pytanie do KLIKI i nie tylko

71. Data: 2002-09-03 12:45:02

Temat: Re: pytanie do KLIKI i nie tylko
Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

----- Original Message -----
From: "Jerzy" <0...@m...pl>

> sie
> ;-)
> Tak naprawdę to idzie o wodę [a nie o marchewkę] zawartą w powietrzu i w
> glebie.
> --
> Pozdr. Jerzy Nowak
:))))))))
a jak jest z ogorkami:
czy ksiezyc ma wplyw na to
ze rosna one mniej lub bardziej wygiete
?
z pozdrowieniami i usmiechami
_hehehe

72. Data: 2002-09-03 12:45:19

Od: "Jerzy" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

http://strony.wp.pl/wp/wydawnictwogaj/start.html

> 2.Jeżeli nie dotyczy całego globu, to jaki jest zakres "lokalności"?
(już
> nie pytam dlaczego)

Pytanie do jw.

> 3.Jak sprawdziłeś, że "to się sprawdza"?

Organoleptycznie.

Ale nie tylko ja to robię, znaczy się sprawdzam.
;-)
**W maju 1998 roku SKN w trakcie III Międzynarodowej Konferencji
Studenckich Kół Naukowych i 15 Sejmiku SKN we Wrocławiu przedstawiło dwa
referaty pt. "Zastosowanie Kalendarza Biokosmiczego w uprawie roślin
rolniczych" oraz "Wpływ terminu siewu na początkowy wzrost i rozwój
pszenicy ozimej" /wyróżnienie w Sekcji Rolniczej/, a także dwa postery
"Przysłowia polskie a Kalendarz Biokosmiczny" i "Chrońmy chwasty
segetalne".**
http://www.ar.wroc.pl/polish/wrol/kourr/kolo.html

Archiwum Dolnośląskiego Informatora Rolniczego
Nr 3 marzec . 2000
------
Rytmy warunkujące życie ludzi i przyrody
Wszelką aktywność życiową, czas pracy w domu, polu, ogrodzie w
zdecydowanym stopniu wyznaczają rytmy przyrody, uzależnione od obiegu po
nieboskłonie Słońca i Księżyca.

Księżyc bywa odpowiedzialny za stany emocjonalne ludzi, decyduje też o
szybkości wzrostu roślin, krążeniu soków zachowaniach zwierząt.

Również ważne jest działanie Słońca. Najważniejszy rytm dla rolnika,
ogrodnika, hodowcy wyznacza obiekt Słońca na niebie jego wysokość nad
horyzontem i pojawienie się w określonych znakach Zodiaku.

Pierwszym wiosennym znakiem jest Baran od 21.03 - 20.04. Ten znak zalicza
się do niezbyt urodzajnych, ale korzystny jest dla wiosennych siewów, bo
rośliny szybko wschodzą. Jest to główny okres siewu roślin naszego klimatu
min. warzyw korzeniowych, grochu, zbóż jarych.

Po Baranie następuje znak Byka od 21.04 - 21.05 wtedy rośliny najszybcjej
się rozwijają bujnie rozrastają. W tym okresie dosiewa się i dosadza
rośliny nie pochodzące z naszego klimatu np. ogórki i pomidory i zbiera
zioła.

Kolejny znak to Bliźnięta od 22.05 - 21.06 . Wtedy zaczyna się lato, jest
to okres mniej urodzajny niestosowny do siewu, sadzenia ale korzystny do
pielęgnacji roślin i zwalczania szkodników. Po przesileniu letnim Słońce
znajdyje się na tle bardzo płodnego znaku Raka od 22.06 - 22.07. Jest to
początek owocowania i pierwszych zbiorów i czas nawadniania wielu roślin.
Wykonuje się ostatnie siewy i nasadzenia. Następnie Słońce pojawia się w
ognistym, ciepłym i mało urodzajnym znaku Lwa od 23.07 - 22.08. Jest to
okres żniw, zbioru nasion wielu roślin, także wstępnego przygotowania
gleby pod przyszłoroczne zbiory.

