pudelko na nici..

1. Data: 2003-01-02 10:16:09

Temat: pudelko na nici..
Od: "mruwa" <k...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Heja!
Szukam pomyslu na pudelko do nici.. nie ma to byc jakies wielkie pudelko..
tylko takie male.. kiedys sie je robilo np z widokowek.. (przynajmniej u
mnie w domu innego nie pamietam.. zawsze bylo takie).. to, ktore jest
obecnie.. ma juz swoje latka.. no i zaczelo sie z lekka rozwalac..:(..
Chcialabym teraz zrobic jakies inne.. i wlasnie nie wiem z czego..
plastikowa kanwa.?..(tylko jak wtedy to zgiac, zeby kanwa nie pekala na tych
zgieciach.. czy moze poprzecinac te boki i polaczyc je.. tylko jak.?.. )..
czy moze cos innego tylko co.?..
macie jakies pomysly.?..

dzieki...

mruwa...
(torun)

GG 332833

1. Data: 2003-01-02 10:30:35

Temat: Re: pudelko na nici..
Od: "wkn" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "mruwa" <k...@i...pl> napisał w wiadomości

> macie jakies pomysly.?..

ja nie mam, ale chcialam powiedziec, ze bardzo lubie trzymac nici w puszkach
po ciastkach :) Od dwoch lat mam okragle i sobie chwale. Wszystkie drobiazgi
mi sie tam mieszcza.

wkn

1. Data: 2003-01-02 11:40:00

Od: "Jola Gryko" <j...@u...inetia.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik wkn :
> [...]
puszkach
> po ciastkach :) Od dwoch lat mam okragle i sobie chwale. Wszystkie

Też trzymam w takiej okrągłej puszce.
A ostatnio wdziałam w supermarkecie herbatę Tetley 200 okrągłych torebek w
małej drewnianej ślicznej skrzyneczce gratis.

Jola

1. Data: 2003-01-02 12:01:54

Od: y...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik mruwa napisał:> obecnie.. ma juz swoje latka.. no i zaczelo sie z
> [...]
> zgieciach.. czy moze poprzecinac te boki i polaczyc je.. tylko jak.?.. )..

W książce "Introduction to embroidery" pokazują takie nieduże pudełeczka z
plastikowej kanwy. Kanwa ma dość mało oczek na centymetr, wygląda, że są
haftowane wełną (mało roboty, można nie męczyć się krzyżykami, a zamiast tego
zrobić wełniane półkrzyżyki albo ścieg gobelinowy). Co do łączenia, wydaje mi
się, że najprościej jest wyciąć ścianki (po wyszyciu) i połączyć też wełną na
okrętkę(wkłuwać się w kazdą dziurkę brzegu- może nawet zostaw sobie specjalny
margines- jeden niewyhaftowany rządek dookoła, żeby nie zrobiło się za ciasno, i
zszywaj używając tych pustych dziurek), albo tak jak pudełka pocztówkowe-
ściegiem dzierganym.
Pamiętaj, że wieczko powinno być odrobinę większe od "dziury", którą przykrywa!!!
Wydaje mi się, że najlepsza byłaby właśnie gruba palstikowa kanwa (ja mam taką
5,4 krzyżyka na cm), bo jest dość sztywna, a poza tym zawsze można takie pudełko
usztywnić od środka tekturką oklejoną ładnym papierem.
Inne pomysły:
1.Tak jak wkn używam metalowego pudła. Kiedyś miałam takie w kształcie serca po
czekoladkach Wedla, a że nici ciągle przybywa, przestawiłam się na duże okrągłe
z Ikei.
2.Poświęć jedną szufladę i zrób w niej dużo przegródek na nici, igły mulinki
itd.- można wykorzystać takie przegródki na sztućce- bywają w różnych
rozmiarach, albo zrobić z grubej tektury, czy sklejki modelarskiej.
3.Kup sobie plastikowe pudło na narzędzia- są teraz w ładnych kolorach i mają w
środku mnóstwo przegródek, rączkę do przenoszenia, zdarzają się nawet takie z
radiem- na cały robótkowy kram( a propos- ostatnio mój Luby zakupił takie
swojemu ojcu na gwiazdkę i do każdej przegródki włożył sliwkę w czekoladzie-
rewelacyjny prezent dla ojca, który już wszystko ma) Sama właśnie się
zastanawiam nad czymś takim ;)
4.Mały wiklinowy kuferek
5.Pudełko z bardzo twardej tektury oklejonej ładnym papierem- można takie kupić,
albo zrobić.

