pyanie o kosiarkę

1. Data: 2001-10-25 13:24:27

Temat: pyanie o kosiarkę
Od: "Misio" <m...@r...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam.
Rzadko tu się udzielam ale mam małe pytanko. Ciut wcześnie, ale ja lubię
sobie przemyśleć i oglądnąć coś na co odkładam kaskę :-)
A mianowicie, Na wiosnę będę chciał kupić sobie kosiareczkę - taka klasyczną
z koszem itp.
Ważna informacja jest to ze mam "kawałek pola" - 30a z czego docelowo jakieś
20-18a będzie trawnikiem lub mini łąką (obszar do koszenia) w terenie
płaskim z minimalnym spadkiem.
Czy możecie cos doradzić ? Jakie parametry, dodatkowe wyposażenia, firmy
itp. (ewentualnie ceny orientacyjne).
Czy istnieje gdzieś w necie jakaś strona poświęcona kosiarkom ?
Dziękuję za wszystkie sugestie i ... trzymajcie się ciepło i nie dajcie się
nocnym przymrozkom.
Misio

2. Data: 2001-10-25 14:11:20

Temat: Re: pyanie o kosiarkę
Od: Kiman <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <3...@n...vogel.pl>, "Misio" <m...@r...net.pl> wrote:

> [...]
> Czy istnieje gdzieś w necie jakaś strona poświęcona kosiarkom ?
> Dziękuję za wszystkie sugestie i ... trzymajcie się ciepło i nie dajcie się

Ja robilem swego czasu rozeznanie i moim zdaniem najsolidniej wygladaly produkty
MTD:

http://www.mtdproducts.com/
lub w Polsce
http://www.mtd.pl/

Balcer

3. Data: 2001-10-25 15:24:57

Od: "Jerzy" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ja robilem swego czasu rozeznanie i moim zdaniem najsolidniej wygladaly
produkty
> MTD:
Spadasz jak z nieba i polecasz wszystko z tej firmy?
Wszystko kupiles i eksploatowales czy tez tak ci sie tylko wydaje, ze ...
no wlasnie.
pozdr. Jerzy

4. Data: 2001-10-25 15:41:26

Od: "Misio" <m...@r...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

To znowu ja.
Czy ktoś z was spotkał się z firma VIKING ?
Znajomy sobie kupił taką "zabaweczke" i chwali - co ciekawe są to kosiarki w
obudowach z tworzywa sztucznego - wmiarę lekkie i nie rdzewieja - podobno
nie jest to ten klasyczny plaskik z kiepskich kosiarek elektrycznych,tylko
nowa technologia - aletrnatywa dla aluminum. Ale jednak to plastik.
Misio

5. Data: 2001-10-25 18:03:15

Od: "Jerzy" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> To znowu ja.
Uffff, ufffff. Coś mi tu brzydko pachnie.

> Czy ktoś z was spotkał się z firma VIKING ?
Nieeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee. A jest taka?

> [...]
elektrycznych,tylko
> nowa technologia - aletrnatywa dla aluminum. Ale jednak to plastik.

Misiu, od pierwszego razu widać, że zbyt >Rzadko< tu zaglądasz. A tu są
sami "starzy" wyjadacze i twoje "tanie" chwyty ni jak się mają [nie
imają].
pozdr. Jerzy

6. Data: 2001-10-27 17:39:57

Od: "Grzegorz Porowski" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Misio <m...@r...net.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:3...@n...vogel.pl...
> [...]
> nie jest to ten klasyczny plaskik z kiepskich kosiarek elektrycznych,tylko
> nowa technologia - aletrnatywa dla aluminum. Ale jednak to plastik.

