przeswietlenie płuc a ewentualność ciązy

1. Data: 2005-04-18 18:53:40

Temat: przeswietlenie płuc a ewentualność ciązy
Od: "UlaD" <u...@a...net> szukaj wiadomości tego autora

Badanie osluchowe wykazalo zmiany, stwierdzono zapalenie płuc i w celu
wykluczenia, że nie jest to tylko zapalenie oskrzeli zalecono wykonanie rtg
płuc.
Jak wyczytalam :
MOŻLIWE POWIKŁANIA PO BADANIU

Wykonywanie radiologicznego standardowego badania klatki piersiowej
współczesnymi aparatami rentgenowskimi nie zagraża zdrowiu badanego i nie
jest związane z ryzykiem powikłań. Jeśli jest taka potrzeba, badanie może
być powtarzane wielokrotnie. Wykonywane jest u chorych w każdym wieku. Nie
może być wykonywane u kobiet w ciąży. Należy unikać wykonywania badania u
kobiet w II połowie cyklu miesiączkowego, u których zaistniała możliwość
zapłodnienia.

Pan który mial wykonac przeswietlenie odmówil jego wykonania, kiedy
pacjentka zaczela sie dopytywac o mozliwosc zalozenia oslony, bo nie jest na
100% pewna, ze nie jest w ciazy (na 90 kilka procent nie jest, ale...),
lekarka kategorycznie kazala isc na przeswietlenie (przeciez okres sie nie
spóźnia - od ewentualnego zaplodnieniea minely dwa dni).

No i co tu robic??
Czy przeswietlenie jest naprawde konieczne?

Acha leczenie zostalo rozpoczete jak przy zapaleniu płuc.

Pozdrawiam - Ula

2. Data: 2005-04-18 20:12:47

Temat: Re: przeswietlenie płuc a ewentualność ciązy
Od: "Aga" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "UlaD" <u...@a...net> napisał w

> No i co tu robic??

Ja bym nie robiła tego prześwietlenia jeśli istnieje podejrzenie że może być
ciąża.
Jeśli leczenie jest zgodne z leczeniem zapalenia pluc to chyba lepiej
poczekac do momentu gdy będzie mozna wykluczyc ciąże

Aga

3. Data: 2005-04-19 09:32:28

Od: Kruszyzna <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 4/18/2005 8:53 PM,Użytkownik UlaD usiadł wygodnie i napisał:

> lekarka kategorycznie kazala isc na przeswietlenie (przeciez okres sie nie
> spóźnia - od ewentualnego zaplodnieniea minely dwa dni).
>
> No i co tu robic??

Poczekać jeszcze pięć dni i zrobić test ciążowy. Będzie negatywny, to
zrobisz rtg :)

Krusz.
--
Kruszyna
GG 3084947

4. Data: 2005-04-19 09:52:52

Od: "UlaD" <u...@a...net> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Kruszyzna" <k...@g...pl> napisał w wiadomości

> Poczekać jeszcze pięć dni i zrobić test ciążowy. Będzie negatywny, to
> zrobisz rtg :)

A ktory? Czytalm , ze po 7 dniach mozna robic test z krwi - czy na wynik sie
czeka?
Jesli zwykly test, to chyba moze byc miarodajny 14 dzni po zaplodnieniu?
No i czy wtedy bedzie jeszcze sens robic przeswietlenie.
No nic, dzis postaram sie skonsultowac z zaufana lekarka.

Pozdraiwma - Ula

5. Data: 2005-04-19 10:05:22

Od: "Dorota D." <potforrrek@USUŃBLABLA.gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "UlaD" <u...@a...net> napisał w wiadomości
> A ktory? Czytalm , ze po 7 dniach mozna robic test z krwi - czy na wynik
> sie czeka?

Najlepiej z krwi, w każdym laboratorium.

> Jesli zwykly test, to chyba moze byc miarodajny 14 dzni po zaplodnieniu?

To zależy czy wiesz dokładnie, kiedy zapłodnienie nastąpiło i czy dobrze te
14 dni obliczysz. Mimo wszystko polecam test z krwi - bardziej wiarygodny.

> No i czy wtedy bedzie jeszcze sens robic przeswietlenie.

Prześwietlenie zawsze jest sens robić :)

Co do wykonywania go u kobiet - nie wiem, gdzie mieszkasz, ale u nas wiszą
przed kabinami RTG takie kartki informujące, że kobiety prześwietla się
tylko do 10-tego dnia cyklu płciowego, no chyba że istnieją poważne powody,
dla których ma być inaczej.

D.

6. Data: 2005-04-19 12:15:30

Od: Kruszyzna <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 4/19/2005 11:52 AM,Użytkownik UlaD usiadł wygodnie i napisał:

> A ktory? Czytalm , ze po 7 dniach mozna robic test z krwi - czy na wynik sie
> czeka?

Ja zawsze kupowałam w aptece test za bodajże 12 zł, taki z bobaskiem.
Jest na nim napisane, że pozwala wykryć ciażę już w 6 dni od
zapłodnienia. Dla pewności można jeszcze kilka dni odczekać. RTG nie
zając, nie ucieknie.

> No i czy wtedy bedzie jeszcze sens robic przeswietlenie.

Jeśli okaże się że jesteś w ciąży, to prześwietlenia oczywiście nie
robisz, a jeśli się okaże, że nie jesteś, to nie widzę problemu :)

Krusz.
--
Kruszyna
GG 3084947

hydrokortyzon
szpital ginekologiczno-położni czy inflancka 6 w-wa
Błony śluzowe
zawroty glowy przy spogladaniu w prawo
jak nie przesadzic z klimatyzacja?