przygotowanie podloza na trawnik

1. Data: 2002-02-06 19:14:44

Temat: przygotowanie podloza na trawnik
Od: "vpw" <v...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam grupowiczow

Jestem w temacie od niedawna i pierwszy raz zadaje pytanie, wiec bardzo
prosze o wyrozumialosc. Czeka mnie przyjemnosc zalozenia trawnika. Zanim moj
ogrod przy nowym domu nie bedzie wygladal slicznie, chcialbym okolo 500 m2
przeznaczyc na piekna trawe. Niestety podloze przed domem jest bardzo
gliniaste. Woda stoi na nim przez kilka dni i raczej paruje niz wsiaka.

Bardzo potrzebuje porady co nalezy zrobic aby podloze to nadawalo sie do
zasiania trawy. Teren bede musial wyrownac bo roznice dochodza do 20 cm -
delikatne doly i gorki.

Przeczytalem juz wiele poradnikow nt. zakladania trawnikow ale one raczej
mowia o tym czym nawiesc, jak zwalowac i jaka trawe posiac a ja chce
wiedziec co zrobic, zeby to walowanie i nawozenie wogole rozpoczac.

dzieki za pomoc

Pawel

2. Data: 2002-02-07 06:52:26

Temat: Re: przygotowanie podloza na trawnik
Od: "Bogusław Bielawski" <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Moja siostra w podobnej sytuacji zamówiła ciężarówkę piasku i wszysko było
przekopane z tym piachem (nie przez nią zresztą). Trochę pewnie pomogło ale
tego piachu musi być rzeczywiście dużo. Szczegółów nie mogę podać bo ani
areału ani ilości piachu nie znam ale było to nie więcej jak 200 m2 i jeden
samochód.

Powodzenia
Bogusław Bielawski

3. Data: 2002-02-07 13:45:08

Temat: Odp: przygotowanie podloza na trawnik
Od: "Alicja" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik vpw <v...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:a3s4jl$b38$...@n...tpi.pl...

Witam

> przeznaczyc na piekna trawe. Niestety podloze przed domem jest bardzo
> gliniaste. Woda stoi na nim przez kilka dni i raczej paruje niz wsiaka.

Ciesz sie , ze masz gline.
Moj trawnik ma podloze piaszczyste (obok las) , wlewam w niego hektolitry
wody , gdy nie pada.
Najlepiej ta gline potraktowac jako podklad , a na to nawezc dobrej ziemi.

>. Teren bede musial wyrownac bo roznice dochodza do 20 cm -
> delikatne doly i gorki.

Chcesz miec taki plaski stol??
Jezeli pagorki sa delikatne to je zostaw, mi osobiscie podobaja sie takie
bardziej naturalne trawniki.

Pozdr.
Alicja K.

4. Data: 2002-02-07 15:20:20

Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

5. Data: 2002-02-07 15:28:07

Od: "vpw" <v...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Marcin K." <d...@i...pl> wrote in message

> Użytkownik "vpw" <v...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> chcialbym okolo 500 m2

> Witam
> Bez drenazu sie nie obejdzie. Bez tego nie ma nawet co sie brac za sianie
> trawy
>
> POzdrawiam
> Marcin K.

Czytalem ostatnio, ze zamiast rurek drenarskich mozna zrobic rowki (30cm
szer co 5 metrow) wypelnione piachem, ktore spelnia podobne zadanie. Nie
znam sie na rurkach i mysle czy ten piach nie bylby prostszy, jesli spelnia
to samo zadanie.

Pawel

6. Data: 2002-02-07 23:57:51

Od: "Marcin K." <d...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

7. Data: 2002-02-08 22:43:47

Od: "Marcin K." <d...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "vpw" <v...@p...onet.pl> napisał w wiadomości > Czytalem
> [...]
> szer co 5 metrow) wypelnione piachem, ktore spelnia podobne zadanie. Nie
> znam sie na rurkach i mysle czy ten piach nie bylby prostszy, jesli

witam
pomysl z piachem jest nienajlepszy, malo praktyczny.
Uzycie plastikowych rurek drenarskich jest stanowczo skuteczniejsze.

Pozdrawiam
Marcin K.

8. Data: 2002-02-13 00:13:39

Od: "kordir" <k...@o...poczta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> szer co 5 metrow) wypelnione piachem, ktore spelnia podobne zadanie. Nie
> znam sie na rurkach i mysle czy ten piach nie bylby prostszy, jesli

Rurki, na to gruby zwir, potem drobny zwir, na to PIACH, a potem wartwa
gleby.

Sam piach to raczej marny drenaz.

E.

9. Data: 2002-02-13 19:26:01

Od: "vpw" <v...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"kordir" <k...@o...poczta.pl> wrote in message

> [...]
> sianie

> spelnia

> Rurki, na to gruby zwir, potem drobny zwir, na to PIACH, a potem wartwa

dzieki za odpowiedzi. Biore sie do robienia trawnika jak tylko sloneczko sie
znowu pojawi.

Pawel

Ogryziona kora
Jaka Kosiarka elektryczna?