pytanie ortodontyczne

1. Data: 2007-07-05 07:12:53

Temat: pytanie ortodontyczne
Od: Aga <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam !
Za ok 2-3 tygodnie kończy mi się (tzn mam nadzieję - tak twierdzi
lekarka) ponad 2,5 letnia "przyjemność" w postaci drutów na zębach. No i
czeka mnie podobno ok 1 roku z aparatem retencyjnym. I tu trochę pytań :
- jak się toto nosi : wygodnie, fatalnie ... ??
- wskazania do noszenia : nonstop, w nocy ??
- jak z higieną ?
- inne ogólne wrażenia :)

Dzięki z góry
Aga

2. Data: 2007-07-05 16:44:39

Temat: Re: pytanie ortodontyczne
Od: "fatrix" <f...@p...neostrada.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Aga" <a...@g...pl> napisał

> - jak się toto nosi : wygodnie, fatalnie ... ??

średnio - gorzej niż stały, porównywalnie z ruchomym, ale nie ma takiego
oddziaływania na zęby.

> - wskazania do noszenia : nonstop, w nocy ??

Przez pierwszy rok non stop, potem na noc

> - jak z higieną ?

IMO lepiej niżprzy stałym - można wyjąć i porządnie wyszczotkować

Pozdrawiam
fatrix

3. Data: 2007-07-05 19:10:56

Od: "poranna.kawa" <c...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

X-No-Archive:yes

Ja jestem szczesliwa posiadaczka "metalowej szczeki" i nie wiem jak
sie nosi retencyjny, ale z tego z opowiesci ortodonty wynika, ze jest
to niczego sobie silny drucik przyklejony z drugiej strony zeba, tak
ze jest niewidoczny dla oka z zewnatrz. Podobno nie przeszkadza
zupelnie, a mysle ze przyzwyczaic sie szybko mozna. Z tym, ze mowa
byla o dozywotniej retencji, wiec moze tu byc jakis ukryty dinks:)
Pozdro.

4. Data: 2007-07-05 19:13:47

Od: "fatrix" <f...@p...neostrada.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "poranna.kawa" <c...@g...com> napisał

> Ja jestem szczesliwa posiadaczka "metalowej szczeki"

Ja też.....byłem:):):):):))):

Pozdrawiam
fatrix

5. Data: 2007-07-05 19:16:32

Od: "poranna.kawa" <c...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 5 Lip, 21:13, "fatrix" <f...@p...neostrada.pl> wrote:
> Ja jestem szczesliwa posiadaczka "metalowej szczeki"
>
> Ja też.....byłem:):):):):)))

X-No-Archive:yes
A jak to jest po zdjeciu? Nie brakuje czegos? Bo ja sie bardzo
przyzwyczailam i mam wrazenie, ze jak go zdejma to zeby wypadna, albo
w najlepszym przypadku wroca na swoje miejsce:)
Pozdro

6. Data: 2007-07-05 19:19:18

Od: "poranna.kawa" <c...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

X-No-Archive:yes

On 5 Lip, 21:13, "fatrix" <f...@p...neostrada.pl> wrote:
> Użytkownik "poranna.kawa" <c...@g...com> napisał

> Ja też.....byłem:):):):):))):

A jak to jest jak go juz nie ma? Bo ja mam wrazenie, ze zeby wroca na
swoje miejsce a w najgorszym przypadku wypadna:)
Pozdro

7. Data: 2007-07-05 19:50:57

Od: Radosław Rossa <r...@N...SPAM.gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> (...) aparatem retencyjnym. (...)

Podstawowa sprawa - są retainery ruchome (podobne do "zwykłych" ruchomych
aparatów ortodonycznych) i stałe (w postaci drucika przyklejonego do
wewnętrznej pow. zębów - najczęściej w odcinku 2-2, albo 3-3).
Ruchome są mało komfortowe, ale nie ma problemów z higieną (nić dentystyczna),
a stałe są bardzo znośne, ale utrudniają dokładne oczyszczanie zębów.
Co do dożywotniej retencji, to czas noszenia aparatu retencyjnego zależy od
rodzaju wady i wieku pacjenta (im starszy, tym dłużej).
A aparat retencyjny nosi się właśnie po to, aby utrwalić (jak zresztą sama
nazwa sugeruje) efekt leczenia. Także zęby nie wrócą do swojego poprzedniego
położenia, o ile będziesz aparat retencyjny nosiła tak jak Tobie ortodonta
zaleci.
Pzdr.
RR :-)

---
Baza sygnatur wirusow (VPS): 000754-2, 2007-07-05
Przetestowano na: 2007-07-05 21:51:11

8. Data: 2007-07-06 16:25:40

Od: "fatrix" <f...@p...neostrada.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

>przyzwyczailam i mam wrazenie, ze jak go zdejma to >zeby wypadna, albo
>w najlepszym przypadku wroca na swoje miejsce:)

Początkowo jest inaczej:) A przy noszonym retencjalnym aparacie zęby nie
powrócą do stanu jak były.

Ja już w trakcie (noszenia stałego) miałem leciutko obluzowane zęby, ale po
zdjęciu wsyztsko wróci do normy:)

Pozdrawiam
fatrix

Niby aborcja jest nie legalna
Przyczyny zgonów w Polsce pytanie o stastystyki
Apteki internetowe - szukam
Nadmierne pocenie
Beta-blokery a wzwód?????