reakcja wg. Gella i Coombsa ???

1. Data: 2001-04-06 10:47:57

Temat: reakcja wg. Gella i Coombsa ???
Od: "muraska" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy mógłby mi ktoś wyjaśnić co to jest: opóźniona reakcja alergiczna wg.
Gella i Coombsa?

Jak to wygląda i czy jest groźne dla zdrowia?

--
muraska

2. Data: 2001-04-06 11:43:30

Temat: Re: reakcja wg. Gella i Coombsa ???
Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Fri, 6 Apr 2001, muraska wrote:

> Czy mógłby mi ktoś wyjaśnić co to jest: opóźniona reakcja alergiczna wg.
> Gella i Coombsa?

jest to reakcja uczuleniowa angazujaca odpowiedz komorkowa czyli
polega na bezposrednia stymulacja przez alergen komorek odpornosciowych
(makrofagi, limfocyty), ktore miejscowo wydzialaja substancje.

Przykladem takiej rekacji jest uczulenie skorne na metale lub
niektore odczyny poszczepienne - na tej zasadzie opiera sie
tez wykonywana diagnostycznie proba tuberkulinowa

----
Piotr Kasztelowicz <P...@a...torun.pl>
[http://www.am.torun.pl/~pekasz]

3. Data: 2001-04-06 13:38:44

Od: "muraska" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Piotr Kasztelowicz" <p...@a...torun.pl> napisał w wiadomości
.am.torun.pl...
> [...]

niektore odczyny poszczepienne - na tej zasadzie opiera sie
tez wykonywana diagnostycznie proba tuberkulinowa

Hm... :o(( mógłbyś wyjaśnić w "ludzkim" języku?

Moja mała (4l) miała coś takiego w szpitalu i tak określono to w karcie
informacyjnej.

Chciałabym się dowiedzieć czy jest to coś w rodzaju wstrząsu
anafilaktycznego?

--
muraska

dermatolog-pytanie