W znaku Panny Słońce znajduje się 23.08 - 22.09. Zbiory w pełni, w tym
roślin okopowych, owoców w sadach, wielu warzyw i siew licznych zbóż.

W Wadze od 23.09 - 22.10. Przyroda coraz bardziej pogrąża się w stan
spoczynku. Ostatnie zbiory i siewy roślin korzeniowych i liściowych, ziół
korzeniowych. Trwa sadzenie drzewek.

Od 23.10 - 22.11 Słońce wkracza w znak Skorpiona. Czas na ostatnie
porządki w ogrodzie. Ziemia i rośliny powoli wchodzą w stan spoczynku.

Od 22.11 - 21.03 Słońce przesuwa się kolejno w znaku Strzelca, Koziorożca,
Wodnika i Ryb. W tym czasie nie wykonuje się wielu czynności w ogrodach i
polu ewentualnie cięcie drzew i wyręby w lasach.

W rytmice miesięcznej duże znaczenie ma Księżyc i fazy w jakich się
znajduje

Nów - czas niewidocznego księżyca, wtedy lepiej wstrzymać się od siewów,
sadzenia. Całkowicie niekorzystny jest siew w dniu nowiu.

Pełnia - księżyc jaśnieje, jest okrągły, nie sprzyja siewom

Księżyc przybywający - nów pełnia

Jest to najodpowiedniejszy czas do siania sadzenia roślin jednorocznych,
szczególnie wydających owoce, plony nad ziemią.

Również korzystny czas do przesadzania drzew owocowych, ścinania zrazów i
szczepienia. Wtedy też zbieramy zioła liściowe, kwiaty, warzywa liściowe,
owoce. W tym czasie rośliny wydające plony nad ziemią rosną szczególnie
szybko, nasiona lepiej kiełkują.

Księżyc ubywający - pełnia nów

Jest to najlepszy czas do sadzenia i siania roślin wieloletnich,
owocujących pod ziemią. Wtedy też przesadzamy rośliny wieloletnie, byliny,
cebule. Korzystnie jest zbierać rośliny owocujące pod ziemią, wszelkie
bulwy, korzenie, cebule, także korzenie ziół. Zbiory można kontynuować aż
do nowiu.

CZYNNOŚCI GOSPODARSKIE

Nasadzenie ptactwa - najlepiej nasadzać gęsi, kury, kaczki i inne ptactwo
domowe w czasie przybierania Księżyca od nowiu do pełni.

Ubój zwierząt - od nowiu do pełni. Najlepszą porą są godziny
przedpołudniowe.

Strzyżenie owiec - najlepiej wykonać w okolicy nowiu Księżyca

Rozpłód zwierząt - najlepszy czas to okres przybywania księżyca czyli nów
pełnia.

Kwaszenie ogórków i kapusty - w czasie przybywania Księżyca między nowiem
i pełnią. Gdy przetwory wykonuje się po nowiu, w kwadrze liścia , będą
bardziej miękkie.

Wypiek chleba i ciast - najlepszy czas to przybywanie Księżyca, między
nowiem i pełnią. Podobnie przy wypieku ciast drożdżowych. Drożdże
najlepiej rosną tuż przed pełnią.

Czas połowu ryb i wędkowania - najlepiej łowić ryby i wędkować w okolicach
nowiu i tuż po nim do I kwadry Księżyca. Również korzystny jest czas
pełni.

Prace przy pszczołach - najlepiej jest pielęgnować ule w czasie ubywania
Księżyca, od pełni do nowiu, z wykluczeniem samej pełni, kiedy owady są
bardziej pobudzone i niespokojne i nowiu kiedy pszczoły regenerują siły. W
pierwszym tygodniu po nowiu najlepiej całkowicie unikać prac przy
pszczołach są one wtedy szczególnie ożywione, pełne energii.

SIEWY, SADZENIE, ZBIORY

Uprawa gleby, nawożenie - czynności związane z uprawą gleby należy
wykonywać przy ubywającym Księżycu

Podlewanie - generalnie należy podlewać w czasie przybywania Księżyca,
między nowiem a pełnią.

