pytanie o żywopłot

11. Data: 2001-03-08 09:30:02

Temat: Re: pytanie o żywopłot
Od: "Krzysztof Marusiński" <o...@t...jest.to> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Edyta Szajnóg" <e...@g...com.pl> napisał w wiadomości
news:987hb7$1q4c$1@news2.ipartners.pl...
> Pozwolę się nie zgodzić z kolegą.

Nie zgadzasz ze mną aby nie posądzili Cię o brak własnego zdania, czy może
widzisz jakiś sens w przekopywaniu wcześniejszym?
--
:-) http://ogrod.to.jest.to

12. Data: 2001-03-08 12:10:32

Od: "Edyta Szajnóg" <e...@g...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Zgodzę się z tym że można sadzić od razu po przekopaniu, pod warunkiem
wcześniejszego zwłowania bądź w miarę równego udeptania.
U mnie po jednej stronie furtki nie przekopałam wcześniej kilku metrów, i
pomimo w miarę starannego udeptania po kilku deszczach ziemia osiadła
tworząc nierówności. W przypadku żywopłotu być może nie ma to wielkiego
znaczenia .

--
Edyta Szajnóg

13. Data: 2001-03-08 15:25:54

Od: "Misio" <m...@r...zax.pl> szukaj wiadomości tego autora

Cześć.
Mam jeszcze parę pytanek :)

> Przekopać przydałoby się na pewno, zwłaszcza jeśli jest zachwaszczona.
Usuń
> chwasty aby graby nie musiały z nimi konkurować o pożywienie. Jeżeli gleba
> jest tylko trochę gliniasta, to nie widzę problemu. Możesz dodać trochę
> torfu i piasku w miejscu sadzenia. Przekopać trzeba trochę wcześniej, aby
> ziemia zdążyła osiąść, może być 2 tyg.

Jutro jadę właśnie kopać - kupiłem 80 litrów jakiegoś torfu i 50 l.
uniwersalnej ziemi kwiatowej (tak mi doradzono) także kupiłem 100kg piasku.
Ile tego pakować na 1m (czy na 10m) - a może na 1m^2 - graby będę chciał
sadzić w dwóch rzędach o rozstawie 40 cm - jak szeroki pas mam przekopać
(80cm - 1m)

Co myślicie na temat przykrycia pasu przekopanego folią czarną ?
A potem czy warto obsypać te grabiki kora sosnową - zaznaczę ze na razi nie
mogę być tam częściej niż 1 raz w tygodniu.

> Wygodnie sadzić dołownikiem do cebul. Ja posadziłam w ten sposób ponad
> 200 sztuk jednego dnia.

A jak to wygląda - ja widziałem cos takiego w sklepie (taka rura - ciut
stożkowa - i rozcięta - te skrzydła się rozchylają - proszę się nie śmiać -
dla mnie to jest coś w 100% nowego) ale to miało zaledwie 15cm długości tej
rury - czy to nie za mało - czy są większe ?

Dzięki wielkie - szczególne ukłony dla Pani Edyty - mam nadzieje ze Pani nie
znienawidzi graby przezemnie.
Pozdrowienia.
Misio

14. Data: 2001-03-08 17:52:23

Od: "Michal Misiurewicz" <m...@m...iupui.edu> szukaj wiadomości tego autora

Misio <m...@r...zax.pl> wrote in message news:3aa7a41f$1@news.vogel.pl...

> Co myślicie na temat przykrycia pasu przekopanego folią czarną ?

Gleba nie oddycha, zycie ustaje :-(

Pozdrowienia,
Michal

*****************************
Michal Misiurewicz
m...@m...iupui.edu
http://www.math.iupui.edu/~mmisiure/

15. Data: 2001-03-08 18:59:34

Od: "Misio" <m...@r...zax.pl> szukaj wiadomości tego autora

Hi

> Gleba nie oddycha, zycie ustaje :-(

No ale to po to by przypadkiem nie wyrosło jakieś dziadostwo zanim (za
jakieś 2 tygodnie) będę sadził graby. I to tylko jakieś ) 0,8-1,0m .
Jak posadzę to ściągnę folie - a ja się nie znam na ogrodnictwie - tylko
staram się logicznie myśleć ale logika czasem nie jest odbiciem przyrody.
Pozdrowienia.
Misio

16. Data: 2001-03-08 20:34:56

Od: "Jerzy" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Michal Misiurewicz <m...@m...iupui.edu> w wiadomości do
grup dyskusyjnych napisał:axPp6.439$h...@n...slurp.net...
> Gleba nie oddycha, zycie ustaje :-(
Masz na myśli życie organiczne?
Pozdrowiam, Jerzy

17. Data: 2001-03-09 05:48:07

Od: "Krzysztof Marusiński" <o...@t...jest.to> szukaj wiadomości tego autora

> Zgodzę się z tym że można .............
............... W przypadku żywopłotu być może nie ma to wielkiego
> znaczenia .

Dzieki za odpowiedź. Zgadzam się z Tobą całkowicie.
--
:-) http://ogrod.to.jest.to

18. Data: 2001-03-12 04:09:15

Od: "Michal Misiurewicz" <m...@m...iupui.edu> szukaj wiadomości tego autora

Jerzy <0...@m...pl> wrote in message
> Użytkownik Michal Misiurewicz <m...@m...iupui.edu> w wiadomości do
> grup dyskusyjnych napisał:axPp6.439$h...@n...slurp.net...
> Masz na myśli życie organiczne?
O duchowym nic nie wiem.

Pozdrowienia,
Michal

19. Data: 2001-03-27 18:22:58

Od: "Jerzy" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Michal Misiurewicz <m...@m...iupui.edu> w wiadomości do
grup dyskusyjnych napisał:98hgvb$ees$...@h...iupui.edu...

> Jerzy <0...@m...pl> wrote in message
> O duchowym nic nie wiem.
Michale, a co powiesz o procesach rozkładu i organizmach beztlenowych?
Pozdr. Jerzy

20. Data: 2001-03-27 23:03:06

Od: Michal Misiurewicz <m...@m...iupui.edu> szukaj wiadomości tego autora

Jerzy wrote:
> Michale, a co powiesz o procesach rozkładu i organizmach beztlenowych?

Istotnie, doglebnych wiadomosci na ten temat nie mam.
Ale jesli w warunkach naturalnych ziemia nie jest
przykryta plastikiem, a jednym z podstawowych
zabiegow przy trawniku jest napowietrzanie, to
chyba pod plastikiem nie jest tak fajnie? Jesli
sie myle, uswiadom mnie.

Pozdrowienia,
Michal

gipsowka