pytanie o polewe na ciasto

1. Data: 2003-03-15 10:53:12

Temat: pytanie o polewe na ciasto
Od: "Basia" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dzis kolejny raz do ropaczy doprowadzila mnie proba zrobienia polewy
czekoladowej na ciasto;-( Moze ktos wie dlaczego dzieje sie cos takiego - w
pewnym momencie podgrzewania wszystkich skladnikow - tzn. masla, cukru,
kakao i odrobiny wody, oddziela sie tluszcz i w garnku sa dwie rzeczy -
plynne maslo i zbita kakaowa breja ...
Moze ktos mi podpowie jak zrobic porzadna polewe na ciasto zeby sie ladnie
rozprowadzila i zastygla tak, zeby nie brudzic palcow podczas jedzenia
ciasta.

pozdrawiam
Basia

1. Data: 2003-03-15 12:43:37

Temat: Re: pytanie o polewe na ciasto
Od: Catalina <c...@p...net> szukaj wiadomości tego autora

On Sat, 15 Mar 2003 11:53:12 +0100, "Basia" <b...@p...onet.pl>
wrote:

> [...]
>pewnym momencie podgrzewania wszystkich skladnikow - tzn. masla, cukru,
>kakao i odrobiny wody, oddziela sie tluszcz i w garnku sa dwie rzeczy -

Ja jak robie polewe z kakao to tylko wedlowskim, bo jak kupilam jakies
inne to zawsze mi cos nie szlo, a to wyszlo za twade, a to wlasnei tak
sei oddzielalo.

>Moze ktos mi podpowie jak zrobic porzadna polewe na ciasto zeby sie ladnie
>rozprowadzila i zastygla tak, zeby nie brudzic palcow podczas jedzenia
>ciasta.

Uwielbiam polewe z czekolady czyli 100 gram czekolady i 50 gram masla
- skropic woda i podgrzac na parze.
A z kakao - 1/4 szkl cukru, 1 lyzka kakao, lyzka wody, 1/4 masla.
Najpierw zagotowac, wode, cukier i kakao a potem dodac maslo.

--
Catalina
icq # 54287160

1. Data: 2003-03-15 12:50:16

Od: "Renata" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Basia <b...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:b4v0b4$fej$...@a...news.tpi.pl...
> [...]
ladnie
> rozprowadzila i zastygla tak, zeby nie brudzic palcow podczas jedzenia

Nie podgrzewaj masla ze wszystkimi skladnikami, tylko trzeba dodac je na
samym koncu
i pogotowac jeszcze ok. 30 sekund a do tego jeszcze lyzka alkoholu
(spiytus lub wodka)
i zdjac z ognia. Chwile pomieszac i gorace wylewac na ciasto.
Powinno sie udac, pozdrawiam.

1. Data: 2003-03-15 12:57:33

Od: w...@t...com.pl (Wladyslaw Los) szukaj wiadomości tego autora

walkie! <w...@w...net.pl> wrote:

> Użytkownik Basia napisa":

Przede wszystkim polewe czekoladowa robi sie z czekolady. Z kakao robi
sie polewe kakaowa.

Wladyslaw

1. Data: 2003-03-15 12:57:40

Od: "walkie!" <w...@w...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Basia napisał:
> [...]
> Moze ktos mi podpowie jak zrobic porzadna polewe na ciasto zeby sie ladnie
> rozprowadzila i zastygla tak, zeby nie brudzic palcow podczas jedzenia

Ja zawsze robie tak i jest bez problemu. Biore maslo i roztapiam w
garnuszku razem z cukrem. Jak sie roztopi i nabierze cieploty ze sie
cukier rozpusci (nie uzywam pudru) wylaczam gaz. Dodaje kakao
(holenderskie z wiatrakiem). Czasem tez odrobine kawy rozpuszczalnej.
Mieszam do polaczenia sie wszystkich skladnikow i utworzenia gladkiej
masy. Czasem dodaje troche rumu. Czekam az wystygnie, gestnieje w tym
czasie i rozprowadzam na ciescie. Nigdy nie dodaje wody. :-)

walkie! - GG: 411958
w...@w...net.pl
http://walkie.cegla.art.pl
Nawet ząb bywa wstawiony

1. Data: 2003-03-15 15:09:21

Temat: Odp: pytanie o polewe na ciasto
Od: "EwaTe" <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> pewnym momencie podgrzewania wszystkich skladnikow - tzn. masla, cukru,
> kakao i odrobiny wody, oddziela sie tluszcz i w garnku sa dwie rzeczy -

Wyjmij masło z lodówki pół godziny wcześniej, żeby się ogrzało.
Podgrzewaj na małym ogniu. Składniki nie rozdzielą się.