Pozdrawiam
Julita

ps. I znów jestem pod innym nickiem, bo telepsa zastrajkowała :( i piszę przez onet.

1. Data: 2003-01-02 12:50:27

Od: Maciachowa <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 2 Jan 2003 11:16:09 +0100, "mruwa" <k...@i...pl>
napisał(a):

Witaj, ja robilam szkatulke-pudelko z plastikowej kanwy . Jest OK.

>plastikowa kanwa.?..(tylko jak wtedy to zgiac, zeby kanwa nie pekala na tych
>zgieciach..

kazdy bok to odrebny kawalek plastikowej kanwy. Jak juz sobie
wyszyjesz te kanwe na ulubiony wzorek to zszywasz boki ze soba, do
tego doszywasz (u mnie na okretke bardzo widoczna kontrastowa nicia)
dno i na dwoch nitkach doczepiasz wieczko. Uwaga - blad ktory ja
zrobilam wieczko powinno byc wieksze od dna. Moje jest identyczne i
troche wpada do srodka - musialam pocudowac...

>czy moze poprzecinac te boki i polaczyc je.. tylko jak.?.. )..
]
ja laczylam na wierzchu- poprostu zszywalam i to tak, zeby to
zszywanie bylo widoczne. Natomiast szkatulka z widokowek - widzialam
kiedys cos takiego i mi sentyment kaze zrobic podobne. Mozesz pomoc?
tam sa dwie warstwy widokowek.... czy cos do srodka pomiedzy nie sie
jeszcze daje?

Maciachowa
--
Maciachowa
m...@w...pl

1. Data: 2003-01-02 12:53:16

Od: "Magdalena" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

a mozna tez po prostu wziąść sztywne male pudełko po butach lub po czem
innem i wykleic ładnie ładnym papierem, teraz papiery, zwłaszcza w sklepach
dla malarzy są cudniutkie: złotawe, srebrne, jesienne, wiosenne. W sumie
roboty mniej a efekt naprawde fajny.

1. Data: 2003-01-02 15:30:45

Od: Julka <y...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Maciachowa napisał:

> [...]
> kiedys cos takiego i mi sentyment kaze zrobic podobne. Mozesz pomoc?
> tam sa dwie warstwy widokowek.... czy cos do srodka pomiedzy nie sie

Nic się w środek nie wpycha :) U mnie w szkole robiło się nie tylko
takie sześcienne, ale do każdego boku-kwadracika doszywało się prostokąt
(bok kwadratu=krótszy bok prostokąta)- powstawało coś, co w przekroju
miało kształt litery D.Jak się zrobiło coś takiego na wszystkich bokach
i wieczku, powstawała prawie kula. Potem jeszcze wstawiało się w
powstałe dziury (w literce D) odpowiednio dopasowane półkola i
szkatułka- cudo gotowa :)
Pozdrawiam
Julita

1. Data: 2003-01-02 16:34:55

Od: "mruwa" <k...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

| Nic się w środek nie wpycha :)

ja tez nie wpychalam nic w srodek.. tylko sie zastanawiam czy to nie byl
blad.. wtedy by bylo jednak sztywniejsze..

> [...]
| i wieczku, powstawała prawie kula. Potem jeszcze wstawiało się w
| powstałe dziury (w literce D) odpowiednio dopasowane półkola i

o kurcze.. ale wymysle.. :-).. jeszcze troche a przekonasz mnie, zebym
zrobila kolejne z widokowek..;-)..
ja robilam zwykle .. kwadratowe.. choc cos mi swita, ze jak jeszcze mama je
robila.. to po prostu byly takie prostokatne.. czyli troche mniejsze..

pozdrowki..

mruwa..

1. Data: 2003-01-03 20:18:30

Od: l...@w...pl szukaj wiadomości tego autora

Ja, na pudełko z grubej tektury nakleiłam (klejem wikol) sztywnik(bardziej
wytrzymały niż papier). Przed naklejeniem można coś wychaftować.
Lucy

Coats - stronka??
Wszystkiego NAJ!!
Pierwszy post w 2003 roku!!!!!!!!!