Mam taką od roku. Nie pamietam nazwy modelu 450 czy coś takiego używam
ja do trawniaka około 800 m i dla mnie bomba.
Napędu niema. jeżeli często musisz coać się z kosiarką (drzewa do ominięcia)
to napęd tylko przeszkadza.
A spacerek raz bądź dwa r5azy w tygodniu po trawniku z kosiarką to nie jest
wielka praca.
pozdrawiam
Grzesiek

7. Data: 2001-10-27 20:25:08

Temat: Re: pytanie o kosiarkę
Od: "mb" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Od pół roku jestem szcześliwym posiadaczem kosiarki STIGA combi 45 (www.
stiga.com) dałem za nią 1045 zł, koszę 10 arów kosiarka bez napędu, z
koszem, regulacja wysokości centralna, dodatkowo w wyposażeniu przyrząd do
mulczowania (mielenia trawy) na zakończenie sezonu pozbierałem nią również
lisćie. Mam porównanie do kosiarki solo którą kupiono w NOMI po roku kólka
z przodu się rozjechały, ta w porównaniu np z Vikingiem prowadzi się chyba
lepiej (tzn. bardzo lekko) obudowa stalowa 2 LATA GWARANCJI NA UKŁAD JEZDNY.
z poważaniem
marek

8. Data: 2001-10-30 14:24:45

Od: "Michal Misiurewicz" <m...@m...iupui.edu> szukaj wiadomości tego autora

"Piotr Kieraciński" <p...@p...pol.lublin.pl> wrote in message
> Z kolei uzywanie kosiarki
> z mlynkiem wymaga b. czestego koszenia - dwa razy w tygodniu, latem raz w
> tygodniu.

Nie, nie wymaga. W okresach najwiekszego wzrostu raz na tydzien wystarczy.
Pod warunkiem, ze nie stymulujemy wzrostu trawy nawozeniem. Jesli ktos
najpierw robi wszystko, aby trawa rosla jak najszybciej, a potem narzeka na
koniecznosc czestego koszenia, jego wina.

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

9. Data: 2001-10-31 08:02:43

Temat: Odp: pytanie o kosiarkę
Od: "Piotr Kieraciński" <p...@p...pol.lublin.pl> szukaj wiadomości tego autora

Te dyskusje trzeba chyba podsumowac tak: czlowiek chce kupic kosiarke na
18-20 arow trawnika. Musi to zatem byc spora kosiarka, koniecznie
samobiezna. Z tych firm, ktore zostaly wymienione w dyskusji nalezy wziac
pod uwage Stige i Husquarne, niekoniecznie te modele, o ktorych mowiono.
Nalezy kupic jak najwieksze modele.
Oczywiscie w takim przypadku nie bierze sie pod uwage modeli z ABS-u (to
jest wlasnie ow "plastik"), tylko kosiarki metalowe, jak kogos stac to z
obudowa odlewana z aluminium (to sa zazwyczaj kosiarki profesjonalne po
2,5-3,5 tys. zl).
warto dodac, ze koszenie 20 arow z koszem - zbieranie trawy - bedzie bardzo
uciazliwe i zajmie 3 razy wiecej czasu niz koszenie tego samego obszaru
kosiarka z wyrzutem bocznym lub mlynkiem do trawy. Z kolei uzywanie kosiarki
z mlynkiem wymaga b. czestego koszenia - dwa razy w tygodniu, latem raz w
tygodniu.
pik

10. Data: 2001-11-02 06:18:17

Od: "Krzysztof Marusiński" <o...@t...jest.to> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Piotr Kieraciński" <p...@p...pol.lublin.pl> napisał w
wiadomości news:9rloj4$7dg$1@news.lublin.pl...
...............> Oczywiscie w takim przypadku nie bierze sie pod uwage
modeli z ABS-u (to
> jest wlasnie ow "plastik"), tylko kosiarki metalowe,

Na trawnikach zadbanych, nie ma obawy o niską trwałość obudów z ABS.

> warto dodac, ze koszenie 20 arow z koszem - zbieranie trawy - bedzie
bardzo
> uciazliwe i zajmie 3 razy wiecej czasu niz koszenie tego samego obszaru
> kosiarka z wyrzutem bocznym lub

Stosowanie kosiarek z wyrzutem bocznym zajmie trzy razy więcej czasu niż
koszenie kosiarką z koszem. Zgrabianie skoszonej trawy jest bardzo
pracochłonne. Pozostawienie skoszonej trawy jest szkodliwe dla trawnika. Nie
jest polecane pozostawienie trawy rozdrobnionej (mulczowanie) na trawnikach
starszych.
--
:-) http://ogrod.to.jest.to

minus siedem