ranking odmian winorośli

1. Data: 2008-02-20 00:20:39

Temat: ranking odmian winorośli
Od: "Janusz Czapski" <j...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Na forum www.winogrona.org można już znaleźć wyniki III rankingu najlepszych
odmian winorośli.
http://www.winogrona.org/modules.php?name=Forums&fil
e=viewtopic&t=3412
Być może ułatwi to początkujacym dobór odmian.
Pozdrawiam
Janusz

2. Data: 2008-02-20 09:08:04

Temat: Re: ranking odmian winorośli
Od: "Krycha" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Janusz Czapski" <j...@t...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> http://www.winogrona.org/modules.php?name=Forums&fil
e=viewtopic&t=3412
> Być może ułatwi to początkujacym dobór odmian.

No, no wyszło na to, że dobrze dobierałam kupowane, otrzymywane odmiany,
bo prawie 10 z nich mam u siebie.
Napisałam prawie, bo Kordianka od Myśliwca (owocowała po raz pierwszy w
minione lato)
ma owoce innego kształtu niż te
http://www.winogrona.org/modules.php?name=Odmiany&fi
le=index&op=szczegol&id=34
moje są okrągłe i o neutralnym smaku, więc nie jestem pewna czy to
Kordianka.

Pozdrawiam Krycha

3. Data: 2008-02-20 09:56:41

Od: "Krycha" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Wstawiłam kilka owocujących odmian na stronę
http://picasaweb.google.pl/kkrycha/
Rok 2007 był niedobry dla moich winorośli, opanował je mączniach,
tak że niektóre zdjęcia nie nadają się do pokazania.

Pozdrawiam Krycha.

4. Data: 2008-02-20 11:30:55

Od: "Kajetana Kinga" <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> http://www.winogrona.org/modules.php?name=Forums&fil
e=viewtopic&t=3412
> Być może ułatwi to początkujacym dobór odmian.

Witaj,

a ja właśnie forum czytałam wczoraj bo chyba jednak w tym roku bedę się
'zawinoroślać' :))
Już w zeszłym roku wytypowałam 2 odmiany dla siebie i na wino i do spożycia
prosto z krzaka - nawet jedna z nich jest w rankingu, walczyłam jednak z
trawą po działaniach pewnej uroczej firmy ogrodniczej i dopiero w tym roku
mam czas i głowę żeby o czymś więcej do ogrodu pomyśleć.

Pozdrawiam przedzakupowo

Kaja

5. Data: 2008-02-21 06:24:36

Od: "?" <n...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> http://www.winogrona.org/modules.php?name=Forums&fil
e=viewtopic&t=3412
> Być może ułatwi to początkujacym dobór odmian.

No nie jestem taki poczatkujacy, ale skorzystam,
bo musze kupic odmiany bardzo odporne na beznadziejne
warunki glebowe i aby sie juz nikt tu nie czepial
znam sie i wiem, ze na litych piachach bede musial
wykopac hiper dolek, dno wyscielic, na to gnoj,
na gnoj zyzny np. czarnoziem i wen rasowa odmiane
winorosli odpornej na nedzne warunki glebowe.

6. Data: 2008-02-21 06:47:28

Od: "?" <n...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> prosto z krzaka - nawet jedna z nich jest w rankingu, walczyłam jednak z
> trawą po działaniach pewnej uroczej firmy ogrodniczej i dopiero w tym roku

Zalewasz, na pewno sama i znalazlas te firme i ja zaprosilas
do siebie, zaplacilas jej i na koncu podziekowalas, prawda ?

7. Data: 2008-02-21 07:30:38

Od: "mirzan" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>   wykopac hiper dolek, dno wyscielic, na to gnoj,
>   na gnoj zyzny np. czarnoziem i wen rasowa odmiane
>   winorosli odpornej na nedzne warunki glebowe.

A winorośl puści korzenie na 10 m w głąb i w szerz i nadal będa one
w jałowej ziemi, a ta kupka gnoju wpłynie jedynie na Twoje dobre
samopoczucie,z powodu spełnienia obywatelskiego obowiązku wobec rośliny.
Mirzan

8. Data: 2008-02-21 08:10:51

Od: "Kajetana Kinga" <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "?" <n...@o...pl> napisał w wiadomości

> Zalewasz, na pewno sama i znalazlas te firme i ja zaprosilas
> do siebie, zaplacilas jej i na koncu podziekowalas, prawda ?

No oczywiście. A to z treści nie wynika? :)

9. Data: 2008-02-21 12:15:10

Od: "Aaron" <s...@p...qdnet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"mirzan" wrote ...

> a ta kupka gnoju wpłynie jedynie na Twoje dobre
> samopoczucie, ...

Niepotrzebnie kpisz, już dawno się przekonałem, że ta kupka gnoju jest
kluczowa w drugim roku młodej winorośli i wszystkie moje krzaczki
sadzone "na kupce" gnoju pięknie teraz owocują, a te o rok sadzone
wcześniej bez kupki gnoju są g...niane i opóźnione o rok w stosunku do
tych posadzonych rok później!
Ja mam trudne warunki i moje rosliny mają gdzieś, że im się skończyła
kupka gnoju, nie zauważyły głupie? :)
Teraz walę wiadro kup końskich przemieszanych z ziemią do dołka i nie
wnikam :), oczywiście przykrywam "czystą" ziemią, bo to pokarm na
drugi i trzeci rok.
Pzdr,
A.

10. Data: 2008-02-21 12:28:01

Od: "mirzan" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ja mam trudne warunki i moje rosliny mają gdzieś, że im się skończyła
> kupka gnoju, nie zauważyły głupie? :)

Też mam taką ziemię.Jak winorośl postoi trochę, to za parę lat rośnie
bez względu czy była nawożona czy nie.Przynajmniej u mnie, na ziemi
jak beton.
Mirzan

O kretach, skalniakach i nie tylko
"Monografia rodziny dereniowatych" - kupowac czy nie kupowac?
Co siejecie?
pleśń na ziemi
żywopłot