pytanie o "konsystencje" rekina...chyba...

1. Data: 2003-12-01 13:24:16

Temat: pytanie o "konsystencje" rekina...chyba...
Od: Kruszynka \(Wrocław\) <m...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Zobaczylam cos takiego w sklepie i kupilam, bo bylo po 9, 90 zl. To znaczy
nazwe mialo cos na s... zapomnialam, ale sprzedawczyni powiedziala, ze to
jakis gatunek rekina. Mysle, rekina nie jadlam - sprobuje. [tu dygresja:
mialam objekcje. Czy to, co jest w sklepach zowie sie "rekinem" jest
dozwolone? Czy ja sie nie przyczyniam do zaglady jakiegos gatunku?].
"Plaster" ryby byl oczywiscie zamrozony. No i caly problem rozpoczal sie
przy rozmrazaniu. W tej rybie bylo tyle wody, ze z polkilowego kawalka
ostaly sie dwa marne kotleciki. Nie wierzylam wlasnym oczom.
Usmazylam to na patelni, opanierowane jak zwykla rybe. Nigdy w zyciu tego
nie jadlam, wiec na pewno tez nie potrafilam przygotowac - tu nie ma
problemu, przepis sobie z ksiazki wezme nastepnym razem, alb pogrzebie w
archiwum, ale..
Czy rekin jest "z natury" taki wodnisty? A moze sprzedano mi cos
podejrzanego? No bo za 9.90? To dorsz kosztuje 14 zl...

W smaku nie bylo to powalajace, moim zdaniem mintaj jest duzo lepszy, o
dorszu nie wspominajac, ale zrzucam to na karb mojej ignorancji w tym
temacie. Ponioslam kleske - ot co.

Kruszyna
--
"Primum non stresere... "

1. Data: 2003-12-01 14:26:07

Temat: Re: pytanie o "konsystencje" rekina...chyba...
Od: "Adamo 2." <a...@c...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Kruszynka (Wrocław)" <m...@t...pl> napisał w wiadomości
> Zobaczylam cos takiego w sklepie i kupilam, bo bylo po 9, 90 zl. To znaczy

Też widziałem ostatnio chyba w tym Auchan'łomie o ile się nie mylę, ale
decyzję o ew. zakupie odłożę na przyszłość.

Pozdrawiam,
Adam

1. Data: 2003-12-01 14:44:34

Od: "Artur Z" <a...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Czy rekin jest "z natury" taki wodnisty? A moze sprzedano mi cos
> podejrzanego? No bo za 9.90? To dorsz kosztuje 14 zl...

Sama dalas odpowiedz na temat charakteru tej promocji :) oraz kupieckiej
uczciwosci.
Chwyty stare jak swiat: moczenie miesa, zamrazanie ryby z woda :)
W zasadzie reszta juz nie ma znaczenia bo jak ktos oszukuje klienta w taki
sposob to dlaczego ma nie oszukiwac w inny np. sprzedajac mieso z zubronia
jako jelenia (bo o jelenia nie trudno :) albo kargulene jako rekina.
Teraz jestem madry bo sam ostatnio kupilem "takiego" turbacza :)
Artur Z

1. Data: 2003-12-01 15:06:13

Od: "Nina" <n...@w...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> nazwe mialo cos na s... zapomnialam, ale sprzedawczyni powiedziala, ze to

Byc moze bylo to paskudztwo zwane Zebaczem (zembaczem)? Jezeli tak to IMHO
fatalne w smaku i konsystencji.
--
Nina
http://pyrypy.poznan4u.com.pl/pyrypy.php?state=showu

1. Data: 2003-12-01 15:08:23

Od: Kruszynka \(Wrocław\) <m...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Artur Z" <a...@i...pl> napisał w wiadomości
> Sama dalas odpowiedz na temat charakteru tej promocji :) oraz kupieckiej
> uczciwosci.
> Chwyty stare jak swiat: moczenie miesa, zamrazanie ryby z woda :)

Ech, niestety, a mialam nadzieje, ze to ja jestem ciemna masa kuchenna, a
ryba byla w porzadku :(
No to ladnie. Dalam sie nabrac.

