pyralginum a ciaza

11. Data: 2003-01-13 16:01:48

Temat: Re: pyralginum a ciaza
Od: "Luki" <l...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Kagoja" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
news:avs4ee$mkm$1@news.tpi.pl...

> Komu wiec ufac?

Wielu pewnie uwaza, ze przesadzam to IMHO w ciazy powinno sie unikac
jakichkolwiek lekow (w miare rozsadku oczywiescie). Jezeli da sie przezyc w
z tymi bolami to ja dalbym sobie spokoj - sam nie bedac w ciazy:-) staram
sie unikac brania sr. p/biolowych - niektorzy mocno przesadzaja z iloscia
tych lekow (reklamowane i bez recepty nie znaczy, ze nie szkodza)
Paracetamol np. w polaczeniu z nawet niewielka iloscia alkoholu staje sie
silna trucizna i bardzo uszkadza watrobe. Tak wiec osoby czesto pijace (nie
koniecznie alkoholicy) i biorace np. paracetamol moga w przyspieszonym
tempie uszkodzic sobie watrobe.
Szczegolnie trzeba uwazac w pierwszym trymestrze (chociaz wiele kobiet na
poczatku niestety nie wie, ze jest w ciazy - a to najgorszy okres do brania
jakichkolwiek lekow).

Zdrowego dziecka(oraz rodzicow) zyczy
Lukasz.

12. Data: 2003-01-13 16:42:30

Od: "rena" <r...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "WALDIM" <w...@a...pl> napisał w wiadomości

> zapis na ulotce znalazl sie jak i na tysiacach innych lekow... poprostu
nikt
> nie bedzie testowal na kobietach w ciazy lekow... wiec na wszelki wypadek
> pisze sie zeby nie stosowac w ciazy...

tak? to czemu na innych jest napisane, ze mozna w ciazy???!!!

13. Data: 2003-01-14 11:16:13

Od: "magda" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Andrzej Glowacki"
> [...]
> płodu (24). Dane te, choć nie potwierdzone ostatecznie, powinny jednak
> zaowocować zdecydowanym zakazem stosowania metamizolu (i prawdopodobnie i
> innych pochodnych fenylopirazolonu) w ciąży, przynajmniej do czasu
> ostatecznego wyjaśnienia tego problemu. Należy również pamiętać o
możliwości
> wstrząsu anafilaktycznego charakterystycznego dla związków zawierających
> siarczyny (chociaż w cytowanej powyżej ocenie wstrząs anafilaktyczny nie
> powodował znaczącego wzrostu ryzyka dla metamizolu).

no właśnie!!!
więc niech nikt nie pisze że stosował(a) i nie zaszkodziło, po prostu
miał(a) szczęście!
a w ciąży z leków dozwolone są:
1.paracetamol-panadol, apap i inn.
2.penicylina(w razie zakażenia oczywiście)
i to wszystko. Inne leki ze szczególnych wskazań i zawsze 'z pewną taką
nieśmiałością'
pozdr

14. Data: 2003-01-14 12:33:47

Od: "Ania B-J" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "magda" <m...@w...pl> napisał w wiadomości
> a w ciąży z leków dozwolone są:
> 1.paracetamol-panadol, apap i inn.
wszystkie wymienione to chemicznie to samo - paracetamol

Jeżeli jesteś pewna w 100%, że paracetamol jest bezpieczny podaj odpowiedni
link.
Ja napisałam, że stosowałam pyralginę (b.ostrożnie) za przyzwoleniem lekarza
i tego nie żałuję gdyż ból nie dawał mi po prostu żyć, a zaznaczam, że nawet
w "nieciążowym" stanie leków przeciwbólowych nie nadużywam.

Ania i Monika (3,2 l)

15. Data: 2003-01-14 16:46:41

Od: "rena" <r...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ania B-J" <a...@o...pl> napisał w wiadomości

> Jeżeli jesteś pewna w 100%, że paracetamol jest bezpieczny podaj
odpowiedni
> link.

przeczytaj ulotke - jest to wyraznie napisane.

16. Data: 2003-01-14 17:25:35

Od: "Juanito" <j...@k...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "rena" <r...@p...pl> napisał w wiadomości

> Użytkownik "Ania B-J" <a...@o...pl> napisał w wiadomości

> odpowiedni
>

> przeczytaj ulotke - jest to wyraznie napisane.

NO nie mogę tego ścierpieć, takiego kretynizmu. Cytuję zatem za najnowszym
wydaniem "Leki współczesnej terapii", wydanie XVI, strona 556,
Przeciwskazania:
ciąża: Nie należy stosować w I trymestrze. Wy nie boicie swojego nieuctwa,
Boga i kary ?????

Juanito

17. Data: 2003-01-15 08:34:36

Od: "Ania B-J" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

rena wrote:
> przeczytaj ulotke - jest to wyraznie napisane.

http://www.leki.med.pl/lek.phtml?id=293&menu=3

niestety nie znalazłam odpowiedniej adnotacji, a wręcz przeciwnie:
"Poinformuj lekarza, że jesteś lub przypuszczasz, że możesz być w ciąży
(szczególnie, jeżeli jest to pierwszy trymestr jej trwania)."

Ania

18. Data: 2003-01-15 12:23:30

Od: "rena" <r...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

raczej nie powinno się stoswać duzych dawek aspiryny- lepszy byłby panadol,
także spokojnie można stoswać rutinascorbin. Do ssania- halset, neoangin.

to napisal lekarz na tym forum:

http://www2.gazeta.pl/forum/794674,30353,794652.html
?f=216&w=4226286&a=42501
74

19. Data: 2003-01-15 16:25:29

Od: "tolo" <t...@b...wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

Kretynem to mozesz siebie nazywać. Czytać to ty i może umiesz ale z
doświadczeniem klinicznym trochę gorzej. A progestageny można stosować ? A
leki rozkurczowe ? Co z kwasem klawulonowym, dopochwowymi lekami p/
grzybiczymi i metronidazolem.
Czyżbyś nie wiedział że stosuje się je w ciąży? Przymiotników Ci nie
dodam, mimo, że powinienem.
tolo

20. Data: 2003-01-15 16:31:22

Od: "Juanito" <j...@k...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "tolo" <t...@b...wroc.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> grzybiczymi i metronidazolem.
> Czyżbyś nie wiedział że stosuje się je w ciąży? Przymiotników Ci nie

Stosować można wszystko, tylko w konsekwencji może urodzić się tolo...

Juanito

Lekarz rodzinny
Do Dooom'a
trolle, expert i reszta
Problemy z rownowaga
POMOCY !!! - tracę sprawnosć w barku i nadzieję, że gdzies to mozna zdiagnozować.