psychologiczny atlas struktury czlowieka

1. Data: 2003-06-27 20:26:37

Temat: psychologiczny atlas struktury czlowieka
Od: Marsel <Marselon@p_czta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Przyznaje ze mi tez takie okreslenie sie nie podoba,
ale nie znajduje nic blizszego.. slownik? tez nie..
chodzi tez o w miare plastyczne pokazanie relacji..
Moze cos lepszego wykluje sie w trakcie... Licze na wasza pomoc

Chcialbym uzyskac w miare prosty (uproszczony) opis () czlowieka -
uproszczony bynajmniej nie znaczy, ze ma dotyczyc prostego czlowieka
(nie chodzi tylko o mnie) i pomijac bardziej zlozone czy
trudnouchwytne elementy. Nawet bardziej zalezy mi na glebszych, tych
lezacych u podstaw, pojeciach. O i h zrozumienie bede sie ew. martwil
pozniej. Nie chcialbym tez babrac sie tym razem specjalnie w
biologii..

Jakie podstawowe pojecia powinny wg was tu znalezc?

(wskazania do niezaawansowanej literatury rowniez mile widziane)

--
"Nie zawracaj mi głowy faktami.
Mój swiatopoglšd mam już wyrobiony."

1. Data: 2003-06-27 23:14:34

Temat: Re: psychologiczny atlas struktury czlowieka
Od: "Hosr[Sq1]" <h...@e...net> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marsel" <Marselon@p_czta.onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
>
> Jakie podstawowe pojecia powinny wg was tu znalezc?
>
> (wskazania do niezaawansowanej literatury rowniez mile widziane)

Ja czegos chyba nie rozumiem. Chcesz atlas traktujacy opsychologii w ktorym
nie ma chemii, neurologii, socjologii i biologii to dostajesz tylko okladke.

Nie okresliles tez czy chodzi ci o relacje psychologiczne, socjotechnike,
uwarunkowania procesow myslowych, budowe mozgu, teorie przyczynowo skutkowe,
a moze cybernetyke poznawcza?
I wiele innych...

Przyznam ze zupelnie lakonicznie to jakos Ci wyszlo:) Wiec jak mozesz to
opisz dokladniej bo nie rozumiem.
Jest jeszcze jedna opcja - jestem malo rozgarniety LOL

Pozdr,

1. Data: 2003-06-27 23:52:30

Od: "PSIQ" <w...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marsel" <Marselon@p_czta.onet.pl> napisał:
> Chcialbym uzyskac w miare prosty (uproszczony) opis () czlowieka -
(...)
> Jakie podstawowe pojecia powinny wg was tu znalezc?

1. głowa
2. korpus
3. kończyny górne (tutaj: prawa ręka i lewa ręka)
4. kończyny dolne (tutaj: prawa noga i lewa noga)

to jest wg mnie w miarę uproszczony opis człowieka. pozdrawiam,

PSIQ

1. Data: 2003-06-28 07:07:30

Od: m...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

From: Marsel <Marselon@p_czta.onet.pl Date: Fri, 27 Jun 2003 22:26:37 +0200
Sender: M...@p...onet.pl@81.15.189.193

> [...]
>
> Jakie podstawowe pojecia powinny wg was tu znalezc?
>
> (wskazania do niezaawansowanej literatury rowniez mile widziane)

Człowiek składa się z FIZYCZNOŚCI
oraz tego COŚ (bez nazwy)
przy pomocy czego może fizyczność badać i powtarzalnie definiować

re:

1. Data: 2003-06-28 07:09:57

Od: "Hosr[Sq1]" <h...@e...net> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "PSIQ" <w...@i...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> 4. kończyny dolne (tutaj: prawa noga i lewa noga)
>
> to jest wg mnie w miarę uproszczony opis człowieka. pozdrawiam,

Preciez mialo byc bez biologii:)

1. Data: 2003-06-28 09:14:32

Od: "silvio_manuel" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> lezacych u podstaw, pojeciach. O i h zrozumienie bede sie ew. martwil
> pozniej. Nie chcialbym tez babrac sie tym razem specjalnie w

:D Nie czytałeś Teorii Czasu ? :)) Ona wyjaśnia wszystko !

P.S. Dlaczego zahaczanie o biologię przy okazji opisu natury człowieka
nazywasz BABRANIEM ?

1. Data: 2003-06-28 10:26:48

Od: "Marsel" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

silvio:

>:D Nie czytałeś Teorii Czasu ? :)) Ona wyjaśnia wszystko !

no chyba nie, bo nawet nie kojarze o czym mowisz :(

>P.S. Dlaczego zahaczanie o biologię przy okazji opisu natury człowieka
>nazywasz BABRANIEM ?

"opis natury" - podoba mi sie bardziej :)

Zahaczanie jest wg mnie bardzo ok, ale sama psycho-fizyczna przestrzen jest na
tyle fascynujaca ze mozna utknac przy niej na dobre, skupiajac uwaga na tym co
bardziej rzuca sie w oczy, zapominamy o tym, co akurat mi wydaje sie znacznie

stotniejsze (odnosze wrazenie ze dla "inzyniera psychologii" problem moze byc

_za prosty_ aby umial odpowiedziec)

W kazdym razie pytanie jest nie tylko zle sformulowane, ale przede wszystkim
zadane w nieodpowiednim (lub niezainteresowanym proba odpowiedzi) gronie.

