pytanie o antybiotyki

1. Data: 2006-04-01 10:21:58

Temat: pytanie o antybiotyki
Od: kaska <m...@w...SPAMERZY.PRECZ.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dla mnie jest to sprawa dość niejasna - jak zrealizować receptę, na
której lekarz napisał :" Amotaks 1,0 tabl. No 14" ? Wydać 14 tabletek,
co jest równoznaczne z rzeżnickim pokrojeniem blistra, czyli
podzieleniem opakowania bezpośredniego, czy zaokrąglić do 16,a jeśli
zaokrąglić, to co na to fundusz? Lekarze często przepisują taką ilość
tabletek antybiotyku, żeby starczyła na konkretny okres terapii, a prawo
z jednej strony zezwala na dzielenie antybiotyków a z drugiej zabrania
krojenia opakowań bezpośrednich.

2. Data: 2006-04-01 20:52:15

Temat: Re: pytanie o antybiotyki
Od: "agnuk" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ja nie dzielę
Dzielę tylko te antyb które mają na każdej tabletce nazwę datę ważności
i serię i fundusz się nie czepiał
Oczywiście na każdej odpowiedni opis

--
Aga

3. Data: 2006-04-05 19:44:03

Od: "JOKO" <o...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Antybiotyki, można podzielić "krojąc"blister,przy zachowaniu widocznej na
opakowaniu lub tabletkach serii i dacie ważności, a nawet trzeba wydać
ilość potrzebną na daną kurację, biorąc po uwagę sposób dawkowania i czas
stosowania.Oczywiście należy je odpowiednio opakować i oznaczyć, ale tego
chyba nie muszę wspominać. Oryginalne opakowanie pozostaje zawsze z
pozostałałą ilością leku w aptece. Nie można dzielić opakowań butelkowych,
ze środkiem pochłaniającym wilgoć,lub w innej sytuacji gdy mamy bezpośredni
kontakt z "gołą" tabletką. Informacje te dotyczą tylko antybiotyków.
Pozdrawiam.

4. Data: 2006-04-05 20:20:24

Od: "agnuk" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Antybiotyki, można podzielić "krojąc"blister,przy zachowaniu
widocznej na
> opakowaniu lub tabletkach serii i dacie ważności, a nawet trzeba
wydać

to spróbuj odciąć 5 tabl. ceroximu rolicinu itp.
żeby i w aptece została d.w. i seria i pacjent też otrzymał blister z
tymi danymi oraz ulotkę
Nie będę chodziła i kserowała ulotek
Albo jeszcze lepiej podziel klacid duracef życzę powodzenia
Ustawa mówi wyraźnie żadnych opakowań bezpośrednich nie dzielimy nawet
antybiotyków jeżeli nie jest możliwe wydanie pacjentowi leku ze
wszystkimi opisami, a ja mogę dodatkowo opisać ale nie muszę

--
Aga

5. Data: 2006-04-05 21:04:29

Od: "justy" <j...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

niby przepisy mówią że nie dzieli się opakowań bezpośrednich, są też
paragrafy definiujące, co to jest opakowanie bezpośrednie (np.blister) i
wszystko powinno być jasne w tym temacie, ale u mnie w aptece, zwyczajowo
dzielimy. jak lekarz napisze 2 tabletki, to je pacjentowi obetniemy,
opiszemy torebkę papiero i wydamy. wyjątek dla augmentinu gdzie blistry są
zafoliowane oraz dla słoiczków. kontroli jeszcze nie mieliśmy...

6. Data: 2006-04-06 06:37:40

Od: cyklista <1...@a...net.pl111> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> opiszemy torebkę papiero i wydamy. wyjątek dla augmentinu gdzie blistry są
> zafoliowane oraz dla słoiczków. kontroli jeszcze nie mieliśmy...

I oczywiscie nie zapominacie o dołaczeniu ulotki leku?

Jaki sens ma sprzedanie 2 tabl antybiotyku?,
jak to poczzatek kuracji to lepiej nie brac w ogóle, a jak koncówka to
te dwie tabletki (1dzien) nic nie zmienia w leczeniu, dlatego tez
korzystajmy ze swojej wiedzy o lekach i nie ulegajmy wszystkim pomyslom
lekarzy - zwlaszcza jak mamy poparcie w prawie na takie postepowanie

7. Data: 2006-04-06 16:41:10

Od: "justy" <j...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

wydajemy tyle, ile napisze lekarz. kserujemy pacjentowi ulotkę.

8. Data: 2006-04-06 18:57:17

Od: "Marek." <M...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "cyklista" <1...@a...net.pl111> napisał w wiadomości
:
:
:
:
[...]

: >
: >
:
[...]

a nie może być opakowanie wlasne apteki ?

9. Data: 2006-04-06 20:26:51

Od: "agnuk" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> a nie może być opakowanie wlasne apteki ?

może ale nie musi

--
Aga

10. Data: 2006-04-07 07:05:04

Od: "justy" <j...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jaki sens ma sprzedanie 2 tabl antybiotyku?,

2 tabletki były jedynie przykładowe.
ale można wyobrazić sobie sytuację, gdy lekarz wypisze sumamed 500 a 2
tabletki a w aptece są opakowania tylko po 3 szt i z jakiegoś powodu recepta
musi być zrealizowana już, bez zamawiania z hurtowni małych paczek.

Farmacja czy Biotechnologia oto jest pytanie?
badania
składki członkowskie a pit
Uapadająca apteka - ratujmy co się da...
adenozyna w grzybach