Zwalczanie chwastów i szkodników - najlepiej wykonywać przy ubywającym
Księżycu między pełnią i nowiem.

Szczepienie drzew, ukorzenianie sadzonek - zrazy do szczepienia pozyskiwać
w okresie wzmożonego krążenia soków w roślinach, czyli w czasie
przybywania Księżyca, najlepiej blisko pełni. Samo szczepienie
przeprowadzamy tuż przed pełnią lub po niej. Ukorzenianie zrazów, sadzonek
zielnych kwiatów, krzewów, roślin doniczkowych najlepiej przeprowadzić po
pełni w kwadrze korzenia.

Cięcie drzew i krzewów - wykonuje się przy ubywającym Księżycu, dotyczy to
również cięcia żywopłotów.

Ścinanie drzew - szczególnie starszych, bogatych w żywicę, z
przeznaczeniem na budulec, przeprowadza się w czasie przybywania Księżyca,
bliżej pełni. Jeżeli zależy nam na drzewie opałowym lepiej ścinać drzewa
przy ubywającym Księżycu.
------
Elżbieta Maśko
specjalista ds. OiWGD
na podstawie "Biokosmiczny kalendarz księżycowy, ogrodniczy i gospodarski"
http://www.dor-rol.com.pl/dir-arch/0300-7-2.htm

> Rozumiem, że Ty lubisz mieć rację, nawet jeśli nie jesteś pewny czy ją
masz.
[...]

Skąd wiesz?
;-)

> Myślę, że czytasz grupę, przyjmujesz pewne poglądy za swoje, a potem
> puszczasz je dalej "w świat" jako stworzone przez siebie:-)

???
Zapomniałeś, że już kiedyś o tym dyskutowaliśmy? Napisałem Ci wówczas, że
od 2000 lat nikt nic odkrywczego nie napisał, cały czas powtarzamy poglądy
innych, no może poza Tobą.
;-)

> Naprawdę myślisz, że chciałem siać marchewkę i o marchewce tu mówimy?

TAK.
--
Pozdr. Jerzy Nowak

"Learn the rules. Than break some."

73. Data: 2002-09-03 12:56:51

Od: Krystyna Chiger <k...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Tadeusz Smal napisal:

> a jak jest z ogorkami:
> czy ksiezyc ma wplyw na to
> ze rosna one mniej lub bardziej wygiete
> ?

Te wygiete to wtedy, kiedy księżyc jest w kształcie rogalika,
w czasie pełni rosną takie grube ogóry, które się źle kiszą,
a w czasie nowiu nie rosną wcale, znikają :-)

Krycha&Co(ty)

74. Data: 2002-09-03 13:41:05

Od: "Jerzy" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> pełni)

> Faktycznie, rypnąłem się, poczułem się jakbym już tam wylądował:-))

Prędzej wylądujesz na "smietniku historii". Bez urazy.
;-)))

> Ale gdyby tak od początku dyskusji zacząć liczyć "na liczbach", wyliczyć
co
> do grosza to oddziaływanie, odjąć od ziemskiego i od warunków to jest
> pomijalnie pikomałe w skali mikro.

Tu cię boli, skoro tak małe to znaczy się, że można pominąć?
Albo zaookrąglić? ;-)
Taki jeden facio bodajże w Honkongu "zabierał" tylko tysięczne $ od
transakcji a nazgarniał miliony. Był w przeciwieństwie do ciebie
cierpliwy.
Suma tych dużych [widocznych] sił w przyrodzie jest pewnie taka sama co i
tych, które chcesz pominąć. To, że ty czegoś nie czujesz lub nie widzisz
nie oznacza, że tego nie ma. Tak naprawdę, po prostu nie dysponujesz tak
czułym narzędziem jak mózg ludzki i nie jesteś w stanie dokonać pomiarów.
:-)

> Ot, tak jakby zrzucenie ciężaru jednej milionowej części obcinanego
> paznokcia zaważyło na tym czy nagle staniesz się wilkołakiem:-)

Obyś nie wypowiedział tego w złą godzinę.
;-)

75. Data: 2002-09-03 13:44:33

Od: "Jerzy" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

[...]

