rak węzłów chłonnych?

1. Data: 2006-04-18 11:58:29

Temat: rak węzłów chłonnych?
Od: "mumu" <a...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy ktoś wie jakie są objawy tej choroby? Pobolewa mnie lewa pacha, juz od 5
lat . Lekarze przebadali mnie dokładnie i nic nie stwierdzili, tylko
powiekszone węzły chłonne (13 mm). Chciałabym się zbadać czy są tam komórki
rakowe,ale niewiem czy potrzebne jest skierowanie od lekarza i na jakie
badania? W mojej rodzinie stwierdzony był rak.

mumu

2. Data: 2006-04-18 12:50:25

Temat: Re: rak węzłów chłonnych?
Od: "Krzysztof (Suzuki Kokushu)" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

mumu napisał:

> [...]
> rakowe,ale niewiem czy potrzebne jest skierowanie od lekarza i na jakie
> badania? W mojej rodzinie stwierdzony był rak.
1) Najpierw rzecz terminologiczna, może dla Ciebie mało istotna. NIE MA
"RAKA WĘZŁÓW CHŁONNYCH". Nowotwory pierwotne węzłów to chłoniaki.
2) Chłoniaki objawiają się powiększeniem węzłów, na ogół niebolesnym, ale
różnie bywa. Też osłabienie, niewyjaśnione goraczki, spadek masy ciała,
spadek odporności, - różnie.
3) 13mm to nie są duże węzły. 5-cio letni wywiad też trochę na chłoniaka
*długo*.
4) Obciążenie rodzinne w chłoniakach nie jest szczególnie istotne
5) "Czy są komórki rakowe" to, z całym szacunkiem, sam nie zbadasz. Twój
przypadek nie wydaje mi się szczególnie niepokojący ale jeśli chcesz się
obadać, to musisz udać się prywatnie lub państwowo do onkologa. Jeśli o.
stwierdzi, że są ku temu wskazania - wykona, sam lub z pomocą kolegów
biopsję. Może wchodzić w grę BAC - lekarz wkłuje się igłą taką jak do
zastrzyku i pobierze materiał. Jeśliby wchodziło w grę rozpoznawanie
chłoniaka - konieczne będzie pobranie raczej węzła chirurgicznie, w
całości.

--
Krzysiek, EBP
w Polsce prawica to populiści którzy chodzą do koscioła, a lewica to

3. Data: 2006-04-18 12:57:44

Od: "Krzysztof (Suzuki Kokushu)" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Przepraszam że Ci płeć zmieniłem...

--
Krzysiek, EBP
Socjalizm to pokój. Kapitalizm to cztery pokoje z kuchnią.

4. Data: 2006-04-18 17:59:29

Od: "mr.Hyde" <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "mumu" <a...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> komórki rakowe,ale niewiem czy potrzebne jest skierowanie od lekarza i na
> jakie badania? W mojej rodzinie stwierdzony był rak.

Ja mam coś takiego, że od jakiegoś czasu kłuje mnie pod pachą oraz pod
mięśniem piersiowym i promieniuje do lewego palca wskazującego, Objawy
nasilają się jak pale papierosa albo biegam i nałykam się powietrza,
robiłem badania i nic poza małą arytmią nie dolega mi :(
Jak się dowiem o raku to pewnie będzie too late :)

Hyde

5. Data: 2006-04-19 05:55:59

Od: "mumu" <j...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Byłam kiedys na wywiadzie u onkologa w Gliwicach , pani Doktor powiedział
,ze pobolewajaca pacha może być powodem stosowania antyperspirantów.

Czy to mozliwe?

mumu

6. Data: 2006-04-19 07:39:18

Od: "Krzysztof (Suzuki Kokushu)" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Objawy nasilają się jak pale papierosa albo biegam i nałykam się
> powietrza, robiłem badania i nic poza małą arytmią nie dolega mi :( Jak
> się dowiem o raku to pewnie będzie too late :)

Proste. Przestań palić. Bo będzie za późno.

--
Krzysiek, EBP
W Polsce za humanistę uchodzi nie ten, kto zna łacinę i grekę, ale ten

7. Data: 2006-04-19 09:24:57

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 18 Apr 2006, mumu wrote:

> [...]
> rakowe,ale niewiem czy potrzebne jest skierowanie od lekarza i na jakie
> badania? W mojej rodzinie stwierdzony był rak.

na oddział chirugiczny? Bo aby się na 100% upewnić trzeba pobrać
cały węzeł do badania (krótki zabieg w znieczuleniu ogólnym)

--
Piotr Kasztelowicz P...@a...torun.pl
http://www.am.torun.pl/~pekasz

kłopoty z połykaniem np. wody gazowanej