pytanie o narkoze

1. Data: 2006-04-10 09:56:13

Temat: pytanie o narkoze
Od: "siliana" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

ciagle slysze, jak ludzie odradzaja narkoze - co sie da robic bez narkozy -
od kolonoskopii po usuwanie migdalkow. pomijajac calkowicie irracjonalny lek
przez narkoza, czy kazda narkoza niszczy zdrowie? naprawde lepiej jej
uniknac za cene bolu przy b. nieprzyjemnych badaniu?

2. Data: 2006-04-10 18:43:29

Temat: Re: pytanie o narkoze
Od: "regen" <r...@-...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "siliana" <t...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> irracjonalny lek przez narkoza, czy kazda narkoza niszczy zdrowie?
> naprawde lepiej jej uniknac za cene bolu przy b. nieprzyjemnych badaniu?

Witam!

Nie da się jednoznacznie odpowiedzieć na pytanie o wpływ znieczulenia
ogólnego na organizm ponieważ zależy to od całej masy czynników - stanu
zdrowia pacjenta , kwalifikacji personelu anestezjologicznego , sprzętu i
leków używanych przy narkozie - książki można by pisać.

Generalnie ból i stres towarzyszący człowiekowi przy określonych
badaniach źle wpływają na organizm człowieka a często także uniemożliwiają
wykonanie badania ( np. kolonoskopii ) i zwiękaszają ilość powikłań. Metod
znieczulenia ogólnego jest wiele - często wystarcza analgosedacja - chory
sam oddycha, czasem jest w płytkim kontakcie ale nic go nie boli , nic nie
czuje i nic nie pamięta z badania. Każdy chory powinien być skonsultowany
przez anestezjologa przed zabiegiem - tu jest czas na wyjasnienie
wątpliwości , ocenę ryzyka i skierowanie na ew. konsultacje innych
specjalistów czy wykonanie badań dodatkowych.

Inaczej podchodzimy do zdrowej 20 latki do usunięcia pypcia na kolanie a
inaczej do 80 letniej staruszki po 2 udarach i 3 zawałach do operacji
usunięcia
tętniaka rozwarstwiającego aorty.

Odpowiadając na pytanie - znieczulenie ogólne należy stosować tam gdzie
jest to konieczne określając możliwe korzyści i straty z tego mogące
wypłynąć a wszelkie procedury powinny odbywać się bezboleśnie. U zdrowego
człowieka prawidłowo wykonane znieczulenie ogólne , jeśli nie wystąpią
powikłania , nie wpływa niekorzystnie na zdrowie.

Pozdrawiam
regen

3. Data: 2006-04-10 19:22:12

Od: "siliana" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "regen" <r...@-...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> człowieka prawidłowo wykonane znieczulenie ogólne , jeśli nie wystąpią
> powikłania , nie wpływa niekorzystnie na zdrowie.

dziekuje bardzo za wyczerpujaca odpowiedz. szczegolnie ostatnie zdanie:) ja
mam wrzenie, ze narkoza (np. przy kolonoskopii) jest wciaz traktowana jako
fanaberia - "wszak to tylko kilknanascie minut dyskomfortu".

4. Data: 2006-04-10 19:49:33

Od: "regen" <r...@-...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> ja mam wrzenie, ze narkoza (np. przy kolonoskopii) jest wciaz traktowana
> jako fanaberia - "wszak to tylko kilknanascie minut dyskomfortu".

W moim ośrodku wykonuje się ok 400 kolonoskopii miesięcznie od kilku
lat. Wszystkie odbyły się w znieczuleniu dożylnym a zdecydowana większość w
trybie ambulatoryjnym - chory przychodzi na określoną godzinę , pozostaje
1-2 godziny po badaniu i idzie do domu w towarzystwie 2 osoby. Nie
obserwowaliśmy nigdy żadnych powikłań , które doprowadziłyby do trwałego
uszczerbku zdrowia. Nasi chirurdzy-endoskopiści wręcz nie chcą wykonywac
badania u chorych nieznieczulonych. Często trafiają do nas pacjenci , u
których z powodu bólu przerwano endoskopię w innych ośrodkach - gdzie nie
stosowano leków dożylnych.
Znieczulenia nie stosuje się powszechnie z prostego powodu - wymaga to
obecności fachowego personelu i znacznie podraża procedurę. Proponuję wybór
takiego miejsca , w którym analgosedacja dożylna wykonywana jest
standardowo i w obecności anestezjologa.

Pozdrawiam
regen

5. Data: 2006-04-10 20:05:08

Od: d...@i...pl szukaj wiadomości tego autora

> Przepraszam, że się wtrącam... A mógłbys podać, gdzie to taki komfort jest
gwarantowany i ile to kosztuje? Moja tesciowa musi własnie miec kolonoskopie i
baaardzo się boi...
Pozdrawiam dino
> [...]
> takiego miejsca , w którym analgosedacja dożylna wykonywana jest
> standardowo i w obecności anestezjologa.

Mocny ból pod lewą piersią
Zakola atakują - jak temu zaradzić ?
zgrubienie w tkance podskórnej w okolicy łonowej
jakie sa obiawy odwodnienia u dziecka 1,5 roku?
Jak leczy się infekcje wirusowe?