1. Data: 2003-03-15 17:20:27

Od: b...@i...com.pl (Barbara Czaplicka) szukaj wiadomości tego autora

From: "Basia" <b...@p...onet.pl>

> [...]
> Moze ktos mi podpowie jak zrobic porzadna polewe na ciasto zeby sie
> ladnie rozprowadzila i zastygla tak, zeby nie brudzic palcow podczas

Basiek :-)
Wydaje mi sie, ze nie nalzey uzywac masla do takiej gotowanej polewy - moim zdaniem
jest zbyt miekkie, i... w tym momencie wpadlo mi
to do glowy, byc moze ma zbyt wielka zawartosc tluszczu! - alu tylko technologiwie
zywnosci moga cosik sensownego owiedziec - tak
przynajmniej mysle]
Ja uzywam [wlasciwej byloby powiedziec: uzywalam] badz margaryny ZWYKLEJ [czyli nie
mlecznej!],a kiedys, kiedys, w bardzo
niepamietnych czasach, tluszczu palmowego , ktory kupowalam w NRD. W przypadku
tluszczu palmowego dodawane byly zoltka jaj.
Wracajac do polewy podstawowej: margaryna zwykla, woda - co najmniej 2 lyzki stolowe,
kakao wymieszane z lyzeczka [tu tylko metoda
prob i bledow jesli chodzi o ilosc, ale nie wolno dac za duzo maki kartoflanej]; ja
to wszystko laduja do niewielkiego pekatego
garnuszka z dziobkiem jednoczesnie, i podgrzewam. Dodaje jeszcze aromat i, ew. otarta
skorke z cytryny [to na samym koncu].
Uuuuuuuuuufffffff.... nareszcie odblokowala mi sie pamiec, jesli chodzi o robione
przeze mnie polewe...
Wybacz, ze czekalas na to kilka miesiecy :-)
Barbara

---

1. Data: 2003-03-15 17:40:56

Od: b...@i...com.pl (Barbara Czaplicka) szukaj wiadomości tego autora

Basiek!
Zapomnialam w poprzednim liscie o cukrze..a kakao - tot ak jak walkie pisze -
holenderskie z wiatrakiem, dobre jest tez czeskie, w
zoltoslonecznym pudelku [nazwy nie pamietam].
Barbara

---

1. Data: 2003-03-15 18:33:53

Od: Beazuku <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

CZESC!

A moim skromnym zdaniem niezaleznie od tego czy to malo czy margaryna, czy
czekolada czy kakao skaladniki sie rodzielaja poniewaz jest zbyt wysoka
temperatura. Maslo ma sie rozpuscic a nie zagotwac.
U mnie jak juz sie troche rozpusci maslo to odstawiam garnuszek na bok i
mieszam, i tak chwilke, potem znowu na moment na gaz, abo trzymam garnek
nieco nad ogniem i mieszam. Maslo lepiej wczesniej wyjac z lodowki i posiekac w
tym garnuszku na mniejsze kawalki to sie szybciej rozpusci i nie potrzebuje tak
wysokiej temperatury.

Pozdrawiam. Beazuku

Basia napisał(a):

> [...]
> Moze ktos mi podpowie jak zrobic porzadna polewe na ciasto zeby sie ladnie
> rozprowadzila i zastygla tak, zeby nie brudzic palcow podczas jedzenia

B...@p...onet.pl
http://www.republika.pl/beazuku
GG 5470466

"Aby do czegoś dojść trzeba wyruszyć w drogę"

1. Data: 2003-03-15 18:40:08

Od: "I.P." <i...@g...de> szukaj wiadomości tego autora

"Beazuku" <b...@p...onet.pl> schrieb im Newsbeitrag
> [...]
> czekolada czy kakao skaladniki sie rodzielaja poniewaz jest zbyt wysoka
> temperatura. Maslo ma sie rozpuscic a nie zagotwac.

Co do temperatury tez sie zgadzam, w prepisach czesto jest podkreslone, aby
nie zagotowac!Natomiast maslo po zastygnieciu ma inna konsystencje niz
margaryna i chociazby dlatego polewe warto robic na masle.
Ilona

Wariacje pekinskie (c.d)
Omlet z rokpolem
czy wie ktos gdzie??