rana w buzi

1. Data: 2002-03-19 23:42:45

Temat: rana w buzi
Od: "Porter" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Od kilku dni mam w ustach strasznie bolącą rankę która wcale nie znika. Ma
ktoś może na to jakiś dobry sposób. Czy ma to związek z tym, że od jakiegoś
czasu jestem przeziębiony?

2. Data: 2002-03-20 08:12:52

Temat: Re: rana w buzi
Od: "Stefan Stamblewski" <5...@i...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

To są pewnie tzw. afty. Nie ma na to 100% sposobu.
Stefan

3. Data: 2002-03-20 08:32:55

Od: "GosiaL" <G...@L...com> szukaj wiadomości tego autora

NIgdy nie zauważyłam związku między aftą a przeziębieniem.
Polecam Sachol - do kupienia w aptece bez recepty, możesz też spróbować (ja
nigdy się nie odważyłam, ale mój mąż potrafił być czasami taki dzielny)
nałożyć na aftę rozgryziony czosnek.
Pozdrawiam Gosia

4. Data: 2002-03-20 10:01:46

Od: "violeczka" <v...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Może trochę bolesna i prymitywna, ale za to skuteczna jest metoda
przyłożenia na aftę kwasku cytrynowego.

P.S. Co do przeziębienia to jednak nie zgodzę się, że brak tu związku.
Przeziębienie osłabia organizm i ogólna odporność spada, tymczasem afta ma
pochodzenie wirusowe, więc pojawiają się właśnie przy spadku odporności. Nie
jest to ścisła zależność, ale jednak możliwe jest takie powiązanie.

Pozdrawiam

violeczka

5. Data: 2002-03-20 11:21:43

Od: <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> pochodzenie wirusowe, więc pojawiają się właśnie przy spadku odporności. Nie
> jest to ścisła zależność, ale jednak możliwe jest takie powiązanie.

ja jeszcze dozuce swoje 3 gr. - jak juz 'wypalicie' ta afte, czy czosnkiem,
czy kwaskiem cytrynowym czy czyms innym - to na powstałą ranę dobrze nałożyc
Solcoseryl DAP (dental adhesive paste) - bardzo dobra masc, i w przeciwienstwie
do innych oprocz szybszego gojenia takze dziala p. bólowo, co w wypadku
sluzowki jest bardzo wazne :)))

adam

ps: bez tych dodatkowych czosnkowo-kwaskowych atrakcji solcoseryl takze dobrze
dziala na afty...

a,s,

6. Data: 2002-03-20 11:26:44

Od: p...@f...lublin.pl (Paweł Paroń) szukaj wiadomości tego autora

On 20 Mar 2002 12:21:43 +0100, a...@p...onet.pl <a...@p...onet.pl>
wrote:

>ps: bez tych dodatkowych czosnkowo-kwaskowych atrakcji solcoseryl takze dobrze
>dziala na afty...

A przypadkiem nie jest tylko na recepty? Bo kiedyś na pewno był.

Paweł

7. Data: 2002-03-20 11:54:06

Od: <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> A przypadkiem nie jest tylko na recepty? Bo kiedyś na pewno był.

ale teraz nie jest - przynajmniej nie ten stomatologiczny, w masci - cena ok
20,-

adam

8. Data: 2002-03-20 17:17:02

Od: "Kasia" <k...@r...net.eu.org> szukaj wiadomości tego autora

Pewnie zaklules sie szczoteczka podczas mycia zebow-mnie tez sie to zdarza .
Polecam dentosept a jak jest w miejscu raczej niedostepnym tzn. jezyk tam
nie penetruje caly czas to posmaruj mascia Solcoceryl(stom. masc
przylegajaca).
Pozdrawiam Kasia

"Dretwienie" skory
stomatologia