razik jeszcze o pomidorkach

1. Data: 2003-01-06 18:20:14

Temat: razik jeszcze o pomidorkach
Od: "Wojciech P" <d...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Mili,
juz nie dopisuje sie do poprzednich postow pomidorowych, bo tam dyskusja
DAAAALEKO odbiegla od pomidorowego watku.
Tadzik S. prosil, bym dal znac, jak cos konkretnego znajde wnecie.
Znalazlem:
www.torseed.pl

a nadto otrzymalem od nich taka oto informacje:
Polecam następujące odmiany pomidorów i papryki, choć kryterium SMAKU jest
bardzo ogólnym pojęciem, każdy ma różne upodobania.Ale spróbuję:
Pomidory: KRAKUS, FUGA, MASKOTKA,BETALUX - owoce dobrze wypełnione,
mięsiste, bardzo smaczne, przeznaczone na przetwory oraz na sałatki. Odmiany
te polecamy szczególnie dla amatorów.
Papryka: CYKLON - ostra, TAJFUN-półostra, Sono - żółto-pomarańczowa, bardzo
smaczna, MINO - czerwona, ma gruby i soczysty miąższ.
Prowadzimy sprzedaż wysyłkową lecz tylko przy zamówieniu nie mniejszym niż
10 opakowań z wybranego gatunku.
Wiec niech to bedzie dodatkiem do milych dyskusji pomidorowych i nie tylko.
Akurat bowiem mam ich torseedu katalog i np. jest ze 20 odmian ogorkow.
tylko JAK wybrac???

Wojtek

2. Data: 2003-01-06 19:53:50

Temat: Re: razik jeszcze o pomidorkach
Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

> Tadzik S. prosil, bym dal znac, jak cos konkretnego znajde wnecie.
> Znalazlem:
> www.torseed.pl
:)
dziekuje Wojtku
:)
po 10 opakowan to jedynie kopru
rzodkiewek
fasolki szparagowej
inne (nie tylko warzywa)
to raczej po 1-2-3 paczki
:(
z pozdrowieniami i usmiechami
_hehehe

3. Data: 2003-01-06 21:11:26

Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Wojciech P" <d...@p...com.pl> wrote in message

> Polecam następujące odmiany pomidorów i papryki,
> Pomidory: KRAKUS, FUGA, MASKOTKA,BETALUX - owoce dobrze wypełnione,
> mięsiste, bardzo smaczne, przeznaczone na przetwory oraz na sałatki.

Betalux jest podobna do Bety, wczesna i faktycznie smaczna, a Maskotka to
koktajlowa i śmiało można sadzić. Krakus to bardzi stara i ceniona odmiana
(to jest to, co sprzedają jako "Krakowskie"). O Fudze pisałam.

> Wiec niech to bedzie dodatkiem do milych dyskusji pomidorowych i nie
tylko.
> Akurat bowiem mam ich torseedu katalog i np. jest ze 20 odmian ogorkow.
> tylko JAK wybrac???

Hm, przecież to proste. Piszesz nazwy na karteczkach, bierzesz sierotkę i
wybierasz 5 odmian na sezon 2003, następne 5 na 2004 i tak dalej. Po
czterech latach masz następne 20 odmian do testowania, sierotkę też można
wziąć nową:-)))

Pozdrawiam, Basia.

4. Data: 2003-01-06 21:20:52

Od: "Bogusław Bielawski" <b_,w@op.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Basia Kulesz" <b...@i...pl> wrote in message

> [...]
> koktajlowa i śmiało można sadzić. Krakus to bardzi stara i ceniona odmiana
> (to jest to, co sprzedają jako "Krakowskie"). O Fudze pisałam.

To ja wykorzystam okazje by również podziekować Basi za poprzednie rady.
Nowy sezon będzie u nas dopiero trzeci pomidorowy - założenie jest zeby
zmniejszyć z 70-ciu do 30 krzaków ale tym razem spróbujemy bardziej pomyśleć
o odmianach. Ubiegły rok nie był zbyt "zaraźliwy" więc do całkowitego
opadnięcia pędu pomidorowego jeszcze daleko.
Wojtek na pewno posadzi Krakusy - poprostu nie ma wyjścia!
A z tym suszeniem nasion to przecież nie jest wielki problem. Jesz dobrego
pomidora - no to kilka tych nasion nie połykasz tylko na bibułkę i już.
W tym roku udała się nawet papryka - poprostu ususzona z jakiejś kupnej
która okazała się dobra.

