
Pozdrawiam ;-)
Janusz

3. Data: 2005-04-18 18:09:38

Temat: Re: przesadzilem winorosl
Od: "Tomek" <d...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Moon" <l...@w...pl> napisał w wiadomości
> tydzien temu wyszarpalem ja, łamiąc przy tym szpadel i posadziłem na
> starym miejscu, gdzie rosła chyba z 50 lat i miała dobrze zanim mi nie
> odbiło i nie przeniosłem jej.

U mnie winorośl przeniesiona w zeszłym roku wiosną, padła -mimo obfitego
podlewania- na pozór kompletnie.
Dopiero teraz zaczyna wypuszczać u nasady nowe pędy.

Cierpliwości i powodzenia

Tomek

4. Data: 2005-04-18 22:38:25

Od: "Moon" <l...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Janusz Czapski" <j...@t...pl> napisał w wiadomości

> powstrzymać od
>>
> I bardzo dobrze zrobiłeś. Woda jej będzie potrzebna (oczywiście w
> rozsądnych
> ilosciach).

Uff...

> Doradzałbym silne przycięcie krzewu.

Jest mocno przycięty - tak na metr - kilka łóz.
dzięki za info.

moon

5. Data: 2005-04-18 22:39:42

Od: "Moon" <l...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Tomek" <d...@o...pl> napisał w wiadomości

> U mnie winorośl przeniesiona w zeszłym roku wiosną, padła -mimo obfitego
> podlewania- na pozór kompletnie.
> Dopiero teraz zaczyna wypuszczać u nasady nowe pędy.

ja wiem, że będzie jej ciężko i na plony to raczej nie liczę:)
byle przeżyła zabieg.

moon

Chory Deren bialy Sibirica
Paprocie... kto doradzi....
Co to za trawa
Drzewa o rozłozystych koronach dające cień.
Co pod leszczyne ?