> Posłużę się "klasykiem" tej grupy:-)
> Twój post Jerzy jest o niczym:-)

???
A Twój?
;-)

76. Data: 2002-09-03 14:20:01

Od: "Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

"Piotr Siciarski" <p...@r...pl> wrote in message news:al24o7$j47$1@news.tpi.pl...

> Zgadzam się w pełni!!!

No widzisz - na Ciebie tez Ksiezyc wplywa. W pelni sie zgadzasz,
a na nowiu nie :-)

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

77. Data: 2002-09-03 16:14:32

Od: "Too old..." <j...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Piotr Siciarski" <p...@r...pl> napisał w wiadomości

> Użytkownik Too old... <j...@p...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
> napisał:al0bl0$10j$...@n...tpi.pl...

> Przypływy i odpływy wód podskórnych:-) są zapewne mocno związane z
> właściwościami geologicznymi warstw skorupy ziemskiej. Obok mojego miejsca
> zamieszkania jest źródełko artezyjskie - bije niezmiennie, niezależnie od
> pór roku.

No cóż myślę,że Ci się miesza.Co innego źródło (w dodatku artezyjskie),a co
innego poziom wód gruntowych i ich przenikanie w glebie -tu struktura jest
ważna. I to może być łącznik pomiędzy nauką a mitami - wahania tego poziomu
mogą mieć wpływ na rośliny.

J.Krzysztof Chiliński - Serwis "muszlowcowy" Milanówek
j...@p...pl j...@p...onet.pl http://republika.pl/jkch1
j...@p...onet.pl http://republika.pl/jkch2 - O rekinach
Praca : j...@i...pl - http://www.tymofarm.pl/

78. Data: 2002-09-03 16:39:02

Od: "Jerzy" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

[...]
> Nigdzie Jerzy nie napisałeś o obiegu wody na Ziemi:-), poczytaj swoje
posty,
> jedyny konkretny "o czymś" to stwierdzenie o grawitacji: "To siła
fatalna"
> (08,29,,14:19)

Nieuważnie czytasz, w tym samym liscie jest i o wodzie i było jeszcze w
innym.
Tyle, że fakt że nie idzie mi o wode jako H2O ale o jej właściwości
fizykochemiczne w określonym czasie, podobnie jest i z krwią, wiesz kiedy
nie należy robić operacji?

79. Data: 2002-09-03 19:53:46

Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

> Te wygiete to wtedy, kiedy księżyc jest w kształcie rogalika,
> w czasie pełni rosną takie grube ogóry, które się źle kiszą,
> a w czasie nowiu nie rosną wcale, znikają :-)
>
> Krycha&Co(ty)

wedlug mnie to bardzo spojna koncepcja
:)

80. Data: 2002-09-03 20:01:01

Od: Grzegorz Sapijaszko <g...@s...net> szukaj wiadomości tego autora

"Piotr Siciarski" <p...@r...pl> writes:

> Zgadzam się w pełni!!! Już nie mogę się doczekać kiedy nauka wyjaśni
> mnie sceptykowi w jaki sposób:
> 1.kot przecinający mi drogę przynosi nieszczęście, a kominiarz
> szczęście.

Ja tam pamiętam z dzieciństwa taki wierszyk:

Gdy ci kot przebiegnie drogę,
Nie myśl, że to pech.
Kopnij w du.ę, wyrwij nogę.
Niech biegnie na trzech.

> 2.faktyczne znaczenie topienia Marzanny (w odniesieniu do cieków
> wodnych, oczywiście!).

A to zaszłość stara: zawsze należało jakąś wiedźmę
utopić/spalić... vide np. scena z Monty Pythona i Świętego Graala.

Pozdrawiam,
Grzesiek
--
Inna panienka z Legnicy,