przymrozki?

41. Data: 2000-05-05 05:24:09

Temat: Re: przymrozki?
Od: e...@k...net.pl (apix) szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 3 May 2000 14:57:57 +0200, "Jerzy" <j...@p...com.pl>
wrote:

>w wawie przedwczoraj i wczoraj przmrozku teoretycznie nie było, a moje
>winorośle też niestety podmarzły. Mają b. dużo kiści owocowych mało liści i
>zmrożone końcówki łodyg.
>U mnie na działkach od lat obserwuję dziwne zjawisko pasów mrozowych, takich
>szerokich na 15-20 m długości dowolnej. Ale to miejsce jest szczególne.
pewnie wieje tam i parowanie wody obniza temperature :-)

>Taka sztuka nigdy ci się nie uda, niestety.
>Pozdrawiam [niepocieszony] Jerzy

tak wracajac do tematy deszczowania
to ochrona polega na nie dopuszczeniu do spadku temperatury ponizej
zera stopni :-)
dziala cieplo utajone ktore utrzymuje wode w temp 0 deg:-)
i zamarzniety lod daje ochrone
tak jak wodzie w jeziorze przeciez jeziora nie zamarzaja bo lod nie
tonie i izoluje pozostala ilosc wody przed zamarzaniem
oraz woda sie nie wylewa na powierzchnie lodu przez przereble :-))))

druga metoda
palenie ognisk z wytwarzaniem duzej ilosci dymu( wazne) ma na celu
skroplenie pary wodnej i przez to odzyskanie ciepla utajonego
skraplania pary wodnej :-)) znajdujacej sie w powietrzu, nie dziala
gdy powietrze jest suche i ma mala wilgotnosc
wtedy pozostaje tylko para wodna z dymiacego wilgotnego spalanego
paliwa
hej

42. Data: 2000-05-05 13:54:08

Temat: Re: Odp: przymrozki?
Od: j...@e...opi.org.pl (Jerzy Kozlowski) szukaj wiadomości tego autora

>Woda w każdej temperaturze o ile jest wyższa o kilka stopni od zera, jest
>dobra.
>--
>:-) http://ogrod.to.jest.to

A potrafisz podlewac woda o temperaturze nizszej od zera?
Juras

43. Data: 2000-05-05 23:19:51

Od: "Andrzej Opejda" <s...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Straty u mnie okazaly sie wieksze niz spodziewane po przymrozku, ktory na
wschod od W-wy okazal sie byc mrozem, bo zmarzly wszystkie magnolie (ponad 2
m), ktorych rozchylone platki (zwlaszcza u Betty, skapo odkrywajacej zwykle
swe wdzieki) nie tak dawno podziwialem. Zmarzly mlode przyrosty pierisow i
azalii, uchronily sie o dziwo 'Conica', ktore zwykle bardzo czule sa u mnie
na takie spadki. Zaskoczylo mnie, ze tym razem fala przymrozkow nadeszla od
pd-wschodu, zwykle posuwalo sie to z polnocy (okrywalem rosliny najbardziej
na polnocnych stanowiskach). Do tego koniec z perukami u perukowcow!

Ale juz za rok znow wiosna...

Pozdrawiam
AO

44. Data: 2000-05-06 06:05:43

Od: "Krzysztof Marusinski" <o...@t...jest.to> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "Jerzy Kozlowski" <j...@e...opi.org.pl> napisal w wiadomosci
l...

>:-) http://ogrod.to.jest.to
> A potrafisz podlewac woda o temperaturze nizszej od zera?

Nie przemyslales pytania. Pomiedzy "kilka" a "ponizej" jest jeszcze woda o
temp. jednego stopnia która potrafie ...
A pisalem, ze pytania maja byc powazniejsze :-)
o...@t...jest.to

--
Przyznajemy się do niskich cen - http://rubikon.pl

45. Data: 2000-05-06 06:07:57

Od: "Krzysztof Marusinski" <o...@t...jest.to> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Andrzej Opejda" <s...@a...pl> napisał w wiadomości
> Ale juz za rok znow wiosna...

No właśnie. Ja cieszę się, że nie wszystko mi wymarzło :-)
o...@t...jest.to

--
Wysoka jakość, niskie ceny - http://rubikon.pl

46. Data: 2000-05-08 00:28:31

Temat: Odp: przymrozki?
Od: "Eva" <e...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> No właśnie. Ja cieszę się, że nie wszystko mi wymarzło :-)
> o...@t...jest.to
-------
U mnie niewielkie straty.
Przeszlo stronami(pasy mrozowe).
Widly Wisly i Sanu chyba troche chronia.
Wyrazy wspolczucia dla wszystkich "zmrozonych".
Ewa

47. Data: 2000-05-08 06:23:41

Od: j...@e...opi.org.pl (Jerzy Kozlowski) szukaj wiadomości tego autora

Nie, to Ty nie zrozumiales.
Juras

48. Data: 2000-05-09 21:48:53

Od: "Jerzy" <j...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> A co maja stalocieplne istoty do roslin?
sa bardziej odporne!

poza tym twoje prognozy sie nie
> sprawdzily. burz nie bylo a przymrozek jak cholera zwarzyl mi wszystkie
> rosliny.
To dlaczego masz do mnie pretensje? Nie przeczytalas nic o tym jak nalezy
ochraniac rosliny w czasie przymrozku albo posluchalas nie mnie ale...
Poza tym prognoza nie moja tylko...
Pozdrawiam Jerzy

49. Data: 2000-05-09 21:50:02

Od: "Jerzy" <j...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> bledne tlumaczenie zjawiska fizycznego :-)
> hej
To podaj właściwe zamiast się..
Pozdrawiam Jerzy

50. Data: 2000-05-10 05:58:02

Od: Krzysztof Koterba <k...@r...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jerzy wrote:
> Ja nie całuję chłopów, mierzi mnie to, a całuski wziąłem bodajże od ciebie
> albo któregoś z Krzyśków, ale nie pamiętam od którego.

Ha, ha, ha!!! :-))))))))
Jerzy(u) - za duzo piszesz bzdur, wiec potem nie pamietasz co Twoje a co
nie. Pisz mniej a porzadnie - tak zebys pamietal co napisales.
(-> 28 Apr 2000 22:50:46)

--
Pozdrawiam serdecznie :-)
Krzysztof Koterba e-mail: k...@r...pl