Ale uzyskalem i tak swietne odpowiedzi jak dotad. Dla kontrastu ktorys kolega
mowi (niby zartem, drwiaco) o czlowieku jako rekach nogach glowie.. domyslam
sie ze w tej konwencji kobieta to glownie cycki i tylek.
I zdaje sie ze ten kolega jest najblizszy prawdy - mysle ze dosc trafnie
odpowiada to stylowi myslenia i poziomowi wiedzy czlowieka o czlowieku.
archiwum i przeszukiwanie newsów
http://www.polnews.pl

1. Data: 2003-06-28 21:46:07

Od: "Janusz H." <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

m...@o...pl news:4aac.00001525.3efd3eb1@newsgate.onet.pl :

> Człowiek składa się z FIZYCZNOŚCI
> oraz tego COŚ (bez nazwy)
> przy pomocy czego może fizyczność badać i powtarzalnie definiować

Czemu w tym miejscu ciągle leżysz?
Jakiś niedoszlifowany drobiazg w Teorii Czasu?
To twoje COŚ to pikuś - a obchodzisz dookoła jak niepojętego smoka...
Słyszałeś, że diabeł tkwi w szczegółach?

<< Pod koniec XIX stulecia niektórym uczonym wydawało się, że fizyka
osiągnęła już doskonałość i trzeba tylko tu i ówdzie poprawić pewne
detale. Wiadomo było jednak, że istnieje jeszcze kilka faktów bardzo
trudnych do wyjaśnienia przez ówczesne teorie. Potem nadeszły
niespodziewane odkrycia: promieni X (1895), promieniotwórczości
naturalnej (1896), elektronu (1897), a w końcu w 1900 roku Max Planck
zapoczątkował teorię kwantów. >>
[Andrzej Kajetan Wróblewski]

Weźże chociaż jakiś patyk (np. tomografię m-r albo... setkę wódki) i
zacznij to COŚ bliżej szturchać.

Hint 1:
<< Byty, których nie można wskazać, można denotować, odwołując się do
aluzji. Opisując to, co nieznane, trzeba odwołać się do analogii
z czymś, co jest znane. >>
[John Polkinghorne, Rozum i rzeczywistość, str. 35]

Hint 2:
<< Zdumiewająca hipoteza brzmi: Ty, Twoje radości i smutki, Twoje
wspomnienia i ambicje, Twoje poczucie tożsamości i wolna wola nie są
w rzeczywistości niczym innym niż sposobem, w jaki zachowuje się
ogromny zbiór komórek nerwowych i związanych z nimi cząsteczek.
Alicja z książki Lewisa Carolla ujęłaby to tak: "Nie jesteś niczym
innym niż pęczkiem neuronów". >>
[Francis Crick, Zdumiewająca hipoteza, str. 17]

Na razie wystarczy... (na parę lat intensywnego myślenia)

1. Data: 2003-06-28 22:30:38

Od: m...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

Autor: "Janusz H." <h...@p...onet.pl> Data: 28 czerwca 2003 23:46:07
> [...]

> zacznij to COŚ bliżej szturchać.
>
> Na razie wystarczy... (na parę lat intensywnego myślenia)

widzę Kolego ;)
że zupełnie nie zrozumiałeś pytania.
ale ponieważ tak Cię martwi Teoria Czasu więc łaskawie Ci odpowiem :)

jak zapewne słyszałeś z fizyki klasycznej - cząsteczki elementarne
w niektórych doświadczeniach zachowują się jakby miały masę
w innych doświadczeniach jakby miały ładunek elektryczny
w jeszcze innych jakby miały pole magnetyczne
a w innych tak się zachowują, jakby były falą elektromagnetyczną
(ulegają dyspersji, rozpraszaniu, ugięciu itd)

Człowiek zbudowany jest z tych cząstek elementarnych
więc również analogicznie jak te cząstki - w niektórych doświadczeniach
zachowuje się jakby miał masę - FIZYCZNOŚĆ
a w innych doświadczeniach zachowuje się jakby był falą - DUCHOWOŚĆ

cóż Cię to tak martwi?
że nie możesz zważyć ducha?
nie możesz bo jest falą a więc nie ma masy.

wymyśl coś nowego (hihihi)
(takie bajeczki o niedopracowaniu Teorii Czasu to babciom w kolejce
możesz opowiadać - może się pośmieją - Z Ciebie)

re:

1. Data: 2003-06-29 10:31:17

Od: "puciek2" <p...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Marsel <Marselon@p_czta.onet.pl> napisał(a):
<M...@n...onet.pl>

> Jakie podstawowe pojecia powinny wg was tu znalezc?

Mi najbardziej podoba się koncepcja z analizy transakcyjnej:
RODZIC, DZIECKO, a pomiędzy nimi DOROSŁY aby się nie krzywdzili.

pozdrawiam,
puciek.

nuda?
CIEKAWE KSIĄŻKI