pytanie o leki antydepresyjne

1. Data: 2003-05-07 19:20:32

Temat: pytanie o leki antydepresyjne
Od: unknown <n...@c...spamu> szukaj wiadomości tego autora

witam

man dwa pytania odnośnie leków antydepresyjnych:
1. Czy fakt, że jeden z leków trójpierścieniowych (konkretnie-klomipramina)
nie działa, pozwala założyć, że również i inne TLPD nie będą działać
2. Kiedy w leczeniu depresji stosuje się inhibitory MAO?

przepraszam za dosyć niski poziom pytań.

1. Data: 2003-05-07 21:50:58

Temat: Re: pytanie o leki antydepresyjne
Od: "tdrk" <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> man dwa pytania odnośnie leków antydepresyjnych:
> 1. Czy fakt, że jeden z leków trójpierścieniowych
(konkretnie-klomipramina)
> nie działa, pozwala założyć, że również i inne TLPD nie będą działać

Byc moze.

> 2. Kiedy w leczeniu depresji stosuje się inhibitory MAO?

Czasami.

> przepraszam za dosyć niski poziom pytań.

Przepraszam za zbyt precyzyjne odpowiedzi, ale nie mam pojecia o czym
pisales.

1. Data: 2003-05-08 14:14:02

Od: "zaq20" <a...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

"unknown" <n...@c...spamu> wrote in message
.
> [...]
> 2. Kiedy w leczeniu depresji stosuje się inhibitory MAO?
>
> przepraszam za dosyć niski poziom pytań.

tlpd w ciezkich przypadkach z duzym lękiem
MAO rzadko, raczej sie niestosuje, bardzo silne.
www.deprecha.prv.pl

1. Data: 2003-05-08 17:53:20

Od: "puesto" <p...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

unknown <n...@c...spamu> napisał(a):

> 1. Czy fakt, że jeden z leków trójpierścieniowych (konkretnie-klomipramina)
> nie działa, pozwala założyć, że również i inne TLPD nie będą działać
a po jakim czasie zazywania twierzdzisz, że nie działa? bo efekt kliniczny
działania antydepresantów ujawnia sie po ok 2-3 tygodniach. TLPD są
aktualnie najbardziej skuteczne w leczeniu depresji, róznia sie jednak w
zakresie działania sensu stricte przeciwdepresyjnego, uspokajającego,
odhamowujacego.(klomipramina ma silne działanie przeciwdepresujne,średnie
uspokajajace i słabe odhamowujące-nieznacznie tylko wzmaga napęd)

> 2. Kiedy w leczeniu depresji stosuje się inhibitory MAO?
Obecnie sa juz niemal nie stosowane, wiekszośc wycofano ze względu na małą
skuteczność
musze dodać, że nie jestem psychiatrą;-)mozesz skierowac pytanie na
pl.sci.medycyna

1. Data: 2003-05-08 19:33:01

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 7 May 2003, unknown wrote:

> 1. Czy fakt, że jeden z leków trójpierścieniowych (konkretnie-klomipramina)
> nie działa, pozwala założyć, że również i inne TLPD nie będą działać

nie

> 2. Kiedy w leczeniu depresji stosuje się inhibitory MAO?

przypuszczam, ze w przypadku jesli inne leki nie dzialaja
lub depersja ma charakter ciezki - ale po dokladne informacje
zglos sie do psychiatry

P.
--
Piotr Kasztelowicz P...@a...torun.pl
http://www.am.torun.pl/~pekasz

1. Data: 2003-05-08 22:24:04

Od: unknown <n...@c...spamu> szukaj wiadomości tego autora

Na pl.sci.psychologia puesto napisal(a):
> [...]
> odhamowujacego.(klomipramina ma silne działanie przeciwdepresujne,średnie
> uspokajajace i słabe odhamowujące-nieznacznie tylko wzmaga napęd)

Dzis skonczyl sie trzeci tydzien. uspokajajaco biore clonazepam, a
odhamowujaco - sulpiryd.

Dzieki za odpowiedz, a na .medycynie juz bylem.

1. Data: 2003-05-09 07:05:13

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 8 May 2003, unknown wrote:

> Dzis skonczyl sie trzeci tydzien. uspokajajaco biore clonazepam, a

nie boisz sie, ze sie uzaleznisz od klonazepamu - jak dlugo go bierzesz
- w ogole to wybierz sie do psychiatry aby kontrolowal pobieranie
przez Ciebie lekow nie bierz lekow "sobie"

P.

1. Data: 2003-05-09 10:34:09

Od: unknown <n...@c...spamu> szukaj wiadomości tego autora

Na pl.sci.psychologia Piotr Kasztelowicz napisal(a):

> nie boisz sie, ze sie uzaleznisz od klonazepamu - jak dlugo go bierzesz
> - w ogole to wybierz sie do psychiatry aby kontrolowal pobieranie
> przez Ciebie lekow nie bierz lekow "sobie"

u lekarza bylem, i to wlasnie on przepisal mi clonazepam. Wczesniej
sam probowalem leczyc sie temazepamem, ale nie pomoglo :( Teraz jestem
juz pod opieka lekarza. clonazepam biore: 2x0.5mg i na noc 2mg.

pozdrawiam i dzieki za odpowiedzi

1. Data: 2003-05-09 14:39:21

Od: "puesto" <p...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

unknown <n...@c...spamu> napisał(a):

> Dzis skonczyl sie trzeci tydzien. uspokajajaco biore clonazepam, a
> odhamowujaco - sulpiryd.
a myslałeś o psychoterapii? Leczenie depresji powinno przebiegac dwutorowo-
odziaływanie farmakologiczne i psychoterapeutyczne (optymalna jest terapia
poznawcza)
Wazne jest też czy jest to depresja endogenna czy reaktywna. W reaktywnych
poprawa osiągana za pomoca leczenia farmakologicznego jest nieznaczna, a
depresja ma tendencje do utrzymywania, dopoki działa czynnik sytuacyjny,
który ją wywołał.
pozdrówka

1. Data: 2003-05-09 18:20:31

Od: m...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> a myslałeś o psychoterapii? Leczenie depresji powinno przebiegac dwutorowo-
> odziaływanie farmakologiczne i psychoterapeutyczne

tu sie zgadzam

> (optymalna jest terapia poznawcza)

a tu juz mam watpliwosci
jesli mozesz uzasadnij prosze