Kruszyna
--
"Primum non stresere... "

1. Data: 2003-12-01 19:07:59

Temat: Rekin-rozwiązanie
Od: "Wojti" <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Najprawdopodobniej kupiłeś zębacza bo podobny jest to rekina, ale chyba
tylko ze skóry-tak na pierwszy rzut oka.Ja osobiście nie spotkałem sie z
mrożonym rekinem w sklepach.A to że wodnisty to zawartośc tzw glazury.
Czasami tak bywa, że po rozmrożeniu było jej za dużo. Glazura zpopbiega
wysychaniu ryby mrożonej .Osobiście zębacza nie polecam bo taki nijaki w
smaku.Rekina też nie, no chyba że ktoś lubi eksperyentować.Steki z
rekina,które są sprzedawane w sklepach pochodzą z hodowli i są zjadliwe.
Natomiast te które żyją na wolności do rarytasów nie należą.Moge zaryzykowac
stwierdzeniem, że nawet są trujące, ale opinie są różne.To na tyle wywodu o
rekinach i zębaczach.

Pozdrawiam
Kucharz Amator
Wojti

1. Data: 2003-12-01 19:37:09

Od: "Marta Skorupska" <n...@...domu> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Kruszynka (Wrocław)" <m...@t...pl> napisał w wiadomości
[...]
> [...]
> W smaku nie bylo to powalajace, moim zdaniem mintaj jest duzo lepszy, o
> dorszu nie wspominajac, ale zrzucam to na karb mojej ignorancji w tym

Oj, ja się też dałam nabrać temu zębaczowi ( a właściwie to Hipernovej z
taką samą powalającą promocją). Fuj...okropne to było - chyba z litr
podejrzanego płynu wyciekło z tej ryby. Smażyłam tak jak zwykle robię to z
pstrągiem (sól, cytryna, mąka - smażone na głębokim tłuszczu) - wyszło
paskudne, bez smaku, dziwnie tłuste i rozpadające się. Nigdy więcej
zębacza:-(

Marta

1. Data: 2003-12-02 08:29:20

Od: Kruszynka \(Wrocław\) <m...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Nina" <n...@w...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> Byc moze bylo to paskudztwo zwane Zebaczem (zembaczem)? Jezeli tak to IMHO
> fatalne w smaku i konsystencji.

Nie, na pewno mialo jakas dziwnie brzmiaca nazwe na S. A konsystencja i smak
byly rzeczywiscie fatalne.

Kruszyna

--
"Primum non stresere... "

1. Data: 2003-12-02 08:32:28

Od: Kruszynka \(Wrocław\) <m...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marta Skorupska" <n...@...domu> napisał w wiadomości
> [...]
> pstrągiem (sól, cytryna, mąka - smażone na głębokim tłuszczu) - wyszło
> paskudne, bez smaku, dziwnie tłuste i rozpadające się. Nigdy więcej

O tototototo... Wiec moze to jednak zebacz. A ja myslalam, ze cos na S. No,
moze mi oko zjechalo :)
Wiecej tego nie kupie. Wielkosc ryby przed rozmrozeniem i po rozmrozeniu
jest tak szokujaco rozna ze cala impreza robi nie kompletnie nieoplacalna :(
Dziekuje wszystkim za wskazowki, Wojtiemu tez za wyklad o zebaczu :)

Kruszyna
--
"Primum non stresere... "

1. Data: 2003-12-02 12:00:36

Od: "Maciej L." <m...@c...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2003-12-01 20:37, Użytkownik Marta Skorupska napisał :
> [...]
> pstrągiem (sól, cytryna, mąka - smażone na głębokim tłuszczu) - wyszło
> paskudne, bez smaku, dziwnie tłuste i rozpadające się. Nigdy więcej

Zebacza lubia Anglicy. Ale oni go zapiekaja z ziemniakami sosem oraz
przyprawami. A rzeczywiscie w smaku jakis taki nijaki.

--
Maciej Lewczuk
Redakcja CD-Action / Sukiennice 6 (3 piętro)

kolacja z rodzicami
Surówka z Sfinxa...
nieco OT - pokrywka na garnek
pomocy!!!!!