psychosynteza - cz. 9

11. Data: 2007-10-13 18:51:14

Temat: Re: psychosynteza - cz. 9
Od: Ikselka <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Marcin Szewczyk pisze:
> Marek:
>
> Uwielbiam głęboką i przemyślaną krytykę ;-)

Ja czytam uważnie i się podciągam intelektualnie oraz merytorycznie :-)

--
XL wiosenna

12. Data: 2007-10-13 19:11:58

Od: Marcin Szewczyk <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

JaKasia:
> Czasami człowiek nie wierzy, ze moze coś zmienić.
> Taka jego karma mać.

W jakich przypadkach człowiek nie wierzy, że może coś zmienić? Co
oznacza to "coś" co człowiekowi wydaje się niemożliwe do zmienienia?

--
Pozdrawiam serdecznie
Marcin Szewczyk

13. Data: 2007-10-13 19:13:10

Od: Marcin Szewczyk <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ikselka:
> Ja czytam uważnie i się podciągam intelektualnie oraz merytorycznie :-)

Cieszy mnie to :-)

--
Pozdrawiam serdecznie
Marcin Szewczyk

14. Data: 2007-10-13 19:15:23

Od: Ikselka <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Marcin Szewczyk pisze:
> Ikselka:
>
> Cieszy mnie to :-)

Ale ja mówię poważnie. Do dyskusji póki co się nie poczuwam, ale należy
Ci się satysfakcja, że coś komuś ukazujesz i tłumaczysz.

--
XL wiosenna

15. Data: 2007-10-13 19:37:14

Od: Marcin Szewczyk <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ikselka:

Marcin:

Ikselka:
> Ale ja mówię poważnie. Do dyskusji póki co się nie poczuwam, ale należy
> Ci się satysfakcja, że coś komuś ukazujesz i tłumaczysz.

Ten znaczek ":-)" też był całkiem "poważny". Całkiem poważnie się cieszę
;-) I jestem usatysfakcjonowany.

Zapraszam również do dyskusji. Znacznie przyspiesza ona uporządkowanie
tego co się przeczytało. Stanowi również interesujące wyzwanie. Wyzwanie
polegające na tym by celem nadrzędnym w dyskusji było otwarte wyrażanie
swoich myśli i ewentualnie uczuć a nie wywarcie wrażenia na
publiczności, że jest się kimś lepszym, mądrzejszym od rozmówcy. Dla
mnie to duże wyzwanie. Sprawdź jak mi pójdzie ;-)

--
Pozdrawiam serdecznie
Marcin Szewczyk

16. Data: 2007-10-13 22:31:30

Od: "JaKasia" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marcin Szewczyk" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> W jakich przypadkach człowiek nie wierzy, że może coś zmienić? Co oznacza
> to "coś" co człowiekowi wydaje się niemożliwe do zmienienia?

Oj, zakres tych "cosiów" jest rozległy.
Nie chodzi o to coś, ale o niewiarę.
Zapewne wynikajacą ze złej metodologii testowania metod. :)

Ludzie testuja jakąś nieprecyzyjnie podaną metodę i w dodatku
na pół gwizdka, przerywając przed czasem, po czym stwierdzają
jej niekuteczność. Po jakimś czasie dają się przekonac do innej
metody, ale jeżli wymaga ona trochę zachodu - szybko odpuszczają,
bo w momencie lenistwa przypominają sobie, ze metody bywają
zawodne. Więc znów porażka. Po kilku takich doswiadczeniach
nabieraja przekonania, że wszystkie metody są picem na wodę,
albo - jak to Marek napisał? ;) "jakieś to wszystko abstrakcyjne"
i ze twórcy metod tworzą je po to, aby ładnie brzmiały, wyglądały
na wiarygodne i dawały sie rozprzestrzeniać ku chwale artysty...

A teoria, że "jak się chce to się może" jest prawdziwa, ale nie jest
przyjmowana przez tych, którzy utracili wiarę w swą moc.
Zapewne próbowali jej wierokrotnie bez przekonania - ze skutkiem
wiadomym... :]

- JaKasia

Zauwaz ile świetnych metod wynaleziono na rózne okoliczności,
a sa ludzi, którzy spróbowawszy jednej nie do konca, drugiej nie do konca,
do trzeciej podchodzą już z poczuciem niewiary. Nawet jesli uswiadomisz im

17. Data: 2007-10-13 22:47:50

Od: Marek Krużel <f...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 14 Oct 2007 00:31:30 +0200, JaKasia napisze:

> ze twórcy metod tworzą je po to, aby ładnie brzmiały, wyglądały
> na wiarygodne i dawały sie rozprzestrzeniać ku chwale artysty...

niestety nie wszystko da się sprawdzić przed użyciem

18. Data: 2007-10-13 23:07:07

Od: "JaKasia" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marek Krużel" <f...@g...pl> napisał w wiadomości

> niestety nie wszystko da się sprawdzić przed użyciem

Do tego właśnie potrzebna jest wiara - w naukę, w rozsądek
rekomendujących, w swoje zdolności zastosowania metody...

Szczęśliwi, którzy uwierzyli... ;)

- JaKasia

19. Data: 2007-10-14 17:18:18

Od: Marek Krużel <f...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 14 Oct 2007 01:07:07 +0200, JaKasia napisze:

> Do tego właśnie potrzebna jest wiara - w naukę, w rozsądek
> rekomendujących, w swoje zdolności zastosowania metody...

pytanie po co

> Szczęśliwi, którzy uwierzyli... ;)

cóż, zawsze można gorzej trafić...

20. Data: 2007-10-14 18:34:58