Pozdrawiam
BoGusław

5. Data: 2003-01-07 08:03:34

Od: "Ewa Szczęśniak" <e...@b...uni.wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Bogusław Bielawski" <b_,w@op.pl> wrote in

> To ja wykorzystam okazje by również podziekować Basi za poprzednie
> rady. Nowy sezon będzie u nas dopiero trzeci pomidorowy - założenie
> jest zeby zmniejszyć z 70-ciu do 30 krzaków

Przeciez z glodu padniecie! 30 krzakow pomidorow? To mniej niz 1/2 litra na
trzech! Chlopie!

> [...]
> bibułkę i już. W tym roku udała się nawet papryka - poprostu ususzona
> z jakiejś kupnej która okazała się dobra.

Problem nie jest z technologia suszenia, ale z odmianami, zwlaszcza nowymi.
Niektore z nich to tzw. mieszańce F1 (pierwszego pokolenia), ktore
okreslone cechy maja tylko w tym pokoleniu. Zebrane przez Ciebie nasiona to
juz F2 i na dokladke nie wiadomo, z czym :-), wiec cechy moga byc
zaskakujace. Ma to co prawda swoj urok, ale warto posiac tez cos, co sie
wie :-))
Przy opisach odmian np. w "Dzialkowcu" albo innych takich zaznaczaja, ze to
F1 lub odmiana heterozyjna. CZasem mozna to wyczytac na opakowaniu.
Pozdrowienia - Ewa Sz.

6. Data: 2003-01-07 16:43:04

Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

7. Data: 2003-01-07 19:54:08

Od: Grzegorz Sapijaszko <g...@s...net> szukaj wiadomości tego autora

"Wojciech P" <d...@p...com.pl> writes:

> [...]
> Wiec niech to bedzie dodatkiem do milych dyskusji pomidorowych i nie
> tylko. Akurat bowiem mam ich torseedu katalog i np. jest ze 20

A bierz po 10 opakowań. Przyszykujesz rozsady nam wszystkim :-)

Pozdrawiam,
Grzesiek
--
Pewien starszy mężczyzna w Nepalu
Osadzony raz został na palu.

8. Data: 2003-01-07 23:07:09

Od: "Bogusław Bielawski" <b_,w@op.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Ewa Szczęśniak" <e...@b...uni.wroc.pl> wrote in message
8...
> "Bogusław Bielawski" <b_,w@op.pl> wrote in
>
> Przeciez z glodu padniecie! 30 krzakow pomidorow? To mniej niz 1/2 litra
na
> trzech! Chlopie!
Z tą trzydziestką to pewnie mrzonki bo się pewnie i tak nieuda tak mało ale
zobaczymy, najwyżej się zrezygnuje z tych kąpieli w przecierze.:-)

> Przy opisach odmian np. w "Dzialkowcu" albo innych takich zaznaczaja, ze
> F1 lub odmiana heterozyjna. CZasem mozna to wyczytac na opakowaniu.
> Pozdrowienia - Ewa Sz.
Ta jest! tak myślałem czy się zastrzegać czy nie ze te f1 to biore pod uwage
p teraz mi bardziej w głowie zostanie.
Pozdrowienia
BoGusław
PS Wniedzielę gorączkę miałem i zdolny do gotowania nie bylem a inne sily
były zapracowane i otwarłem słoiczek na gaz i posiłek gotowy - pół główki
czosnku do tego i zdrowym

9. Data: 2003-01-07 23:10:56

Od: "Bogusław Bielawski" <b_,w@op.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Grzegorz Sapijaszko" <g...@s...net> wrote in message

> A bierz po 10 opakowań. Przyszykujesz rozsady nam wszystkim :-)
>
> Pozdrawiam,
> Grzesiek
Ja to popieram w całej rozciągłości. A potem wiosną w maju pakujesz to
wszystko do jakieś ciezarówki zmyślnej i na słynne płaskie wzgórza zawozisz
każdy tez tam zawozi swoich trochę niespodziewanek na wymianę i wracasz z
ciężarówką cudowności zamiast pomidorowych sadzonek i masz tę swoją giełdę
fizycznie miast wirtualnie!!
Powozienia
BoGusław

10. Data: 2003-01-08 06:45:27

Od: a...@o...pl (Bogusław Radzimierski) szukaj wiadomości tego autora

Behalf Of Grzegorz Sapijaszko

> A bierz po 10 opakowań. Przyszykujesz rozsady nam wszystkim :-)
>
> Pozdrawiam,
> Grzesiek

Jestem za ,może zapiszę się do klubu miłośników pomidorówki:-)
:-) Bogusław

dom letniskowy Brda sprzedam
zarowki dla roslin
Filmy dziadka - jak dojechać