ptaki

1. Data: 2009-11-24 21:37:49

Temat: ptaki
Od: "SJS" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

postawiłem jak co roku karmiki
tyle, że ptaki nie są takie jak co roku
sikorki, sójki przychodziły i w poprzednich latach
ale w tym roku gości dzięcioł i stadko czegoś czego nijak rozpoznać nie mogę
może poznacie co to? trznadel, dzwoniec?
http://www.rebkow.za.pl/ptaki.html#200
najciekawiej zareagował kot sąsiadów
poluje na te ptaki
ponieważ widzi że ja je karmie tzn wg niego wabię aby miał co łapać czyli
jesteśmy kumple
więc odwiedza mnie nawet w domu aby wyłasić się godzinami siedzieć na oknie
aby obserwować te ptaki
tu film
http://picasaweb.google.pl/lh/photo/V2PsuegZbfEgLkGM
FOPODw?feat=directlink
SJS

2. Data: 2009-11-24 21:42:47

Temat: Re: ptaki
Od: "Rajmund" <t...@a...es> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "SJS" napisał:
> [...]
> mogę
> może poznacie co to? trznadel, dzwoniec?

Na pierwszym zdjęciu, obok bogatki siedzi dzwoniec. Na trzecim zdjęciu -
stadko zięb.

Pozdrawiam,
Rajmund

3. Data: 2009-11-24 22:02:38

Od: "SJS" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Rajmund" <t...@a...es> napisał w wiadomości grup

> Na pierwszym zdjęciu, obok bogatki siedzi dzwoniec. Na trzecim zdjęciu -
> stadko zięb.
Dzięki , wpisałem
umieściłem jeszcze orzechówkę
SJS

4. Data: 2009-11-24 22:55:59

Od: "Rajmund" <t...@a...es> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "SJS" napisał:
> Dzięki , wpisałem
> umieściłem jeszcze orzechówkę

Ta orzechówka bardziej mi przypomina kwiczoła (Turdus pilaris), ale trudno
powiedzieć na pewno, bo nienajlepiej go tu widać. Porównaj z tymi zdjęciami:
http://rajmund67.deviantart.com/art/A-fieldfare-feed
ing-on-ivy-119706575
http://rajmund67.deviantart.com/art/A-fieldfare-in-a
-cherry-tree-125367052
http://rajmund67.deviantart.com/art/Fieldfare-in-the
-rain-127299113
A tutaj masz młodziutkiego kwiczoła:
http://rajmund67.deviantart.com/art/Fieldfare-chick-
in-cherries-127299669

Pozdrawiam,
Rajmund

5. Data: 2009-11-24 22:56:18

Od: Michal Misiurewicz <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Rajmund wrote:

> Na pierwszym zdjęciu, obok bogatki siedzi dzwoniec. Na trzecim zdjęciu -
> stadko zięb.

Na trzecim zdjęciu wyraźnie widać, że ptaki mają żółte wstawki pod
skrzydłami, tak jak na pierwszym. A więc są to dzwońce.
Chyba, że się zaziębiły :-)

Pozdrowienia,
Michał

6. Data: 2009-11-24 23:17:54

Od: "Rajmund" <t...@a...es> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Michal Misiurewicz" napisał:
> Na trzecim zdjęciu wyraźnie widać, że ptaki mają żółte wstawki pod
> skrzydłami, tak jak na pierwszym. A więc są to dzwońce.
> Chyba, że się zaziębiły :-)

Aż tak stanowczy bym nie był. Zdjęcie jest mało wyraźne, a to, co wydaje się
żółtą wstawką może być w rzeczywistości czymś białym lub szarym (skopany
balans bieli). Ale nie upieram się. Najlepiej będzie jeśli sam pytający
porówna to, co widział ze zdjęciami zięb i dzwońców, i sam oceni.
Dzwońce:
http://rajmund67.deviantart.com/art/Dzwonce-na-czere
sni-113627484
http://rajmund67.deviantart.com/art/Dzwoniec-zima-11
3628161
http://rajmund67.deviantart.com/art/Gimme-a-bite-119
471619
http://rajmund67.deviantart.com/art/Yawn-119474502
http://rajmund67.deviantart.com/art/New-leaves-yummy
-119568820
http://rajmund67.deviantart.com/art/A-greenfinch-119
707966
Zięby:
http://rajmund67.deviantart.com/art/Zieba-113625881
http://rajmund67.deviantart.com/art/A-Torosay-chaffi
nch-114074410
http://rajmund67.deviantart.com/art/Jumpin-Jack-Flas
h-133040549 (tutaj dwie
samiczki, o bardziej stonowanym upierzeniu).

Pozdrawiam,
Rajmund

7. Data: 2009-11-25 07:54:30

Od: Ap3k <...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 24 Nov 2009 23:55:59 +0100
"Rajmund" <t...@a...es> wrote:

> Ta orzechówka bardziej mi przypomina kwiczoła (Turdus pilaris), ale
> trudno powiedzieć na pewno, bo nienajlepiej go tu widać.

Na 100% to nie jest orzechowka. Orzechowka ma
charakterystyczny dziob (dlugi, ciemny i wygladajacy na mocny - jakos
te orzechy i szyszki musi lupac ;-)) i nakrapiana jest bialymi plamkami
na ciemnym tle, a ten ptaszek ze zdjecia ma na odwrot. Wyglada na
tegorocznego kwiczola. :-)

--
PRecz

8. Data: 2009-11-25 12:27:18

Od: "Rajmund" <t...@a...es> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ap3k" napisał:

> [...]
> te orzechy i szyszki musi lupac ;-)) i nakrapiana jest bialymi plamkami
> na ciemnym tle, a ten ptaszek ze zdjecia ma na odwrot. Wyglada na

Co do tego, że to nie orzechówka, nie ma cienia wątpliwości. Natomiast nie
mam stuprocentowej pewności, że to kwiczoł. Może być jakiś inny drozdowaty.
Dlatego podrzuciłem linki do innych zdjęć - kwiczołów z całą pewnością - by
Pytający sam ocenił, czy to jest to, co widział/fotografował.

Pozdrawiam,
Rajmund

9. Data: 2009-11-25 14:25:04

Od: "Vilar" <v...@u...to.op.pl> szukaj wiadomości tego autora

O jak się cieszę.
U mnie też siedzi to na tui i rąbie szyszki aż wióry lecą. Próbowałam
szukać, ale wróblowatych jest jednak zbyt dużo.
Czyli dzwońce.
Ładnie :-)))
MK

10. Data: 2009-11-25 16:08:27

Od: "Krycha" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "SJS" <s...@w...pl> napisał w wiadomości
(...)
> więc odwiedza mnie nawet w domu aby wyłasić się godzinami siedzieć na
> [...]

Nie udało mi się obejrzeć filmu, jak "wejdę" na ten link, to jest pusta
strona picasaweb.
Tylko jak tak mam, czy Wy też?

Pozdrawiam Krycha.

Persymona, kaki, czy jak zwał