pytanie do szydełkarek

1. Data: 2002-10-28 11:58:10

Temat: pytanie do szydełkarek
Od: "maja" <m...@m...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

czesc kochane dziewczyny !
wczoraj zaczelam bieznik (model 2 lub 3 z 11 numeru "robotek recznych").
pierwszy raz robie bieznik, ktory zaczyna sie z 4 miejsc, to znaczy robi sie
4 rozetki, laczy ze soba, a nastepny rzad juz naokolo wszystkich.

i tu wlasnie moje pytanie: jak laczyc ze soba te rozetki ? pisze, ze w
ostatnim okrazeniu. ok. ale kiedy ? na koncu (jak juz zrobiona), w srodku
robienia ostatniego okrazenia ??? i jak laczyc ? oczkiem scislym - chyba
tak.... prosze, pomozcie.

maja (Rzeszow)

1. Data: 2002-10-28 16:35:03

Temat: Re: pytanie do szydełkarek
Od: "wkn" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "maja" <m...@m...com.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> robienia ostatniego okrazenia ??? i jak laczyc ? oczkiem scislym - chyba

zalezy jakie to rozetki, ale zazwyczaj robi sie tak, ze pierwsz rozetke robi
sie normalnie. A potem kolejne dolacza sie podczas ostatniego okrazenia
oczkiem scislym w miejscu laczenia z inna rozetka. To jest naprawde latwe i
nie trzeba potem wiazac ze soba pojedynczych elementow. Unika sie wielkiej
ilosci dziwnych fredzli i wylazacych nitek w miejscach laczen :)

wkn

1. Data: 2002-10-29 06:13:40

Od: "HANIA" <h...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Kupiłam sobie wczoraj "Robótki Ręczne" 11/2002 i przeanalizowałam ten
bieżnik.
Maju robisz pierwszą rozetkę i odkładasz na bok, następnie robisz drugą i w
ostatnim rzędzie rozetki w łuczku zamiast 3 o. łańcuszka robisz: 1o.
łańcuszka, oczko ścisłe (przyłączające do pierwszej rozetki), 1 o.
łańcuszka. Następne rozetki robisz tak samo.
Hania (Rzeszów)
gg 3266206

1. Data: 2002-10-29 08:44:03

Od: s...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> łańcuszka, oczko ścisłe (przyłączające do pierwszej rozetki), 1 o.
> łańcuszka. Następne rozetki robisz tak samo.

Szydelkary :)))) do odpowiedzi .... jakich nitek najczesciej uzywacie, chce isc
w czwartek do pasmanterii ..... bo we wtorki zamowienie pan bedzie skladal i
dmc mogloby juz byc na Kolejowej.

sekutnica

1. Data: 2002-10-29 08:55:41

Od: "HANIA" <h...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Szydelkary :)))) do odpowiedzi .... jakich nitek najczesciej uzywacie,
chce isc
> w czwartek do pasmanterii ..... bo we wtorki zamowienie pan bedzie skladal
> dmc mogloby juz byc na Kolejowej.

Najchętniej robię z nici DMC, ostatnio (grosseur/size 20/12). Fajnie się
nimi robi i ładnie sie serwetka układa. Nistety są dosyć drogie.
Niezłe są też nici Ariadna, ale spotkałam sie tylko z dwoma kolorami (biały
i beżowy). Nie polecam natomiast czeskiej Snehurki, ponieważ jest słabo
skręcona i jakaś taka miękka, no i serwetki nie wyglądają ładnie.
Są też czeskie nici Monika, ale jeszcze nic z nich nie robiłam, więc może
ktoś inny się wypowie.
Ostatnio pokazały sie w sklepach jakieś inne nici, nawet kupiłam motek na
próbę, ale w tej chwili nie pamiętam firmy, a jestem teraz w pracy.
Hania (Rzeszów)
gg 3266206

1. Data: 2002-10-29 09:08:24

Od: "Ajka" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
chce isc
> w czwartek do pasmanterii ..... bo we wtorki zamowienie pan bedzie skladal

Hej
Ja robie nicmi firmy Coats, sa rozne kolory i grubosci, sa tez tansze od
DMC.

Pozdrowienia
Ajka (Kraków)

1. Data: 2002-10-29 09:10:59

Od: "maja" <m...@m...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Haniu !
powiedz mi, prosze, gdzie w Rzeszowie kupujesz nici do szydelkowania DMC. ja
zaczelam ten bieznik Snehurka i teraz nie wiem, czy dobrze zrobilam.
nauczona poprzednim bieznikiem 9pierwszym w zyciu), co chwila rozprostowuje
bieznik na podlodze i ukladam go tak jak ma byc. ten poprzedni (tez
Snehurka) brzydko wyszedl i musialam na sile wprasowac zrolowane czesni,
zeby wygladal jako tako....

maja (Rzeszow)

1. Data: 2002-10-29 09:26:36

Od: "HANIA" <h...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Te nici DMC to mama przywiozła mi z Poznania, ale wydaje mi się, że
widziałam w pasmanterii tej obok teatru. Nie jestem pewna, ale w
najbliższych dniach muszę się tam wybrać bo mi brakło tych nici. Nie lubię
tej pasmanterii, bo mają drogo, no ale zaopatrzenie mają niezłe. Rozeznam
sprawę i dam znać.
Dawno temu kupowałam DMC w pasmanterii na Kochanowskiego, ale mieli tylko
cieniutkie, ale nawet po tych już tam śladu nie ma.
Moim zdaniem dużo lepsza od Snehurki jest Ariadna, i kosztuje ok. 12-13 zł
za 100g, i z tych nici powstało chyba najwięcej moich dzieł:).
Hania (Rzeszów)
gg 3266206

1. Data: 2002-10-31 09:49:26

Od: p...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> skręcona i jakaś taka miękka, no i serwetki nie wyglądają ładnie.
> Są też czeskie nici Monika, ale jeszcze nic z nich nie robiłam, więc może

Wypowiadam się: Monika jest cool. Co prawda nie robiłam nic z DMC, bo na mojej
wiosce nie można ich kupić, więc nie mogę ich porównać.
Pozdrawiam
Aśka

1. Data: 2002-10-31 23:28:45

Od: "Mira" <m...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora