rachat lokum czy jakos tak :)

1. Data: 2002-10-23 16:08:39

Temat: rachat lokum czy jakos tak :)
Od: "Chmurka" <c...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

witam

chcialabym zrobic te tureckie pysznosci, ale troche sie boje, bo nie znam
proporcji..... wiem ze musze zagotowac sok winogronowy z maka ryżowa, potem
dodac orzechy i obtoczyc w cukrze pudrze...... ale ile tej maki , ile soku?
a jak na oko to czy moge dodawac pod koniec gotowania sok lub make jak
bedzie zla konsystencja? moze macie jeszcze jakies sugestie?
bede wdzieczna za szybka odpowiec, bo chcialabym sie dzis za to zabrac
z gory wielkie dzieki i obiecuje ze jesli mi wyjdzie, to sie podziele
refleksjami :))

pozdrowiam
chmurka

1. Data: 2002-10-23 16:58:23

Temat: Re: rachat lokum czy jakos tak :)
Od: "bazyli4" <b...@p...nospam.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Chmurka" <c...@w...pl> napisał w wiadomości
.pl...
> witam
>
> chcialabym zrobic te tureckie pysznosci,

Rachatłukum
Składniki: 45 dag cukru, 1 1/4 szklanki wody, 1 duża łyżka aromatu
cytrynowego, 8 łyżek mąki ziemniaczanej, około 4 łyżek zimnej wody, olej,
cukier puder.
Wymieszać cukier z wodą, mieszając podgrzewać do zagotowania. Gotować na
średnim ogniu około 20 minut, aż powstanie gęsty syrop. Zdjąć z ognia.
Aromat wymieszać z 4 łyżkami wody i mąką ziemniaczaną. Mieszając wlewać do
syropu mąkę z aromatem. Mieszać przez minutę, aż powstanie przezroczysta,
gęsta masa. Wlać do małej wysokiej formy wysmarowanej olejem i pozostawić
w chłodnym miejscu na noc. Pokrajać w kostkę, obtoczyć w cukrze pudrze.

i fajnych różnych rzeczy jeszcze tu
http://www.btsnet.com.pl/majkowscy/kuchnia/swiata/de
sery.html

a proporcje powinny się przekładać z Twojego przepisu na ten (woda na
winogrona, mąka ryżowa na ziemniaczaną etc....

Pzdr
Paweł

1. Data: 2002-10-23 17:59:19

Od: "Ewa W" <e...@b...wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "bazyli4" <b...@p...nospam.onet.pl> napisał w wiadomości
> Rachatłukum
> Składniki: 45 dag cukru, 1 1/4 szklanki wody, 1 duża łyżka aromatu
> cytrynowego, 8 łyżek mąki ziemniaczanej, około 4 łyżek zimnej wody, olej,
> cukier puder.

Czy to nie jest przypadkiem "turecki towar eksportowy"? Wydaje mi się, że
tak wyglądają najpopularniejsze tureckie słodycze, ale może się mylę.......

1. Data: 2002-10-23 18:00:31

Od: "Ewa W" <e...@b...wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ewa W" <e...@b...wroc.pl> napisał w wiadomości
> Czy to nie jest przypadkiem "turecki towar eksportowy"? Wydaje mi się, że
> tak wyglądają najpopularniejsze tureckie słodycze, ale może się
mylę.......

Sorki, właśnie dokładniej przeczytałam pierwszego posta:)

1. Data: 2002-10-23 18:21:23

Od: "Chmurka" <c...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

dzieki za pomoc :) jakos nie trafilam na ta strone...

pozdrowionka

chmurka

1. Data: 2002-10-24 19:02:55

Od: "Chmurka" <c...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Rachatłukum
> Składniki: 45 dag cukru, 1 1/4 szklanki wody, 1 duża łyżka aromatu
> cytrynowego, 8 łyżek mąki ziemniaczanej, około 4 łyżek zimnej wody, olej,
> cukier puder.

no i klapa... chyba nie mam talentu do cukierkow, bo ostatnio cos mi toffi
nie takie jak trzeba wyszlo........ a to rachat lokum wszystko pieknie
ladnie, ale po obtoczeniu w cukrze najspokojniej w swiecie sie rozplynelo i
powstala urokliwa ciapa..... stwierdzam ze to jzu chyba nie kwestia
przepisow tylko zlosliwosci przedmiotow martwych ;)) zostaje przy ciastach
:)

pozdrawiam
chmurka

1. Data: 2002-10-26 10:01:59

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 23 Oct 2002 18:08:39 +0200, "Chmurka" <c...@w...pl>
wrote:

> [...]
>proporcji.....
i obiecuje ze jesli mi wyjdzie, to sie podziele

trochem spozniona i przpeisu nie mam, hehehe, natomiast jako male
dziecie dostawalam to od Tatusia, co w delegacje jezdzil i MUSIAL
cos coreczce przywozic...ja na tom owilam racha - tlukum i sie
zastanawialam kogo i za co tluki...

Trys
K.T. - starannie opakowana

francuska kolacja